/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Smalltalk / Spørgsmål
10  Camillasm.. 12371
nye vinduer...en jungle???
Fra : yrsas
Vist : 2712 gange
50 point
Dato : 20-08-04 18:20

Hej derude,
har I nogle gode råd til sådan én som mig ved angår vinduer. Hvordan måler man op...hvad SKAL man købe med af tilbehør..... skal det være træ eller plastique......skal man have ramme med eller køber man glasset...skal det være 2-3 eller XX-lags....med eller uden termo eller ekstra ultra plus energi.
Er helt på herrens mark -vi har nogle punkterede vinduer (3 ud af 6) i det hus vi snart flytter ind i...de oprindelige er firkantede der kan åbnes med et lille vindue øverst....måske skulle man have hel ny vindue udformning???
Hvad gør vi???
på forhånd tak og god weekend!
Yrsa

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 20-08-04 18:59

Vinduer med træramme
2 lags glas er nok (3-lags giver ikke så meget isolering ekstra)
Det du kalder ultra plus energi er nok det der også hedder energiglas - det har jeg,
men om det er ligeså godt som de 3-lags jeg havde før ved jeg ikke.
Det første sæt vinduer købte jeg umalede (sikken et arbejde)
Det andet sæt købte jeg malede (og det er jeg glad for)
Vi fik leveret vindue og karm i samlet tilstand lige til at sætte op
Et vindue bør ikke "skummes" fast men gerne skummes i de fire hjørner, så det
bliver på plads mens der skrues dagen efter.
Formen på vinduerne kommer lidt an på huset og de andre vinduer.
Der findes rigtig mange vindues firmaer.
Vi bruger vinduer fra "rødbo" som sælges gennem forskellige tømmerhandlere.
Byggebixen i Hove/Smørum har en rigtig god brochure med vinduer (44169100)
Vinduesmålet er hullet hvor det skal sidde minus 3 cm.
Det var lidt om vinduer.
Eyvind.

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 20-08-04 19:21

Hvis dine vinduer er punkteret kan du nøjes med at købe glasset,hvis træet ellers er godt nok.
Du skriver 3 ud af 6 vinduer er punkteret.
Men det er en sag for glarmesteren at måle op,og han skal også sætte dem i.
Hvis du derimod vil have nye vinduer over det hele,eller enkelte nye,så er emesens forslag godt.
Lige et side spring (er du snart færdig m.byggeriet eme)
Hilsen
Keldd

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 20-08-04 19:29

Mangler kun styring til udsugning.
Det var så alle de tekniske rum.
Så mangler jeg bare et nyt tag, men kan ikke bestemme mig for overfladen.

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 20-08-04 19:37

Brun glaseret tegl,det og kun det.Intet andet, intet andet.
Jeg synes du skal ha`brun glaseret tegl.
Hilsen
Keldd.

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 20-08-04 19:40

De skal være brune - men tegl er for tunge til mit hus.

Kommentar
Fra : Jernladyen

Dato : 20-08-04 20:09

Hej emesen.
Hvad med Decra tag. (stålplader m. 15 års garanti til at sætte oven på det eksisterende tag). Fås i så godt som alle farver.
Hilsen Jette

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 20-08-04 20:13

Du kan få brun pladeeternitskifer,ja ,det har ikke noget med skifer at gøre,men de er
flade og ser godt ud.
Hilsen
Keldd.

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 20-08-04 20:33

Vi er ved at komme væk fra yrsas tråd,hvis du vil spørge mere om dine vinduer,eller noget der er
uklart ,så spørg.Der er sikkert meget at spørge om når man er ved at overtage et hus.
Ja,yrsa hvad siger du?For vi skal nok have dig over i et andet panel når talen drejer sig om at vedligeholde huse.
Hilsen
Keldd

Kommentar
Fra : yrsas

Dato : 21-08-04 09:03

undskyld hvis jeg er kommet forkert! Jeg må se at finde min rigtige pind!

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 21-08-04 10:17

Yrsas:
Lad os klare dine vinduer her,men "Til og ombygning" er nok der du skal hen.
Har du tænkt over hvordan du vil tackle dine vinduer?
Hilsen
Keldd

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 21-08-04 19:25

Først - bliv bare her og spørg om dine vinduer.
Der er mange meninger om vinduesmontering - også blandt professionelle.

Men det sted her på kandu, hvor der er størst chance for flere folk på banen,
omkring ombygninger, er denne kattegori: http://www.kandu.dk/dk/emne/20401

Og hvis du som ny bruger har en fornemmelse af, at de store point giver de fleste og bedste kommentarer - så ta'r du fejl - det er faktisk sværhedsgraden,
af et spørgsmål, som kan få folk op af stolen.
Det er da min opfattelse.
Eyvind.