/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
Yamaha slider motorstøj
Fra : lordlasse
Vist : 609 gange
68 point
Dato : 04-07-02 08:25

Min Yamaha Slider som er begyndt at larme med en grim metal hakken når den når op på omkring 60 km. hvad kan det skyldes. Der er ingen hakken før denne hastighed. jeg vil også gerne have et svar på om nogen kan give mig en kort beskrivelse på, hvordan jeg selv skifter rullerne i min variometer.

Accepteret svar
Fra : Doc_mv

Modtaget 68 point
Dato : 04-07-02 18:16

Hej der

de lyde du beskriver er nok rullerne i din varioMATIK, de skal skiftes. uanset om det er for optrækkets skyld eller fordi de er slidte. lydene kan også være fordi dit blæserhjul ved varioen ikke er spændt nok og det destruerer krumtappen hvis det ikke er spændt tilpas. nå du ville gerne skifte ruller? det kan jeg da godt sige lidt om.
første tager du sideskjoldet af din motor, der efter tager du en luftnøgle og skruer krumtapsmøtrikken af. så trækker du varioen ud og lægger godt mærke til hvordan den er samlet, når du skiller den ad. så skifter du rullerne ud med nye og samler det hele igen. vær dog opmærksom på at du ikke må kværne gevindet på krumtappen med en luftnøgle for en ny krumtap er dyr..

det var det..
vh stefan

Godkendelse af svar
Fra : lordlasse

Dato : 08-07-02 08:27

Mange tak for svaret.
Det lyder jo godt, ved du hvilken størrelse ruller jeg skal bruge, da THansen har flere forskellige valgmuligheder

Kommentar
Fra : njk2720

Dato : 21-12-03 17:21

Jeg har en Yamaha slider som er lidt kvæster efter et uheld, nu er mit spørgsmål?
Hvor kan jeg købe de plastdele som er gået i stykker, er der et sted med uorginale dele eller hvad?

mvh
NJK