/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
Knap på Medion bærbar
Fra : Flash77
Vist : 561 gange
100 point
Dato : 21-08-04 20:47

Jeg har en knap på min bærbare PC, med et lyn på som lyser blåt hvis man trykker på den. Den sidder lige over F8 tasten. Hvad er den egentligt til? Tilsyneladende lyser den bare hvis man trykker på den.

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 21-08-04 20:52

Lyser den også på batteridrift.

Kommentar
Fra : Flash77

Dato : 21-08-04 21:08

Jeps...

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 21-08-04 21:17

Så vil jeg gætte på at den blinker ved lavt batteri. Og det at du trykker bare er en testfunktion, og at den kan give et forvarsel ved snarlig lowbatt.

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 21-08-04 21:27

Er det ikke bare en der skal lyse hele tiden, hvis laderen ikke er sat til, eller omvendt?
Altså om man kører på nettet eller ej.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : Flash77

Dato : 21-08-04 21:49

Det er ingen af delene. Der er en anden lampe der lyser når den kører på strøm og når batteri niveauet er lavt. Det her er en RIGTIG knap - på størrelse med tænd/sluk kanppen. Den sidder oppe ved siden af de små programmerbare "genvejs taster" over tastaturet. Lyset i den tænder/slukker KUN når man trykker på den - men derudover sker der ikke noget ved at trykke på den.

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 21-08-04 21:54

Så er det noget med lysstyrken på skærmen.

Kommentar
Fra : Flash77

Dato : 21-08-04 22:11

Heller ikke... det er fn tasten + F6 og F7 der styrer det....

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 21-08-04 22:14

opgi'r herfra.

Kommentar
Fra : Flash77

Dato : 21-08-04 22:30

Jeps - jeg synes også den er svær. Har fundet et billede af PC'en. Det er den "store" knap længst til vestre af de 5 knapper over tastaturet.... http://www.eprice.it/product.pasp?txtProductID=520645(EPR_Base)

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 21-08-04 22:35

jeg kan ikke få noget stort billede - og jeg vil ikke logge ind.

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 21-08-04 22:53

Det er selfdestruct tasten! Har du den til i over 10 sekunder exploderer computeren!

Kommentar
Fra : Flash77

Dato : 21-08-04 22:59

F...!!!!! Så er det godt jeg ikke har haft den tændt så længe :)

Men er ved at have fundet lidt ud af det selv. Har været inde på Medions hjemmeside hvor der står det er noget strømstyrrings-halløj. Mangler tilsyneladende en driver som jeg er ved at hente og så er jeg spændt på at se om der kommer til at ske noget nyt når jeg får den installeret...

Kommentar
Fra : dbl

Dato : 21-08-04 23:14

Ha, og han har ikke været online siden. Så tedd havde ret.

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 21-08-04 23:15

Pas nu på
Måske kører den ned på halv skærm!
Glæder mig til opklaringen

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 21-08-04 23:44

De der bærbare - går de ikke selv ned på halv cpu hastighed ved batteridrift.

Kommentar
Fra : Flash77

Dato : 22-08-04 00:22

Ved det ikke rigtigt - men nu har jeg fået installeret hotkry drivers og de fungerer fint. Men indtil videre kan jeg stadigvæk ikke blive klog på den blå lyn knap. Det bliver kun nævnt i manualen som power management - og de kommer ikke ind på hvad og hvordan den kan noget som helst...

Kommentar
Fra : Flash77

Dato : 22-08-04 00:24

http://www1.medion.com/dk/ - hvis nogen kan finde svaret herinde ville det da egentligt være meget rart. Jeg synes jeg er ved at løbe tør for steder at lede. Modellen hedder mid 2020

Accepteret svar
Fra : pallebhansen

Modtaget 100 point
Dato : 22-08-04 01:04

Det er en strømspareknap, der umidelbar ikke virker, før den er konfigureret til den funktion, den skal have.
http://ramshackle.nl/~gert/acpi.php
http://www.linuxquestions.org/questions/showthread.php?s=&forumid=25&threadid=211723

To get maximum performance from the battery, fully optimize the notebooks power management features prior to use. Power management is a trade off: better power conservation in exchange for lesser computer performance. The power management system conserves battery power by setting the processor to run at a slower speed, dimming the screen, spinning down the hard drive when it's not in use and causing the machine to go into sleep mode when inactive. The notebook users guide will provide information relating to specific power management features
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : Flash77

Dato : 22-08-04 01:27

Pallebhansen: Det lyder måske som noget i den rigtige retning. Men nu vil jeg i seng, så kigger videre på det i morgen.

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 22-08-04 11:25

Ja pallebhansen - det må være det den gør.
Jeg troede nu at de bærbare selv gjorde det.

Godkendelse af svar
Fra : Flash77

Dato : 26-10-04 18:46

Tak for svaret pallebhansen.