/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
Hilfe
Fra : la_merde
Vist : 410 gange
150 point
Dato : 20-08-04 20:40

Jeg fik min længe ventet Sachs Madass idag, men første gang jeg kom ud og kører på den, var der allerede problemer. Det er en 4-gear, og burde lyse, når den er i neutral, men det gør den ikke. Ikke nok med det vil el sarteren heller ikke, og til sidst vil den spilleme overhovedet ikke starte. Hvis der ikke er nogle der kan hjælpe mig, må jeg ind til forhandleren, men ville lige tjekker her først ;)

Til sidst vil jeg lige nævne, at når den kommer op på 30-35 km/t er det som at køre ind i en mur pga. de s.... begrænsninger. Så jeg ville til sidst lige hører om der var nogle der vidste hvor de sad og evt. hvordan man fjerner dem.....tak.

Kommentar
Fra : rpje

Dato : 20-08-04 20:54

Det kan tyde på at batteriet er færdig, Evt. Defekt sikring.

Så vidt jeg husker skal der nok side knallert historien største indsugnings plump I sådan en, da det er en Honda.

MV.
Peter Jensen

Kommentar
Fra : rpje

Dato : 20-08-04 21:05

Hov Jeg glemte at skrive , hvis den er ny maskine er der garanti på den.

MV.
Peter Jensen

Kommentar
Fra : Franksp

Dato : 20-08-04 21:05

Hvis du lige har købt den i dag, så lad være med at pille ved noget som helst. Hvid du selv begynder at pille og skille noget ad, vil alle parter sikkert påstaå, at så gælder garentien ikke. Så lad endelig være med det. Aflever der til forhandleren, og bed om en ny. Han vil sikkert komme med et forslag, om at den skal repareres eller sendes til fabrikken. Det skal du under ingen omstændigheder acceptere. Du skal ha´en SPRIT ny.
Nu ved jeg ikke hvor gammel du er, men hvis du ikke er så gammel, er det en god ide at tage en voksen med.
Er den ny? Og har du betalt den kontant? Hvoor bor du?

Kom venligst igen.

mvh
Frank

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 20-08-04 21:11

Der er overhovedet ingen tvivl om at du ikke skal røre den med en "ildtang", da alt garanti bortfalder, hvis du piller mere end skrue tændrøret af.
Hvis forhandleren efter et par forsøg ikke har løst problemet, så kan du få pengene retur, eller hvis du vil, få en anden ny.
Men kan han se der er skildt noget ad, kan han altid sige det er din egen skyld.
Ring hurtigst mulig til ham.
Der er jo allerede 3 fejl.
Mange forhandlere tillader, at du fjerner, eller fjerner selv begrænsningerne, for et mindre beløb, uden at det går ud over garantien, men spørg ham da.
Og husk så, at når en moderne knallert, der er "tynd indstillet", skal startes, så er det uden gas.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 20-08-04 21:12

Det kunne se ud til at akkummolatoren er flad.Jeg ved ikke Peter,mener du det er en Honda kopi?

Sachs,vil de gøre sådan noget,ja det kan da godt være.
La_merde prøv at få din akkumolator ladet op.
Hilsen
Keldd.

Kommentar
Fra : la_merde

Dato : 20-08-04 21:16

Jeg bor i Odense, jeg har betalt kontant, og den kan ikke blive nyere. Det der virkeligt sætter mit p.. i kog, er at han skulle være kommet med den for en uge siden, men han kunne ikke starte den, så han skulle have en ny, og så virker den nye heller ikke... Nå men det er der ikke noget at gøre ved... er den indsugnings plump let at fjerne Peter??? og jeg tror også at der er CDI i, men ved ikke hvordan jeg fjerner den.

Kommentar
Fra : rpje

Dato : 20-08-04 21:17

Jeps Keldd Du kan bruge Protunas Honda tun og det forreste tandhjul op til 17.

MV
Peter Jensen

PS.
Husk at kontroler Sikringen og eller om der er garanti.

