/ Forside/ Interesser / Fritid / Musik / Spørgsmål
10  tedd 8824
Halvbrødre
Fra : claraogsigne
Vist : 456 gange
200 point
Dato : 20-08-04 01:10

Jeg har to ukendte halvbrødre, begge i Danmark. De eneste oplysninger jeg har om dem er navn og ca. fødselsdato.
Har været på Statsarkivet i Viborg og kigget min egen faderskabssag; men der var ingen oplysninger om dem.
Kan nogen give mig nogle gode råd til at finde dem

Kommentar
Fra : Better_Performance

Dato : 20-08-04 01:45

Du kan starte med at stille spørgsmålet i en anden kategori

Der er masser af brugere herinde der interesserer dig for slægtsforskning, men det er ikke sikkert de ser dit spørgsmål når det er stillet i musik

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 20-08-04 01:46

www.cpr.dk kan du udbede dig ALLE de oplysninger der står i CPR-registeret om DIG. Dette inkluderer også din far's og Mor's CPR-nr. Har du en såkaldt Digital-signatur kan du få alle dine data sendt direkte til din PC. Ellers kan du få dem tilsendt med posten. Når jeg nævner dette, er det fordi enhver eftersøgning som den du er ude I, kræver at du kan oplyse din far's CPR-nummer. Med DET i hånden kan du opsøge alle de kirker hvor du tror dine halvbrødre er døbt, også selv om de IKKE er døbt, vil deres fødselsdata ligge hos Kordegnet i det Sogn hvor de er født. Ved at spørge, IKKE om dem men om din Far (og det er her CPR.nr. kommer ind i billedet), vil du ofte kunne få udleveret alle data. Det er ganske vist en fejl fra Kordegnens side at gøre dette, men mange Kordegne er "lidt" godtroende. Mange af dem er valgt af menigheden fordi de er nogle flinke mennesker, ikke så meget for deres "lysende" intelligens.. Jeg er godt klar over at dette kræver noget af DIG, også som skuespiller, men klarer du det tror jeg også at du kommer et godt stykke videre.

En helt anden ting: Hvorfor pokker lægger du dette spørgsmål under emnet: MUSIK?????

Kommentar
Fra : claraogsigne

Dato : 20-08-04 02:05

Det er en fejl, at det er kommet under musik, det skulle have været under slægt

Kommentar
Fra : claraogsigne

Dato : 20-08-04 02:05

Det er en fejl, at det er kommet under musik, det skulle have været under slægt

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 20-08-04 02:08

Så kan du jo kalde det held i uheld at du fik MIN kommentar! JEG abonnerer ikke på Emnet Slægt. Hvad mener du i øvrigt om mit svar?

Kommentar
Fra : claraogsigne

Dato : 20-08-04 02:37

Det er ok; men det har jeg også prøvet og det er meget svært at få nogle oplysninger ud af dem, når vi er beslægtet sammen ad vores "fars" vej og jeg har ikke kontakt til ham. Kan ikke få oplysninger, da det endte i en faderskabssag og min ældste halvbror er født i ægteskab, så er de beskyttede. Om ca. 30 år kan jeg få noget at vide og det er for sent.

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 20-08-04 02:43

Hvis jeg forstår dig ret, Så har du følgende oplysninger:

Fars fulde navn & CPR-nr. (Har du også hans fødesogn?)

Dine ½-brødres fulde navn og ca. fødselsdatoer (Hvad med fødested?)

Og det er så ALT?

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 20-08-04 05:28

Nå, pyt med det. Jeg er sikker på at du skal ha' fat i nogle af de eksperter der sidder på Kategorien/Emnet: Slægtsforskning. Men for at det nu ikke skal koste dig alt for mange point, så gå derind og opret et nyt spørgsmål til nogle få point og så bare henvis til dette spørgsmål. Det gør du ved at vise dette link:

www.kandu.dk/dk/spg/47598

Held og lykke med din fortsatte søgning.

