/ Forside/ Teknologi / Internet / Hjemme sider / Spørgsmål
10  refi 3578
butiks-Hjemmeside
Fra : dr0zie
Vist : 987 gange
200 point
Dato : 21-08-04 18:59

Hej, jeg har fået som opgave at lave en butiks hjemmeside for en ven..
Mit spørgsmål er så.. Findes der en færdig hjemmesides script hvor det hele er laver det eneste man bare skal sætte ind er varne og priserne på varne...
I ved altså ligsom man kan bestille varer fra online butikker med en indkøbsvogn og ligne..

Det er det første spørgsmål mit andet spørgsmål er så..
Hvad koster det hvis kunderne skal kunne betale med dankort over nettet?
Og er der andre omkostninger ved det?

Kommentar
Fra : Better_Performance

Dato : 21-08-04 19:01

Det koster kasse, der skal erlægges et fornuftigt beløb til pbs for at håndtere kort betalinger via nettet

Kommentar
Fra : dr0zie

Dato : 21-08-04 19:03

kan du sige det mere præsist hvad det koster?
Og hvordan kan alle netshops så eksisterer når det koster så meget`
Og hvad koster det i oprettelse og senere i md gebyr

Kommentar
Fra : Better_Performance

Dato : 21-08-04 19:07

Sorry, kender ikke de reele omkostninger, men det kan PBS fortælle dig, der er givetvis flere måder at gøre det på

Kommentar
Fra : rednuf

Dato : 21-08-04 19:16

Hvis du f.eks. vælger en hjemmeside hos b-one, vil det med pbs incl. gateway til betaling, koste ca. 300,00 kr. pr. måned for det hele.
Det forudsætter du selv laver en hjemmeside, (en prof. lavet betalingsside koster nemt 8 - 10.000.00 kr)
Et glimrende program til selv at lave en hjemmeside kan du finde her: www.easyshopmaker.com
Programmet med hjemmeside designer koster her ca. 1000,00 kr. en gang for alle.

Kommentar
Fra : dr0zie

Dato : 21-08-04 19:17

ja men butikssyste´mmet skal helst være dansk

Kommentar
Fra : rednuf

Dato : 21-08-04 19:20

Du kan i shopmaker ændre alt til dansk også det lille "kontor" der følger med

Accepteret svar
Fra : rednuf

Modtaget 210 point
Dato : 21-08-04 19:22

En endnu ikke i drift side kan du se på www.sports-lagersalg.dk
den er lavet med shopmaker.

Kommentar
Fra : dr0zie

Dato : 21-08-04 19:27

Hvordan har du fået det oversat til dansk?
og hvordan laver man om på designet.. og sidst men ikke mindst skal du have at man kan betale med dankort..
og hvordan fungerer det at betale med netbank

Kommentar
Fra : dr0zie

Dato : 21-08-04 19:28

forresten hvor kan du se at man kan få dankort betalling på sin side ved at bruge b-one?

Kommentar
Fra : rednuf

Dato : 21-08-04 19:35

Siden er kun en skoletræningsside og derfor er pbs endnu ikke tilsluttet. (Det koster jo hver måned)
Netbank fungerer ved at kunden overfører beløbet via sin netbank til din konto.
b-one var kun et forslag ved oplysningen om samlet månedspris på ca. 300,00 kr.
Alt kan ændres til dansk når du har installeret programmet. Alle nødvendige ord kan overskrives.

Kommentar
Fra : rednuf

Dato : 21-08-04 19:37

lige en ting, PBS er meget kritisk om hvordan en hjemmeside skal se ud og fungere
for at man overhovedet kan få lov til at benytte PBS

Kommentar
Fra : dr0zie

Dato : 21-08-04 19:42

mmm ok ... hvor kan du se at b-one kan registres til PBS?
Og mmmm kommer der til at stå der der Made in esyshopmaker?

Kommentar
Fra : rednuf

Dato : 21-08-04 19:51

b-one kan ikke lave gateway til PBS,
for nærmere oplysninger om PBS, besøg www.betaling.dk
det er en omstændelig affære at få lov til at bruge kort på nettet.
Jeg er ikke klar over om der noget sted står det er lavet i easyshopmaker, men det vil jeg tro der
nok skal gøre ind imellem, det ser du jo på alle andre sider også hvorfra programmet kommer.

Kommentar
Fra : dr0zie

Dato : 21-08-04 19:57

mmm ok.... Jamen hvis jeg ville lave en online butik og jeg så brugte easyshopmaker hvor skal jeg så lægge siden ud og hvad koster det så at have den liggende om md og i oprettelse hvis jeg skal kunne modtage Dankort

Kommentar
Fra : dr0zie

Dato : 21-08-04 19:57

mmm ok.... Jamen hvis jeg ville lave en online butik og jeg så brugte easyshopmaker hvor skal jeg så lægge siden ud og hvad koster det så at have den liggende om md og i oprettelse hvis jeg skal kunne modtage Dankort

Kommentar
Fra : rednuf

Dato : 21-08-04 20:19

En hjemmeside på b-one har de faciliteter der skal bruges (php sqsl o.s.v), men det er der naturligvis også andre der har. Der er nogle oprettelses gebyrer, hvor meget det er har jeg ikke tal på, da vi ikke har brug for det lige nu.
Et gæt vil være, for at komme i gang ca. kr. 4000,00 med en månedlig udgift på ca. 300,00 kr.

