/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
Toyota Corolla 1985 dårlig acceleration
Fra : H_Lambert
Vist : 846 gange
130 point
Dato : 19-08-04 16:41

Hej. Jeg har købt en Toyota Corolla 1,3 fra 85.
Efter at have fået tomgangen ned på omkring 1000, er der dog stadig et problem. Den trækker meget dårligt!
Fik en nabo til at hjælpe mig med at stille ved kaburratoren, han pillede dog også ved nogle andre ting, bl.a. tændingen. Han sagde at jeg skuklle til mekaniker for at få tændingen stillet korrekt igen. Ved mekanikeren fik jeg den besked at han ikke kunne stille tændingen højere op. Han sagde at der måtte være noget andet i vejen med bilen.
Det er som om den ikke tager omdregninger hurtigt nok, altså den er ikke kvik nok til at komme op i omdergninger.

Er der nogen der kan hjælpe?

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 19-08-04 16:55

Hejsa
Virker din vacum regulator...
Hvis det et en standard øse du køre i er der en vacumregulator der flytter tændingen når du jokkker speederen i bund... og flytter tændingers tidspunktet ved at dreje ankerpladen i strømfordeleren.
For a tjekke at det virker skal sakl du tage vacumslangen (går fra kaburator til en lilel rund betal beholder på siden af strømfordelser) af og suge i den og se at di nankerplade i strømfordelelen flytter sig...
Jeg forstår ikke at at tomgangen stod for højt... Normalt skruer man ikke på sin kaburator... da justeringerne normalt ikke flytter sig så meget.

God fornøjelse...
mvh Benjamin

Kommentar
Fra : jack_ass

Dato : 19-08-04 17:08

Der sidder en vakumdåse på din strømfordeler og det kan være den der er gået.. Hvis du piller begge slanger af og kan puste igennem den er den defekt og skal ny på. Den fås kun hos Toyota og dyr..
Hvis din kammerat har skruet meget på din kaburator mener jeg der kun er en vej og det er og køre ind til Toyota og få den lavet af en der ved hvad han gør. Jeg er selv Toyota tek. og ved hvor svært de er og tå til og køre godt. De er desvære ved og være slidt i kaburatoren og kan drille MEGET..
Ellers er det en god bil.

Kommentar
Fra : H_Lambert

Dato : 19-08-04 17:29

Hvis jeg piller den ene slange af nede ved den vakkumsåse på strømfordeleren går den voldsomt ned i omdregninger, går næsten i stå. Er dette tegn på at den virker?

Kommentar
Fra : alimak

Dato : 19-08-04 17:50

Det kan være at tandremmen har hoppet over et hak.Tjek det
alimak

Kommentar
Fra : alimak

Dato : 19-08-04 17:53

Det kan også være at strømfordeleren er sat et hak forkert,hvis nogen har trukket den ud og ikke fåetsat den korekt tilbage.
alimak

Kommentar
Fra : geu

Dato : 21-08-04 21:35

En strømfordeler kan ikek side forkert på en 2E motor.

Kommentar
Fra : alimak

Dato : 21-08-04 21:38

Tak for den.
alimak

Kommentar
Fra : alimak

Dato : 21-08-04 21:40

Er det 2E motor?
alimak

Kommentar
Fra : geu

Dato : 21-08-04 21:40

Selv tak...

Kommentar
Fra : H_Lambert

Dato : 21-08-04 22:14

Tak for alle svarene.

Var idag henne hos en mekaniker som repererede min bil. Det var inde i strømfordeleren den var gal. har ikke lige så meget forstand på det, men det var noget som skulle kunne køre automatisk tilbage som ikke virkede. Han pillede det hele skil af og rensede den. Nu kører bilen rigtig godt:D

Kommentar
Fra : H_Lambert

Dato : 21-08-04 22:14

Tak for alle svarene.

Var idag henne hos en mekaniker som repererede min bil. Det var inde i strømfordeleren den var gal. har ikke lige så meget forstand på det, men det var noget som skulle kunne køre automatisk tilbage som ikke virkede. Han pillede det hele skil af og rensede den. Nu kører bilen rigtig godt:D

Hans Lambert Pedersen