/ Forside/ Interesser / Helbred / Andet helbred / Spørgsmål
10  transor 1971
Billige briller i Sverige
Fra : Katka
Vist : 4445 gange
100 point
Dato : 04-07-02 21:54

Er der nogle som har erfaring med briller de har købt i Malmø. Er brillerne ligeså gode
som dem man køber dyrt i Danmark. Og er der reelt noget at spare, og i så fald kan jeg få en adresse på en brilleforretning i Malmø som der er gode oplevelser med?

Tusind tak hvis der findes svar
Katka

Accepteret svar
Fra : PARKENSS

Modtaget 100 point
Dato : 05-07-02 00:49

Hej

Det kan betale sig at købe sine briller i Norge eller Sverige. Danmark er ca dobbelt så dyr med disse ting. Du skal dog være opmærksom på, at en synsprøve ikke er gratis som den er i Danmark. Samtidig ville det være en fordel for dig at være medlem af Sygeforsikringen Danmark da den også er gældende i vore nabolande.
Du kan læse lidt omkring emnet:http://www1.dr.dk/nyheder/penge/article.jhtml?articleID=49446

Her kan du finde Optikere i Malmø,--samt købe over Nettet:
http://www.genvejentil.com/link?LINK=http://shop.citybutiker.nu/

Kvalitetsmæssigt er der ikke nogen forskel på briller købt enten herhjemme eller i Sverige.

Mvh
Parkenss

Kommentar
Fra : zonker

Dato : 06-07-02 00:30

Parkenns

Jeg tror der er stor forskel på prisen, når du ser at de danske "optikere" tager 3-4 gange deres indkøbspris når de sælger briller og stel.

De havde godt af at få nogle "normale" priser, så kunne det nok være at deres salg forøges, så man ikke ligesom med tænder skal tage til udlandet for at købe varen.

Kommentar
Fra : PARKENSS

Dato : 06-07-02 13:54

zonker >> Helt enig,---det er også det jeg skriver samt henviser til

Mvh
Parkenss

Godkendelse af svar
Fra : Katka

Dato : 12-07-02 19:51

Tak for svaret PARKENSS.

Kommentar
Fra : kallek

Dato : 19-09-02 11:28

Hej
Hvorfor ikke prøve Louis Nielsen her hjemme, det er både billigt og ikke særligt dyrt et eksempel,
Min datter døjede med synet of gik til en optiker en meget lille syns fejl et par smarte smalle briller og letvægts glas(Rodenstock) 2700, kr for noget hun kun skal bruge når hun læser meget må ikke gå med dem.
Jeg fik samtidigt nye briller hos louis Nielsen meget lig hendes men med -4,25 på begge glas og naturligvis også med letvægtsglas 800,kr og så kunne jeg trække tilskud fra danmark fra. Det er da billigt og jeg har nu fået nye briller og aet kontakt linse abonnement samme sted ikke noget at klage over altid god service.

Kommentar
Fra : Katka

Dato : 19-09-02 14:57

Tak for det gode tip kallek
Hilsen Katka