/ Forside/ Teknologi / Administrative / MS-Office / Spørgsmål
10  EXTERMINA.. 4373
Udskrivnings indstillinger i Outlook
Fra : PanicAttack
Vist : 594 gange
230 point
Dato : 20-08-04 19:42

Hejsa !

Jeg kender en der skal have udskrevet en sendt email, fra outlook. Problemet består i at han gerne vil have udskrevet de emails der står under bcc. Disse kommer ikke med, hvis man bare udskriver. Hvordan kan dette gøres ??

Overvejede om der ikke er et sted, hvor man kan indstille hvilke felter Outlook udskriver, og hvilke den ikke gør ?

(Det er Outlook fra Office XP)

Hilsen

Panic

Kommentar
Fra : Jernladyen

Dato : 20-08-04 20:02

Jeg har lige prøvet at udskriv en mail, der står under bcc. Der er ingen problemer. Har han prøvet at markere det, han vil udskrive, og så trykke anvend og OK??
Jeg trykkede bare udskriv foroven, så kom det.
Hilsen Jette

Kommentar
Fra : PanicAttack

Dato : 20-08-04 21:16

Der er ingen problemmer med at udskrive selve e-mailen, men han vil gerne have de navne / adresser, der står under bcc, med.

Jette: den mail du udskrev, var det en du selv havde sent til nogle adresser, der stod under bcc ??

Kommentar
Fra : Jernladyen

Dato : 20-08-04 22:16

Nej, det var en, der var sendt til mig.
Hilsen Jette

Kommentar
Fra : PanicAttack

Dato : 26-08-04 11:55

Har ikke fået noget der kan bruges til noget ... hvis I skulle være i tvivl

Kommentar
Fra : henrikdj

Dato : 26-08-04 13:10

Hej,

Det er ikke muligt at udskrive de email-adresser der står i BCC feltet på en modtagen email!

Det er jo hele ideen med bcc i forhold til cc. Ved cc vil man gerne have at alle modtagere kan se hvem der er kopiholdere, mens man ved bcc har valgt at ingen skal kunne se disse mailadresser!

mvh
Henrik

Kommentar
Fra : supertekst

Dato : 14-09-04 12:07

Hej Panic

Her er et stykke kode, som kan løse dit problem. Opret et Word dokument - kald makro-værktøjet med ALT+F8 - vælg makroer i: det dokument du lige har oprettet. Indtast et makronavn (f.eks. XXX) - herefter OPRET.
Modulvinduet åbnes - Slet alt heri og kopiere koden nedenfor og indsæt denne i stedet.

I menupunktet funktioner er der et punkt, der hedder Referencer - find Microsoft Outlook 10.0 (er anført alfabetisk) - sæt flueben ved denne reference - herefter OK. Nu kan Word dokumentet kommunikere med OutLook.
Luk udviklingsværktøjet - således at du er tilbage i Word.

Vælg menupunktet Funktioner / Sikkerhed sæt indstillingen på det laveste niveau (3) - dette er for at du kan udføre makroer i Word. Jeg er ikke sikker på, om det er nødvendigt at ændre indstillingen på det faneblad, der sidder bagved.

Her følger koden: (forklaring følger herefter)
Dim mailApp, Namespace, sPost
Sub AutoOpen()
seIsendtPost
End Sub
Private Sub seIsendtPost()
Dim f, sp As Object, bcc, emne, tekst, afs, tid As String, mess
Dim sv
Rem Opret forbindelse til mappen Sendt post
Set mailApp = CreateObject("Outlook.application")
Set Namespace = mailApp.GetNamespace("MAPI")
Set sPost = Namespace.GetDefaultFolder(olFolderSentMail)

For Each sp In sPost.Items
With sp
If .bcc <> "" Then
tid = .SentOn
afs = "Afsendt: " + Chr(9) + tid + Chr(13)
emne = "Emne: " + Chr(9) + .Subject + Chr(13)
tekst = "Tekst: " + Chr(9) + .Body + Chr(13)
bcc = "BCC: " + Chr(13) + .bcc + Chr(13)
mess = afs + emne + tekst + bcc
sv = MsgBox(mess, vbYesNo, "Udskriv?")
If sv = 6 Then
WordBasic.Insert mess + "------" + Chr(13)
End If

End With
Next sp
End Sub

Gem Word dokumentet under et navn - f.eks.: UdskrivBCC - luk det og kald det igen.

Når Word dokumentet åbnes - udføres makroen således:
Der skabes adgang til din OutLook - alle mails i sendt post undersøges. Såfremt BCC er udfyldt vises følgende i en meddelelsesboks: Afsendt den, Emne, Tekst samt BCC. Hvis du vil udskrive vælger du Ja - elementerne udskrives i dit dokument.

Der kunne sættes en markering i den enkelte mail, således at de samme ikke bliver vist hver gang, men dette er altså ikke lagt ind p.t.
Ligeledes kunne Word dokumentet forsynes med en knap, der også kalder makroen.

Sig til hvis du ønsker dette eller der er problemer hermed.

