/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Windows XP genstarter uden varsel..
Fra : Karl_Smart
Vist : 459 gange
100 point
Dato : 21-08-04 22:22

Har et lille problem med en af mine venners computer. Hvis man foretager sig noget CPU-krævende, f.eks. et spil, genstarter computeren bare lige pludselig - uden varsel. Er der nogen der kender en (seriøs) løsning på dette problem? Jeg har tjekket BIOS for "genstart ved høj temperatur" (eller noget).

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 21-08-04 22:33

Ud fra den konkrete beskrivelse falder tanken jo på snavs i CPU køleren eller fejl på blæseren, men der er flere mulige hard og-software muligheder.

Kommentar
Fra : dannyboyd

Dato : 22-08-04 09:59

det kan både være cpu /varme eller måske ram.
Men start med at gå i bios og aflæs max alowed temp.
aflæs også temperaturen på cpu og bundkort - hvad er de?

er den overclocket?

Kommentar
Fra : Karl_Smart

Dato : 22-08-04 14:12

Glemte at sige at det også skete hvis man satte en CD i..

Jeg fik dog løst problemet ved at geninstallere Windows - Efter at have slettet partitionerne kunne computeren ikkr længere køre fra cd, så jeg satte harddisken i min egen computer og installerede - hvorefter jeg satte den tilbage i hans computer og reparerede installationen. Derefter virkede det nogenlunde..

Ellers kørte blæseren på fuld tryk hele tiden, og computeren er ikke overclocket. "Max allowed temp" var slået fra.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 22-08-04 14:22

Du har uden tvivl nogle alvorlige driverfejl på mb enhederne hvis du har installeret i anden comp.

Kommentar
Fra : Karl_Smart

Dato : 22-08-04 15:51

også efter jeg reparerede?

Kommentar
Fra : Karl_Smart

Dato : 12-03-05 00:57

Alle tiders - her står vi så igen med 100 point uden ejer... :P

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 12-03-05 12:46

Feedback havde måske hjulpet på svarene for det er jo ikke altid, at der findes et klart svar på et uklart spørgsmål, vel.