/ Forside/ Interesser / Helbred / Andet helbred / Spørgsmål
10  transor 1971
Hård hud
Fra : MSS
Vist : 1069 gange
50 point
Dato : 20-08-04 14:19

Hej

Er der noget effektivt i kampen mod hård hud under fødderne ??

mvh
MSS

Accepteret svar
Fra : PepsDK

Modtaget 60 point
Dato : 20-08-04 14:22

Behandling
Gå med behagelige, fodvenlige sko. Den hårde hud forsvinder da ofte af sig selv efter nogle uger. Man kan fremskynde fjernelsen ved at bløde den hårde hud op i et fodbad og derefter fjerne den med en fodfil. Ligtorne kan blødgøres med særlige ligtorneplastre. De kan også beskyttes mod direkte tryk ved hjælp af skumgummipuder eller filtringe, der er lavet til dette formål. Hvis man ikke får bugt med besværet gennem disse forholdsregler, kan man diskutere problemet med en læge eller opsøge en fodterapeut, som har en række tekniske hjælpemidler til rådighed til fjernelse af hård hud. Hård hud på fødderne kan blødgøres i et fodbad og fjernes med en fodfil.

Kommentar
Fra : dova

Dato : 20-08-04 14:39

Hej
Kan anbefale dig at læse denne side www.netdoktor.dk/tema/fod/haardhudogligtorne.htm
Der står hvad det kommer af, og hvad man kan gøre ved det.

mvh dova

Kommentar
Fra : Flash77

Dato : 20-08-04 19:25

http://www.nuskinusa.com/cgi-bin/nsweb/product/en/ns_productDetail.jsp?content_id=01110826&spons_ID=US9466452

Det her er helt kanon... Har selv brugt det og det er med garanti det bedste du overhovedet kan få fat i.

Godkendelse af svar
Fra : MSS

Dato : 25-08-04 12:19

Tak for svaret PepsDK.