/ Forside/ Interesser / Dyr / Hunde / Spørgsmål
10  vaxen 2670
2 tæver
Fra : snusi
Vist : 308 gange
100 point
Dato : 19-08-04 19:29

Hej.

Hvad skal jeg gøre hvis en tæve på 7 mdr og en tæve på 4 år, bliver uenige om maden?

Den "store" fik mad i en kong i dag, og hvalpen fik mad i en papkasse. Hvalpen blev først færdig og ville også have maden som den "store" var i gang med, hvilket hun selvfølgelig ikke ville af med.

Efter megen knurren mellem dem, blev det alvor, så jeg gik imellem dem og fjernede hvalpen så den "store" fik maden for sig selv.

Var det forkert?

snusi

Accepteret svar
Fra : tedd

Modtaget 110 point
Dato : 19-08-04 19:33

Nej du er overhunden, så det er dig der bestemmer rangordenen!

Kommentar
Fra : dova

Dato : 19-08-04 19:42

Nej det synes jeg egentlig ikke, for der er jo ingen grund til ligefrem at lade dem komme op at slås, med risiko for at de skader hinanden.
Men det er et typisk problem du har, for hvalpen er lige i den alder hvor der skal prøves kræfter om deres indbyrdes rangorden. Nogen gange klarer hundene det ofte selv, men ikke altid, og særlig ikke hvis det er to hunde af samme race eller størrelse.
Men ved at du blandede dig, har du også som tedd siger, vist hundene at det er dig der bestemmer.

dova

Godkendelse af svar
Fra : snusi

Dato : 19-08-04 21:16

Tak for svaret tedd.

Det er rigtig som der også bliver skrevet, at den lille er kommet i den alder hvor hun skal prøve den store af. Vi har haft flere situationer hvor vi har set det Lige den situation med maden var jeg ikke stolt af, fordi det lød så voldsomt, så jeg er glad for at jeg gjorde det rigtige, men jeg var i hvert fald i tvivl.

snusi