/ Forside/ Interesser / Rejser / Rejser & Udflugter / Spørgsmål
10  jakjoe 1830
Enkeltværelse/dobbeltværelse
Fra : ibenboel
Vist : 1618 gange
100 point
Dato : 21-08-04 19:02

Jeg er blevet i tvivl!

Jeg søger et hotelværelse og læser, at et enkeltværelse koster 445 og et dobbeltværelse 710 exempelvis.

Vil det så sige at man på dobbeltværelset kan bo 2 personer for 710 eller koster det 710 pr. næse.

Der står ikke noget andet end at alle overnatninger er incl. morgenmad.

Kommentar
Fra : Better_Performance

Dato : 21-08-04 19:05

Prisen på hoteller er som regel angivet som pr. person i Dobbeltværelse

Men hvis prisen er angivet som pris pr. værelse vil det sandsynligvis betyde at det er prisen for to personer.

Har du et link?

Accepteret svar
Fra : arne.jakobsen

Modtaget 110 point
Dato : 21-08-04 19:08

Du kan godt regne med at prisen angivet for et dobbeltværelse ER for værelset. Altså 2 personer. Dette støttes af at man på nogle dobbeltværelser kan tilkøbe en Extra-opredning for et meget lille beløb. Typiskt brugt af et par med ét barn. Venlig hilsen Arne

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 21-08-04 19:12

Og Iben - Det er ikke en teori, jeg er 100% sikker!

Kommentar
Fra : qfha

Dato : 21-08-04 19:38

Selvfølgelig er det ikke dyrere pr. person i et dobbeltværelse. Et enkeltværelse er altid dyrere. Logisk nok. Så de 710,- er selvfølgelig for to personer.

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 21-08-04 19:44

Iben -> Det jeg tidligere har skrevet, gælder i alle de Europæiske lande JEG har besøgt. Jeg skal selvfølgelig ikke kunne udtale mig op paksis i andre lande. MEN rejser man til et sådant 2'nd land, må man jo så blot spørge receptionisten:
"Does that price include one or two persons and is it one or two beds?" og så fortsætte derfra!

Kommentar
Fra : Misteryman

Dato : 21-08-04 19:53

Hvor henne søger du det hotel?

Godkendelse af svar
Fra : ibenboel

Dato : 22-08-04 17:02

Tak for svaret arne.jakobsen.

Sammenholdt med dit efterfølgende svar får du pointene.

Misteryman: jeg søger p.t. hotelværelse ved vesterhavet til en week-end og har søgt på week-end ophold m.v. og så blev jeg bare sådan lige pludselig i tvivl.

Jeg kan godt se, som en nævner det, at det naturligvis ikke bør være dyrere pr. person at bo i et dobbeltværelse end på et enkelt værelse, men som anført fik jeg min tvivl.