Kommentar
Fra : la_merde

Dato : 20-08-04 21:18

det er en Honda motor der sidder på Keldd

Kommentar
Fra : rpje

Dato : 20-08-04 21:22

Det skal man ikke være ked af. Den holder til Jorden forsvinder.

MV
Peter Jensen

Kommentar
Fra : la_merde

Dato : 20-08-04 21:26

Jeg har også hørt en fugl synge om at man kan bruge tun/dele fra en Honda cd50 på den, men har hørt det fra en halvfuld svensker så..... :D

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 20-08-04 21:26

Lad være at pil ved noget som helst ,jeg var ikke opmærksom på den var ny
Har du købt den i Stensved??

Kommentar
Fra : Franksp

Dato : 20-08-04 21:33

la_merde

Hør nu på hvad der bliver sagt. LAD VÆRE MED AT PILLE VED NOGET. HØR NU EFTER!!!!!!!!!!! Undskyld denne skolemesterform.

Jeg bor selv i Odense. Hvilken forhandler har du købt den hos? Fortæl mig mig det lige nu. Jeg sidder og venter på svar.

mvh
Frank

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 20-08-04 21:35

Jeg ser du bor i Odense.
Keldd.

Kommentar
Fra : la_merde

Dato : 20-08-04 21:36

Storm Christensen på Kochsgade, og jeg ved godt at jeg IKKE skal pille ved den lige nu, men jeg kan da lige så godt spørge, nu når jeg er i gang....

Kommentar
Fra : rpje

Dato : 20-08-04 21:41

Jamen du lyder da som en udmærket fornuftig fyr. En halvfuld Svensker er næsten ædru. Og den er god nok.

Her lidt du kan læse http://www.honda-dax.de

MV.
Peter Jensen

Kommentar
Fra : Franksp

Dato : 20-08-04 22:05

Jeg har selv købt 2 scootere hos Storm. Vespa Typhoon - Vespa. Jeg kender ham ganske aldeles udemærket. Den første jeg købte for nogle år siden, havde også fejl. Jeg blev også tilbudt, at de ville reparere den. Jeg gav dem 1 dag. Da jeg hentede den dagen efter, var der nøjagtigt de samme problemer. Da jeg klagede, tilbød de, at ordne den samme dag. Jeg afleverede den kl. 8 om morgenen. Jeg kunne så hente den kl. 16. Så skulle den nok være i orden. Det var den ikke. Det kunne jeg mærke efter en prøvetur. Jeg kørte tilbage, og bad om at få en NY. Det kunne jeg da ikke, efter deres mening. Først da jeg truede med alverdens ulykke og klager, gik de med til det. Jeg fik en splinter ny. Den kørte bare.
Normalt vil jeg ikke - på Internettet - klage over andre mennesker, men efter at "den gamle Storm" måtte holde op, p.g.a. sygdom, og sønnen overtog forretningen, har de ikke kunnet "holde" på dygtige mekanikere. Så jeg skiftede forhandler til "Per's cykler". Han er SUPER, hurtig og meget billigere.
la_merde, hvor gammel er du? - Har du mulighed for at få en voksen med? Du skal ikke acceptere, at få leveret en vare der ikke er i orden. Giv mig venligst svar, så hurtigt som muligt. Jeg venter og kommer tilbage, selvom min kone sidder og "rååååbbeerrr" på mig, om jeg ikke snart kommer ind i stuen. Vi har gæster, svigermor og svigerinden. Jeg har rrrååååbbbttt tilbage, at jeg lige nu sidder i noget vigtigt, og er ved at hjælpe en ven.

mvh
Frank

PS. Hvis KanDu stadig kører så dårligt som nu, orker jeg ikke, at blive hængende. Lange ventetider og er blevet smidt af 2 gange. Men så vender jeg tilbage i morgen. Jeg skal nok "HOLDE FAST I DIG" hvis du da er interesseret i det??????

Kommentar
Fra : la_merde

Dato : 20-08-04 22:13

Jeg er meget intereseret, og undskyld at det sidste svar kommer lidt sent, jeg har nemlig også gæster. Jeg er blevet 16 i dag, såååå, men jeg regner da med at tage den gamle med hen til Storm....

