/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Pc Mhz, Ram osv
Fra : martingreen
Vist : 505 gange
100 point
Dato : 03-07-02 22:38

Hjejza.

Hvordan ser man hvad ens computer indeholder?
F.eks. Ram og mhz. Det er ikke nok med de oplysninger man
får hvis man trykker på højre musknap på denne computer og
vælger egenskaber.

Er der ikke en doskommando??

Accepteret svar
Fra : zonker

Modtaget 110 point
Dato : 03-07-02 22:44

I windows XP kan du finde ud af det ved at gå i :

start -> kontrolpanel -> system -> fanen generelt

Ellers kan du også klikke på fanen hardware -> enhedshåndtering også inde i system, den siger mere detaljeret noget om de enkelte enheder.

Eneste mulighed i det du kalder DOS er under opstart af maskinen når BIOS viser hvad den kan finde.

Kommentar
Fra : martingreen

Dato : 03-07-02 22:48

Hej zonker.

Man kan ikke nå at se hvad bios viser, det går for hurtigt.

Kommentar
Fra : Clausen

Dato : 03-07-02 22:49

I Me og Win 98/95: START > Tilbehør > Systemværktøjer > Systemoplysninger

Kommentar
Fra : zonker

Dato : 03-07-02 22:51

tryk på pause under opstarten, så burde du kunne se det.

Ellers afhængig af din BIOS kan du trykke på DEL og ad denne vej komme ind i BIOS og se hvad der er i systemet.

Kommentar
Fra : zonker

Dato : 03-07-02 22:53

PS : Du kan selvfølgelig også brude den metode som Clausen nævner i Windows XP, det er :

Start -> Programmer -> TIlbehør -> Systemværktøjer -> Systemoplysninger

Kommentar
Fra : Caine

Dato : 04-07-02 02:26
Kommentar
Fra : zonker

Dato : 04-07-02 21:21

Kære Caine

Hvad skal manden med en BIOS opdatering ??

Han beder på intet tidspunkt om dette, så den link er da helt fejlplaceret. Forveksler du den ikke med et andet sted, hvor du ville have lagt en link ??

Kommentar
Fra : zonker

Dato : 04-07-02 21:33

Kære Martin

FIk du løst problemet eller er der mere du mangler for at du kan få svar på spørgsmålet ?