MVH og god fornøjelse

PS: Vejledning & makroen er udarbejdet i Office97

Kommentar
Fra : PanicAttack

Dato : 14-09-04 21:22

Hej supertekst

Svaret lyder interresant .. der er bare et problem, den melder tilbage med fejlen "Syntax Error"
Ville være dejligt hvis du kan løse dette, da jeg ikke selv har forstand på makroer

Ellers mange tak

Panic

Kommentar
Fra : supertekst

Dato : 15-09-04 08:30

Hej Panic

Når fejlen optræder ser du sikkert en meddelelsesboks, hvor der bl.a. er en knap med navnet DEBUG - klik på denne og der åbnes til udviklingsværktøjet - en gul markering viser, hvor fejlen er. Hvis du vil være så venlig at meddele mig, hvad der står i denne linie, så kan vi nok komme videre.

Jeg går ud fra at du har kopieret koden fra mit indlæg - men prøv at sammenlign den pågældende linie i dette med din udgave - om der evt. skulle være en forskel.

Du må også godt evt. sende hele koden til mig - så skal jeg checke den - men ihvertfald beskriv linien, der giver fejl.

MVH

Kommentar
Fra : PanicAttack

Dato : 15-09-04 22:17

Hey Supertekst

Den gule markering ligger over teksten "Private Sub seIsendtPost()"
Vil dog mene at fejl er i "End If End If End With", da denne er markeret med blå og med fejlmeddelsen "Complie error: Syntax error"

Du kan se et screenshot her: http://192.38.225.69/delfejl2.jpg, det er taget lige efter der er trykket op til fejlmeddelsen.

Teksten er, som du forudsætte, kopiret ind.

Hilsen

Panic

Kommentar
Fra : PanicAttack

Dato : 15-09-04 22:17

Hey Supertekst

Den gule markering ligger over teksten "Private Sub seIsendtPost()"
Vil dog mene at fejl er i "End If End If End With", da denne er markeret med blå og med fejlmeddelsen "Complie error: Syntax error"

Du kan se et screenshot her: http://192.38.225.69/delfejl2.jpg, det er taget lige efter der er trykket op til fejlmeddelsen.

Teksten er, som du forudsætte, kopiret ind.

Hilsen

Panic

ps. smider lige 20 point oveni for den ekstra help ;)

Kommentar
Fra : supertekst

Dato : 16-09-04 08:50

Hej Panic

Tak for din tilbagemelding - jeg kan ikke komme ind på adressen til dit "screenshot" - men jeg tror nu, at jeg har fundet problemet.

Koden jeg sendte til dig er tilsyneladende blevet ændret lidt ved kopieringen til Kommentarboksen (nogle linieskift er forsvundet, hvilket jeg først bemærker nu) - ser her:

If sv = 6 Then
WordBasic.Insert mess + "------" + Chr(13)
-----> End If End If End With

SKAL RETTES TIL:
If sv = 6 Then
WordBasic.Insert mess + "------" + Chr(13)
End If
End With

Altså gå ind i koden og skub det andet End If og End With ned i separate linier (indrykningen i linierne behøver ikke være præcis (kun kosmetisk) - så tror jeg vi har løst fejlen! - ellers prøver vi igen.

MVH

Kommentar
Fra : supertekst

Dato : 16-09-04 10:23

Hej Panic

Vedr. min sidste kommentar kl. 08:50 - jeg ville lige checke mit indlæg - når du læser det, vil du måske blive forvirret -fordi det du læser under SKAL RETTES TIL: er det samme, som er anført ovenfor.?????

Jeg skrev End If & End With i de to følgende linier - men KanDu.dk sætter dem i samme linie??
Meningen er altså at : End If End If End With skal stå i HVER SIN LINIE!!

MVH

TEST:
......................End If
..............End If
........End With

Kommentar
Fra : PanicAttack

Dato : 16-09-04 17:04

Hejsa

Ked af at sige det: ny fejl:

Run-time error '438':
Object dowsn't support this property or method

Problemet ligger i: If .bcc <> "" Then

Men den er da kommet videre, prøver lige at skrive det fra før..

End If
End With

Kommentar
Fra : supertekst

Dato : 16-09-04 17:35

Hej Panic

Det skal du ikke være ked af - det finder vi sandsynligvis ud af.

Der er nemlig visse udtryk, der er forskellige fra Office97 til XP. Jeg har testet det lille program flere gange - uden problemer.

Prøv at skrive følgende i stedet i linien:
if .bcc <> "" Then

--rettes til ---

If IsNull(.bcc) = false Then

Hvis dette ikke lykkes - så venter vi lige et par dage - på mandag kommer jeg til en XP-installation og så skal jeg prøve det her.

Men lad lige høre nyt fra dig.

MVH

Kommentar
Fra : supertekst

Dato : 21-09-04 09:00

Hej Panic

Har afprøvet koden på officeXP - intet problem - og linien:

if .bcc <> "" then

fungere udemærket - altså ingen ændring iflg. sidste kommentar.

Hvis du stadig har problemer - så meddel din e-mail - så skal jeg sende min kopi af koden til dig.

MVH

Kommentar
Fra : PanicAttack

Dato : 27-09-04 17:12

Beklager men var lige bortrejst i en uge .. men er tilbage igen ;)

Du kan sende den til kechr@hsit.dk ..

Hilsen

Panic

Kommentar
Fra : supertekst

Dato : 28-09-04 08:28

OK - vender tilbage senere.

MVH