/ Forside/ Interesser / Familie & Relationer / Slægtsforskning / Spørgsmål
10  Varla 8031
Cirkusartist Gerhard Mohr?
Fra : 2601
Vist : 909 gange
200 point
Dato : 21-08-04 21:47

Er der nogen der kender til en cirkusartist ved navn Gerhard Mohr som under
kunstnernavnet Gerhardy Mohr skulle have sprunget over en droskel på
Amagertorv i København.

Født 27 aug 1885 i København og død 1934 i Hamburg.

På forhånd tak

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 23-08-04 18:00

Nej. men jeg kender Mohr' s cirkel,
opkaldt efter en kendt tysk matematiker.

Gerhard Mohr er sandsynligvis tysker,
(og dem er der mange af; begge navne er særdeles udbredte i Tyskland)

mvh Svend

Kommentar
Fra : 2601

Dato : 23-08-04 20:47

Til Svenn

Det er muligt at han kommer fra tyskland, men så er det før 1745 at slægten kom til Danmark. Han er født i Farum af en dansk mand og kvinde. Han blev cirkusartist og døde i Hamburg.

Kommentar
Fra : senta

Dato : 24-08-04 08:34

Har du prøvet at tage kontakt til Artist forbundet, det er måske en mulighed ??
her er en adresse
http://www.artisten.dk/
Det der navn Mohr , er det et kunstnernavn ?????
Senta

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 24-08-04 10:58

Måske hans lillebror?
Faderen Martin Frederik Vilhelm har sammen med moderen Ane Hansine Kirstine født Mathiesen
usandsynlig mange børn født i 1870erne-1880erne,
men ingen hedder Gerhard i min oversigt; uddrag fra Family Search.
Svend
"
MOHR, Frederik   Christening
   Gender:   Male
   Birth Date:   29 Aug 1888
   Christening Date:   21 Oct 1888   Recorded in:   Vinderod, Frederiksborg, Denmark
         Collection:   Vinderod; Den Danske Folkekirke
   Father:   Martin Frederik Vilhelm MOHR
   Mother:   Ane Hansine Kirstine MATHISEN
Source:   FHL Film 300752   Dates:   1877 - 1892
"

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 24-08-04 11:07

Den tyske søgemaskne lykos.de

har 174 Gerhard Mohr
(og ingen Gerhardy Mohr).
Svend

Kommentar
Fra : 2601

Dato : 24-08-04 12:26

Til Svend Giversen

Frederik August Mohr(f 1842) og Anna Marie Elisabeth Andersen(f1852) var hans forældre. Faderen var cand. jur.Sproglære i København. Fra 1. maj 1878-1900 Lærer i tysk ved Officerskolen i København. Udgav sammen med Carl Adolph Nissen 1900-1904 "Tysk-dansk Ordbog" l-ll.

Jeg har alle hans børn.
Gerhardy var hans kunsternavn.

Accepteret svar
Fra : senta

Modtaget 200 point
Dato : 24-08-04 13:17

Der findes en Tysk slægtsforskningsside ,
soc.genealogy.german,

ligesom dk.videnskab.historie.genealogi.

prøv at spørge der, det kan være de kan hjælpe dig.
senta

Kommentar
Fra : senta

Dato : 24-08-04 19:55

Kender du bladet llustreret Tidende fra 1859 til 1924, de skriver om store og små begivender i verden ,Du skriver
"Gerhardy Mohr skulle have sprunget over en droskel på Amagertorv i København. "

det er en mulighed for at finde ham i disse blade du finder på denne adresse, det er mange sider du skal igennem håber du har ca. årstal.

http://www.illustrerettidende.dk/iti_pub/cv/main/Forside.xsql?nnoc=iti_pub
Senta

Kommentar
Fra : 2601

Dato : 14-05-06 22:06

Til senta.

Jeg har nu i dag fået svar. Kirkebogen for 1934 Hamborg er væk i II verdensskrig og de var ikke filmet. Så sporet ender der.

Jeg vil give dig mine point da det var dig der kom nærmest med et godt svar.

Med venlig hilsen

Godkendelse af svar
Fra : 2601

Dato : 14-05-06 22:07

Tak for svaret senta.

Se min komentar.