/ Forside/ Interesser / Fritid / Håndarbejde / Spørgsmål
10  Camillasm.. 1373
Lave en kalender selv...
Fra : Jsenoch
Vist : 675 gange
50 point
Dato : 20-08-04 22:24

Min datter og jeg vil gerne glæde bedsteforældrene med en hjemmelavet kalednder for 2005.
Vi vil gerne have det skal være en med billeder og tegninger i m.m.

Er der nogle der ved hvor man kan downloade skabelonen til sådan en ?

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 20-08-04 22:39

Det er lidt besværligt men jeg laver en i publisher hvert år og henter data fra et lille regneark excel.
men det ville også kunne laves i powerpoint.

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 20-08-04 23:22

Undskyld - nu så jeg at det var under håndarbejde.
Så det er nok ikke sådan en på computer i vil lave.

Kommentar
Fra : Jsenoch

Dato : 20-08-04 23:39

Jo det er præcis på en computer jeg vil lave det. Vidste ikk lige hvor jeg skulle spørge, så mange tak. Jeg har lige været inde på Excel og prøvet mig lidt frem. Det kommer godt nok til at tage lang tid men hvad der er jo også et par måneder til.

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 20-08-04 23:52

Du kan jo lige lære excel at regne først.
a1 = 1
a2 = skriv a1+1
a3 = marker celle a2 og træk ned med det sorte kryds
Osv

b1 = a7+1
og gør som a kolonnen
nu har du lavet to lodrette uger

Hvis du sletter "indhold" i celle a1;a2:a3 og skriver 1 i a4 vil excel selv følge op på
dagene

Kommentar
Fra : SonjaAS

Dato : 21-08-04 10:36

Hvis du kan bruge en tysk, er der en her:

http://downloadtipp.de/TKexe%20Kalender%201.0.1.8-download-L9886/

mvh Sonja

Accepteret svar
Fra : danatool

Modtaget 50 point
Dato : 21-08-04 11:00

her er et gratis program det er rigtig godt
ikke det nemmeste program at bruge men det er gratis og det kan lige så meget som nogle af købe programmerne

http://www.snapfiles.com/get/calpainter.html

Kommentar
Fra : danatool

Dato : 21-08-04 11:03

ps husk at lave hele kalenderen før du trykker på print
den laver ikke kun en månede af gangen :)

Godkendelse af svar
Fra : Jsenoch

Dato : 21-08-04 16:13

Det ser lidt skræmmende ud men jeg tror jeg vil få glæde af den.
Så ved jeg hvad de næste mange timer går med.

Tak for hjælpen danatool og jer andre

Kommentar
Fra : Tinaerkeby

Dato : 22-10-04 13:50

Jeg har fundet et lille firma der laver kalendere. Man skal bare sende 12 foto ind, kan vist også maile dem.....
Kalenderen er ikke hjemme-lavet men den er personligt er vildt flot!
Prisen er afhængig af hvor mange man bestiller. Og man skal ikke betale porto!!
Firmaet hedder Ettik Grafik, Nordvej 13, 4735 Mern
gå ind på www.ettik.dk Her er alle oplysninger.

Tina