/ Forside/ Interesser / Helbred / Andet helbred / Spørgsmål
10  transor 1971
hjælp søges.til sart hud
Fra : lykkebo4
Vist : 502 gange
220 point
Dato : 19-08-04 10:34

da jeg lider af sart hud på benene med sår-- går godt nok til hudlægen med dem. Men jeg ville også gerne have noget nyt til at smøre på også ud over sårene, som har en tendens til at væske- hvis der bliver strammet noget om.
Er der nogle som ligger inde med gode ideer. så vil jeg være glad.
Og det må ikke være parfumeret.
med venlig hilsen karin

Kommentar
Fra : aasenissum

Dato : 19-08-04 11:19

gå til læge. hvis du er uheldig, som jeg, kan det betyde evindelige behandlinger af store! væskende sår. når de så er helet op, er du dømt til at gå med støttestrømper resten af livet. OG DET ER IKKE SJOVT.
HELD OG LYKKE

Accepteret svar
Fra : dova

Modtaget 220 point
Dato : 19-08-04 12:37

Nu skriver du sart hud og sår.
Men hvad siger hudlægen at det skyldes?
Sår på benene skyldes som oftest indefra kommende årsager som f.eks. dårligt blodomløb, åreknuder m.m.
Så jeg håber, at du ud over en hudlæge også har konsulteret en almindelig læge, med henblik på at finde årsagen, og ikke kun behandle symptomet.
Læs evt. www.netdoktor.dk/sygdomme/fakta/skinnebenssaar.htm

hilsen dova

Kommentar
Fra : lykkebo4

Dato : 19-08-04 13:03

ang. mit spørgsmål om sart hud. Jeg går til hudlægen jævnligt.- Blodomløbet er iorden og blodsukkeret var fint. undersøgt det igår.
vægten er går den rigtige vej ned af ingen belastning der.
Det hele startede med at fik skvattet op at et lille trin- og så har det gået derud af. men det har ellers været pænt sidste vinter. Men nu får jeg også 1 tablet hver dag som skal tages i 4 år. endnu. Der skal jeg have spurgt om næste gang jeg kommer til kontrol.
men alle forslag er jeg meget interesseret i. Også mod kløen.
Venlige hilsen til de første fra Karin Lykkebo

Godkendelse af svar
Fra : lykkebo4

Dato : 19-08-04 15:14

Tak for svaret dova.
der kom jeg lidt videre derfor exraordinær god besvarelse
venlig hilsen lykkebo

Kommentar
Fra : dova

Dato : 19-08-04 16:04

Glæder mig at høre.
Og god bedring med benet

hilsen dova