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 20-08-04 22:14

Det var da et tilbud du ikke må sige nej til la_merde.
Men det er da et væmmeligt navn du har.
Hilsen
Keldd

Kommentar
Fra : la_merde

Dato : 20-08-04 22:15

Jeg vil lige i farten sige at Storm Christensen er den eneste (så vidt jeg ved) der sælger en Madass....Ellers tror jeg da også at jeg havde valgt en mere pålidelig forhandler

Kommentar
Fra : la_merde

Dato : 20-08-04 22:15

noget skal man hedde...og hvorfor ikke lort???

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 20-08-04 22:22

Hvis du får din far og (kandu er dårlig nu)Frank med går det nok ikke helt galt.
Tillykke med fødselsdagen [tilykke]
Hilsen
Keldd

Kommentar
Fra : Franksp

Dato : 20-08-04 22:27

la_merde

Hvis du får problemer. Så kontakt mig på franksp@pingpost.dk

Det er i orden, at du ta´r den gamle med. Jeg håber han er er !!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Ellers vil jeg gerne være "din gamle". Det har jeg prøvet 2 gange tidligere, med unge kolleger, og med 100% godt resultat. Der er ingen, der kan "rende om hjørnerne" med mig. Jeg er til daglig bankrådgiver, og har for nylig, i en alder af 57 år, taget juridisk embedseksamen.

Men skriv nu til mig, hvordan det er gået. Og skriv også hvis "DU VIL HA' HJÆLP" til "En gammel"
ER det OK???????? Svar mig lige nu, en sidste gang i aften, for jeg slutter, om senest 10 minutter.

Frank

Kommentar
Fra : la_merde

Dato : 20-08-04 22:32

Takker....Men jeg tror nu ikke at Frank er nødvendig (I person), man kan måske være god som evt. "back up" (hvordan får i de smileys????) :D

Kommentar
Fra : rpje

Dato : 20-08-04 22:37

Se under KOM GODT I GANG

MV.
Peter Jensen

Kommentar
Fra : la_merde

Dato : 20-08-04 22:38

Jeg skal nok skrive i morgen når jeg har ringet Frank...Tak for tilbuddet

Kommentar
Fra : Franksp

Dato : 20-08-04 22:40

Dem får du her:

http://www.kandu.dk/dk/faq.asp#20

Frank

Kommentar
Fra : Franksp

Dato : 20-08-04 22:42

Vi høres ved. Nu råber konen ikke mere, hun "SSSKKKRRRIIIGGGEERRR"
Godnat og på gensyn

God week-end
Frank

Kommentar
Fra : la_merde

Dato : 21-08-04 16:14

Jeg har ikke skrevet tidligere,da nogle af problemerne forsvandt, og jeg kunne komme ud og kører igen. Nu mangler jeg kun el-starteren som stadigvæk ikke gider..Har ikke nået at ringe til Storm, så jeg må vente til på mandag.. Det ser ud til at jeg ikke får brug får dine jurydiske evner Frank

Accepteret svar
Fra : Franksp

Modtaget 150 point
Dato : 21-08-04 21:46

la_merde, det er bare helt OK. Du skal også bare betragte det som et tilbud om hjælp, hvis du havde brug for det.

Kan du ha´en fortsat god week-end, med forhåbentlig nogle ture på din knallert.

med venlig hilsen
Frank

P.S. Måske skulle du så overveje at lukke spørgsmålet.

Kommentar
Fra : la_merde

Dato : 22-08-04 14:25

Jeg lukker spørgsmålet, for jeg kan sgu ikke lide den..... Den skodder max at kører på, så det er jo så nemt. Jeg skal se om jeg kan aflevere den i morgen, og få den byttet til noget bedre. Undskyld at jeg har lavte så meget bøvl for sådan en skod ting

Godkendelse af svar
Fra : la_merde

Dato : 22-08-04 14:30

Tak for svaret Franksp.

Det er godt nok ikke noget svar, men jeg er taknemmelig over for din hjælpsomhed

ses på grillen