Kommentar
Fra : dr0zie

Dato : 21-08-04 20:28

jeg kunne ikke få mere præsise tal?

Kommentar
Fra : gummianden

Dato : 21-08-04 20:37

En anden, måske lidt sværere mulighed er at benytte www.oscommerce.com, der har et helt gratis system. Enten kan man selv sætte det op eller også kan betale sig fra det ved flere danske firmaer, som blandt andet: goldenplanet.dk . Direkte link: http://www.goldenplanet.dk/oscommerce.htm#gold Her betaler man omkring 300 kr pr. måned, men får hosting og Dankort mm. med. Et ganske udemærket system som jeg har været godt tilfreds med...

Kommentar
Fra : rednuf

Dato : 21-08-04 20:38

desværre det har jeg ikke, der må du selv rundt til hvilken hjemmeside du vil bruge, hvilket program du vil bruge til oprettelse af butikken, finde en gateway udbyder, og så til PBS.
Alle steder kan du se deres priser.

Kommentar
Fra : gummianden

Dato : 21-08-04 20:41

Ups, min fejl. Der er gjort klar til dankort. Men det kræver at man acceptere det som betalingsmiddel og laver en aftale med et andet firma, som står for transaktionerne. Men det kan de nok hjælpe med. Du kan også være heldig at finde nogle som har det som bibeskæftigelse at sætte disse butikker op. Jeg fik min første butik til 33 kr pr måned, uden dankortbetaling godt nok, men stadig ret billigt. Fandt ham på qxl.dk. Prøv evt. at søge på oscommerce+opsætning i google.com, eller søg i openforum.dk for mere hjælp...

Kommentar
Fra : gummianden

Dato : 21-08-04 20:42

Ups, min fejl. Der er gjort klar til dankort. Men det kræver at man acceptere det som betalingsmiddel og laver en aftale med et andet firma, som står for transaktionerne. Men det kan de nok hjælpe med. Du kan også være heldig at finde nogle som har det som bibeskæftigelse at sætte disse butikker op. Jeg fik min første butik til 33 kr pr måned, uden dankortbetaling godt nok, men stadig ret billigt. Fandt ham på qxl.dk. Prøv evt. at søge på oscommerce+opsætning i google.com, eller søg i openforum.dk for mere hjælp... Eller besøg bgsys.dk de arbejder også med dette system og er vist noget billigere end goldenplanet.dk

Kommentar
Fra : rednuf

Dato : 21-08-04 20:53

Ja der findes mange muligheder, men vil man have sin "egen" butik på "egen" hjemmeside så må man selv i gang.
oscommerce er et linux program og medmindre man er god til html programmering er det meget svært at omprogramere.

Kommentar
Fra : dr0zie

Dato : 21-08-04 21:23

ok

Kommentar
Fra : dbl

Dato : 21-08-04 23:05

http://www.dandomain.dk har en færdig butik til dig.
Lille - 299,- pr. måned....eksempel http://demoshop1.dandomain.dk/shop/
Mellem - 999,- pr. måned....eksempel http://demoshop2.dandomain.dk/shop/default.asp?SetLng=6
Stor - kan ikke finde prisen. ....eksempel http://demoshop3.dandomain.dk/shop/default.asp?SetLng=5

Mvh.
d.Buus
www.dbuus.dk

Kommentar
Fra : 369874123

Dato : 31-08-04 12:37

må jeg spørge om noget?
hvordan fungere det der netbanks system?
er det gratis eller koster det lige som dankort betaling?????

Kommentar
Fra : 369874123

Dato : 31-08-04 12:44

og kan man lave det med et gratis program?

Kommentar
Fra : dbl

Dato : 18-12-04 06:43

Nå, er det ikke snart på tide at lukke dette spørgsmål?

Kommentar
Fra : Henno81

Dato : 25-12-04 17:10

Der findes en masse forskellige shopskabeloner, som du kan downloade gratis (se evt. http://www.netcoders.dk). Derudover kan du også betale dig fra det, hvilket klart kan anbefales, hvis shoppen skal bruges kommercielt. Du får et produkt der er færdigudviklet og ikke spækfyldt med fejl og mangler, samtidig med at du kan ringe og få support (se evt. http://www.dandomain.dk).

Ang. PBS, så koster det 1.000,00 kr. at blive registreret og så betaler du 1,75% af din kortomsætning til PBS fra indenlandske betalinger (Dankort), mens du betaler 5,75% af udenlandske betalinger (Mastercard, VISA m.v.).

--
De bedste hilsner,
Henrik Overballe

mail@clubcasual.dk
http://www.clubcasual.dk

Godkendelse af svar
Fra : dr0zie

Dato : 25-12-04 20:06

Tak for svaret rednuf.