/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
Passat Syngende gearkasse ? ? ? ?
Fra : bangco
Vist : 1393 gange
70 point
Dato : 04-07-02 13:52

Jeg er den lykkelige ejer af en VW passat TDI årg 1999
man gear, bilen har kørt 170000 km.
Jeg har efter at have skiftet til nye fælge og dæk lagt
mærke til en syngende lyd fra transmission ved 110 kmt.
Lyden høres først nu, da de gl dæk larmede helt vildt.
Lyden er dog til at leve med !
Har Passat svaghed vedr dette ?

Accepteret svar
Fra : valin

Modtaget 70 point
Dato : 04-07-02 16:04

Når din bil har kørt så mange kilometer, kunne det måske tyde på en slidt kobling, har du lagt mærke til om den larmer når du trykker koblingen ned...??? hvis det er tilfældet, kan det være kobling eller udrykkerleje der er slidt. Både Golf og passat har rimelige gode gearkasser (har selv haft en af hver) Men både kobling og udrykkerleje bliver jo slidt.!!!

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 07-08-02 08:37

prøv og tjek gearolien.
den kan nemt komme til at synge hvis der er for lidt.
mvh Kim

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 07-08-02 09:20

"Kim Lehmann Poulsen" <KLP@Vejen-net.dk> skrev i en meddelelse

> prøv og tjek gearolien.
> den kan nemt komme til at synge hvis der er for lidt.
> mvh Kim
>
Man høre ofte en VW hvor gearboxen "snakker" rundt om i "byen". Mit sprgs.:
Kan man "overfylde" en g.box ?.Hvis man nu køre den op så den hælder bagud,
så er det let at klemme mere olie i, hva kan der ske ved det?

JMR
>