/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
Plukkemaskine
Fra : karinaf
Vist : 3425 gange
40 point
Dato : 04-07-02 19:48

ER der en der ligger inden med en fjerkræplukkemaskine? Inden duejagten går ind i år kunne jeg godt tænke min en plukkemaskine, for ligepludselig er jagttiden over os, og hvis at der er noget som tager tid er det at plukke fjerkræ, så hvis at der er een som kender een der har een stående, gerne hjemmelavet, og gerne vil sælge eller vidregiver opbygningen, så kender jeg nogle jægrer der bliver glad. Jeg havde meget resultat med mit spørgsmål i går, så nu er jeg spændt på om dette problem kan løses.

Med venlig hilsen

Karina F

Kommentar
Fra : zonker

Dato : 04-07-02 21:46

Kære Karina

Selvom du afviser Harbo21's spørgsmål er det faktisk rigtigt.

Kandu er ikke et marked a la den blå avis.

Og andre brugere herinde er af den samme mening, så jeg tror du får det svært.

Kommentar
Fra : karinaf

Dato : 05-07-02 09:10

Man kan tydeligt se hvem der præger siderne herinde, det ville måske være lidt rart med lidt "Blodfornyelse". Alle må jo accepterer, der sker en udvikling, at der kommer nye brugere til og de har andre tanker, ellers skal man lukke for nye brugere, det er jo en mulighed. Er det forkert at efterlyse specielle ting? eller kan det ikke accepteres i dette forum! Så var det måske en ide at skrive det, så nye brugere ved det.

Kommentar
Fra : karinaf

Dato : 05-07-02 09:10

Man kan tydeligt se hvem der præger siderne herinde, det ville måske være lidt rart med lidt "Blodfornyelse". Alle må jo accepterer, der sker en udvikling, at der kommer nye brugere til og de har andre tanker, ellers skal man lukke for nye brugere, det er jo en mulighed. Er det forkert at efterlyse specielle ting? eller kan det ikke accepteres i dette forum! Så var det måske en ide at skrive det, så nye brugere ved det.

Kommentar
Fra : bantam

Dato : 05-07-02 15:46

Hej karinaf

Du blir hurtigt "sur" hva?

Men jeg skuffer dig nok, for jeg vil give Zonker ret, jeg tror ikke KANDU er beregnet som MARKEDSPLADS med køb, salg og bytte. Der findes masser af nyhedsgrupper for den slags, og jeg er næsten helt sikker på at din udbyders nyhedsgrupper også har, dem har jeg da selv haft glæde af, når jeg havde brug for dette.

Med venlig hilsen
bantam

Kommentar
Fra : laurenzio

Dato : 05-07-02 17:13

Kære karinaf,

Desværre må jeg give overstående kommentare fuldstændigt ret.
Dette er et forum for, at hjælpe hinanden videst muligt i de gruppe som forefindes. Køb, bytte, salg m.m høre ikke til her, hvorend man gerne så dette.
Har du et spørgsmål vedr. hus/have - økonomi - pc m.m hvori du er låst fast, har du fundet det rette forum her på kandu.
Den blå avis er et udemærket alternativ til din forespørgelse.

Mvh

Laurenzio

Kommentar
Fra : laurenzio

Dato : 05-07-02 17:44

ps:
Læs evt selv reglementet her
http://www.kandu.dk/dk/faq.asp

Kommentar
Fra : solen

Dato : 30-07-02 06:36

du styrer

Kommentar
Fra : solen

Dato : 30-07-02 06:36

du styrer

Kommentar
Fra : solen

Dato : 30-07-02 06:36

du styrer

Kommentar
Fra : solen

Dato : 30-07-02 06:36

du styrer

Accepteret svar
Fra : mj606

Modtaget 40 point
Dato : 30-07-02 21:16

Hej - Læser Karinaf.s forespørgelse efter plukkemaskine - der bliver spurgt til opbygning af en evt. hjemmegjordt plukkemaskine - giv Fruen lidt plads hva...? Iøvrigt syntes jeg at KanDu er et genialt sted at komme på nettet. Håber at også du Karinaf også fortsat vil have glæde heraf.
Venlig Hilsen MJ606

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 07-08-02 15:03

> ER der en der ligger inden med en fjerkræplukkemaskine? Inden duejagten
> går ind i år kunne jeg godt tænke min en plukkemaskine, for
> ligepludselig er jagttiden over os, og hvis at der er noget som tager
> tid er det at plukke fjerkræ, så hvis at der er een som kender een der
> har een stående, gerne hjemmelavet, og gerne vil sælge eller vidregiver
> opbygningen,

Også mig - godt nok til høns, men alligevel

Mvh Maria

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 07-08-02 22:27

Maria Frederiksen <mf@easyfrag.dk> skrev i en
news:airc14$bru$3@sunsite.dk...
> > ER der en der ligger inden med en fjerkræplukkemaskine? Inden duejagten
> > går ind i år kunne jeg godt tænke min en plukkemaskine, for
> > ligepludselig er jagttiden over os, og hvis at der er noget som tager
> > tid er det at plukke fjerkræ, så hvis at der er een som kender een der
> > har een stående, gerne hjemmelavet, og gerne vil sælge eller vidregiver
> > opbygningen,
>
> Også mig - godt nok til høns, men alligevel
>
> Mvh Maria
>

Mig bekendt taber en due fjer, bare den kommer til at hoste. At komme en due
i en plukkemaskine må være både svært og overflødigt. Du skyder vel heller
ikke gråspurve med kanoner?

Til privat brug er en plukkemaskine helt overflødig, man skal blot beherske
skoldningens lette kunst, der skal løftes op i fjerene med en stiv børste,
og så må vandet ikke være alt for varmt, ligesom for lang tid er skadeligt
(test: ryk i vinge og hale). De skal ikke ligge for længe efter skoldningen,
det er bedre at skolde i småportioner, grovplukke i en fart, hælde lidt mere
kogende i det lunkne, ny portion, osv., og slagter man så mange at de ligger
og bliver dødsstive, bliver det mere besværligt.

M.V.H.
Preben Riis Sørensen
preben@esenet.dk

Godkendelse af svar
Fra : karinaf

Dato : 20-08-02 21:47

Tak for svaret mj606. Man kan se at du læser spørgsmålet helt og tænker inden du svarrer.

Karina

Kommentar
Fra : bantam

Dato : 20-08-02 22:49

Du spørger også om der er nogle der har en til SALG, så TÆNK dig lige om før du begynder at komme for godt igang, og SÅ LÆS reglerne for kandu. DET ER til spørgsmål og ikke KØB OG SALG