/ Forside/ Teknologi / Administrative / MS-Office / Spørgsmål
10  EXTERMINA.. 4373
Grafisk fremstilling af ligning i Excel ~
Fra : Karl_Smart
Vist : 1021 gange
100 point
Dato : 19-08-04 23:44

Er her nogen der ved hvordan man indsætter en linær funktion (f.eks. y=2x+3) i et Excel Regneark og får programmet til at spytte en graf ud med funktionen??

Accepteret svar
Fra : nyfigen

Modtaget 100 point
Dato : 20-08-04 14:10

Fyld x-værdier i en kolonne og fyld kolonnen ved siden af med formlen for de til x svarende y-værdier.
Vælg grafen x-y punkt efter markering af data i de to kolonner.

Hilsen Nyfigen

Kommentar
Fra : PanicAttack

Dato : 22-08-04 10:57

Hvis du har x-værdierne til at stå i felterne A1 -> A5, så skriv i B1: =2*A1+3

Tryk en enkelt gang på B1, så den er markeret med en sort firkant, herefter trækker du den lille firkant, nederst til højre i feltet, ned til B5. Så skulle Excel gerne selv skrive y-værdierne.

Håber du kan bruge det

Panic

Kommentar
Fra : Karl_Smart

Dato : 22-08-04 16:28

Mange tak for svaret begge to! Og lige en excel-ting mere - hvordan viser man så gennemsnittet af en masse forskellige værdier i f.eks. et søjlediagram med en vandret linje? (der skal nok komme flere points)

Kommentar
Fra : PanicAttack

Dato : 23-08-04 12:46

Kan desværre ikke hjælpe dig med gennemsnittet, men det er muligt at tilføje en tendenslinie, ved at højre klikke på en af søjlerne og trykek tilføj tendenslinie. Ser lige lidt videre på det med gennemsnit, skal nok lige skrive hvis jeg finder det ;)

Hilsen

Panic

Kommentar
Fra : Karl_Smart

Dato : 23-08-04 15:10

ok

Godkendelse af svar
Fra : Karl_Smart

Dato : 12-03-05 00:55

Mange tak nyfigen..