Accepteret svar
Fra : dova

Modtaget 200 point
Dato : 20-08-04 08:01

Hvis du har dine halvbrødres fulde navne, og det måske ikke er et meget almindeligt efternavn de har, kan du såmænd være heldig at finde dem ,blot ved at søge på navnet på de gule sider, mostrup eller krak. Der indtaster du navn, og så kommer samtlige personer frem med navnet. (Derfor det er nemmest ved lidt sjældnere navne).
Nu kommer det meget an på, hvornår dine brødre er født, hvordan og om du kan finde dem. For man skal ikke så mange år tilbage før børn født uden for ægteskab kun blev registreret ved moderens navn, i diverse kirkebøger. Og typisk står der ingenting i de sager der er endt i en faderskabssag. Ligesom barnet i en sådan sag ikke er arveberettiget efter faderen.
En anden ide er at annoncere. Nogen ugeblade (mener det er Hjemmet og Søndag) har rubrikker hvor man kan søge familie og venner,sådan noget "Skal vi ses igen?" eller "Hvor er du??" lignende.
Der findes også visse foreninger hvor du kan få hjælp til at søge familiemedlemmer, vil næsten tro du kan få oplysninger om hvilke, ved at rette henvendelse til "Sporløs" på Danmarks Radio.
mvh dova

Kommentar
Fra : ans

Dato : 21-08-04 21:14

claraogsigne

Slet dette spørgsmål http://www.kandu.dk/dk/spg/47664 i kategorien "andet familie og relationer" Du kan slette det ved at klikke ind på den henvisning, som jeg har givet. Da det er dit eget spørgsmål, som ingen har svaret på får du muligheden for at slette det. Samtidig får du dine point retur.

Opret så det samme spørgsmål i kategorien "slægtsforskning". Senta abonnerer på denne kategori, og er meget dygtig. Så du vil få den hjælp, som du har brug for.

Opret det nye spørgsmål til 1 point og henvis til dette spørgsmål.

> arne.jakobsen

Jeg ved at jeg henviser til det samme, som du tidligere har gjort, men claraogsigne har fået det nye spørgsmål under den forkerte kategori.

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 21-08-04 21:20

Helt i orden ans. Det var IKKE for at score. KUN for at hjælpe. Prøv i øvrigt lige at kigge på mit senest stillede spørgsmål. Jeg kunne godt forestille mig at du også har lyst til at deltage i DEN tråd. Hilsen Arne

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 30-09-04 19:07

Hej claraogsigne. Nu skal du huske at lukke spørgsmålet. Det gør du ved at trykke på "Accepter som svar", der står til højre over den kommentar du synes har været dig til størst hjælp. Du får så lejlighed til at sende en bemærkning til svareren. Spørgsmålet lukkes og de af dig udlovede point bliver udløst. Venlig hilsen Arne Jakobsen

Godkendelse af svar
Fra : claraogsigne

Dato : 30-09-04 22:15

Tak for svaret dova. du får mine point, jeg vil slette spørgsmålet da det er kommet ind under en forkert gruppe og ans får det ikke, det jeg mener han var for flabbet og en pointjæger

Kommentar
Fra : ans

Dato : 30-09-04 22:40

claraogsigne

Jeg er ikke en han, men en hun.
Jeg ved, at jeg ikke svarede på dit spørgsmål, men ville blot hjælpe dig til, at du kunne få dine point tilbage.

Jeg er ikke "flabbet" ej heller flabet eller pointjæger. At du opfatter min hjælp på denne måde, vil jeg da så tage til eftertanke.

Brugerne på kandu har prøvet på det bedste at hjælpe dig. Dine udtalelser om mig skuffer mig meget.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 30-09-04 22:49

claraogsigne
Jeg vil gerne have, at du uddyber dine beskyldninger mod mig.
Jeg opretter et spørgsmål i musik, så kan du der fortælle mig, hvad det er du mener.
Jeg er meget skuffet over dine udtalelser.