/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
Cyl. og Nåleleje
Fra : claas_
Vist : 688 gange
100 point
Dato : 21-08-04 19:15

Kan en Athena Evolution 47,6 cyl. fra en Jog eller en Hot50 passe på en Comet???? eller er der overhovedet nogen Athena EVO. som passer på? .... Hvilken m.m. er original nåleleje i Comet? -

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 21-08-04 20:36

Jeg tror jeg hopper over her, da jeg ikke vil vente 1/2 år på du lukker spørgsmål.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : claas_

Dato : 22-08-04 09:33

Der går ikke et halvt år nu... Rolig Palle

Accepteret svar
Fra : Jon

Modtaget 100 point
Dato : 22-08-04 11:17

Både PGO og Yamaha bruger jo den samme motor (AC vandret liggende minarelli), dog bruger PGO en lidt billigere model (der ikke holder til ret meget), men jeg kan ikke se hvor forskellen mellem monteringen af cylinderen skulle være... Men er ikke 100% sikker...

Det originale nåleleje i de fleste scootere (inkl pgo), er Ø10mm...

Kommentar
Fra : claas_

Dato : 22-08-04 16:36

Okay Jon.. Skrev til West-Import om en Evo fra Hot50 eller Jog kunne passe på, og de skrev at det kunne den ikke.. Men ved det ikke lige for der er mange som siger at den fra Jog kan passe, og mange som siger at den ikke kan passe... Nåleleje Ø10 x Ø??

Kommentar
Fra : Jon

Dato : 22-08-04 16:40

Hmm, ja jeg er som sagt ikke sikker i min sag, har aldrig selv haft pgo'er..

Nålelejet er Ø10mm, det vil sige at det passer til stempel-krydspinde med 10mm i diameter...! Og samtidigt passer i plejlstænger der passer til Ø10mm nålelejer...!

Kommentar
Fra : claas_

Dato : 22-08-04 21:50

Okay tak Jon.. Så den hedder 10 x 10? Da jeg sagde til min fætter at nålelejet skulle være 10 mm, spurgte han nemlig "10 x hvad?" ....

Kommentar
Fra : Jon

Dato : 22-08-04 22:01

Neeej ikke helt.. Den er 10mm i indvendig diameter, ikke noget med 10x10.. Jeg kender ikke de ydre mål, du skal jo bare sørge for det passer til din krumtap, og er det den rigtige indvendige diameter passer de ydre mål også.

Kommentar
Fra : claas_

Dato : 23-08-04 19:28

Okay Tak

Godkendelse af svar
Fra : claas_

Dato : 23-08-04 19:28

Tak for svaret Jon.