/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
HP Deskjet 850C
Fra : oz1eqp
Vist : 381 gange
200 point
Dato : 19-08-04 09:52

Efter ny formatering af mit C-drev vil min Deskjet 850c printer ikke virke.Systemet siger,at den nødvendige driver er tilstede,men trods det virker det ikke.Kan det tænkes at være en IRQ-conflict med min Vuego 610P-scanner.
Håber Eksperterne her kan hjælpe mig med at løse problemet.
Jeg kører WIN XP-PRO

oz1eqp

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 19-08-04 10:13

Hent sidste nye driver på HP's hjemmeside (burde nu ikke være nødv.).

Prøv at gå i enhedsorientering (denne computer - egenskaber - hardware - enhedsorientering). Fjern begge enheder og genstart din computer med begge enheder tændt - eller lad Win søge efter ny hardware, jeg vil foretrække at genstarte.

Kommentar
Fra : oz1eqp

Dato : 19-08-04 11:09

Hej CLAN
Jeg kan fjerne printeren,men ikke scanneren,den nægter at forsvinde selvom jeg prøver uninstall.
Jeg klør mig en ekstra gang i nakken.Hvis jeg prøver at printe,får jeg den ikke ukendte boble,
hvor der står: This document failed to print.

oz1eqp

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 19-08-04 11:13

Hmmm! Kender ikke din scanner, men prøv via tilføj/fjern hardvare i dit kontrolpanel. Det kan simpelthen ikke passe at du ikke kan fjerne den (uha)

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 19-08-04 11:16

Hvilken version af Windows benytter du? (98, 2000, ME eller XP)
og selvfølgelig skulle der stå hardware og ikke som ovenfor

Kommentar
Fra : oz1eqp

Dato : 19-08-04 11:43

Jeg bruger WIN XP PRO.
Har prøvet at fjerne begge enheder og så genstarte,men XP kan ikke selv finde ud af at installere,så det gør jeg manuelt,og så er problemet nøjagtigt det samme igen.

oz1eqp

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 19-08-04 11:57

Hmmm! Ku' godt se ud til at din scanner lever "ged" i det, HP printeren er en gammel kendt sag for Windows, så jeg tror ikke på problemet ligger i den.
Prøv evt. at hente sidste nye driver til din scanner... og så ellers forfra igen, men vent med at tilslutte og installere din scanner til EFTER, du har printeren installeret og den udskriver, som den skal. Simpelthen pil din scanner HELT fra din computer.
Er det ene og alene pga. IRQ-konflikt, så kan du tildele en ny IRQ via denne computer - egenskaber - hardware - enhedsorientering - billedbehandlingsenhed - (din scanner) og så højreklik, vælg egenskaber og kør en fejlfinding.

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 19-08-04 12:02

Hvordan fik du det til at virke sidst?? http://www.kandu.dk/dk/spg/45166

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 19-08-04 12:02
Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 19-08-04 12:03
Accepteret svar
Fra : molokyle

Modtaget 200 point
Dato : 19-08-04 13:17

Hvis ikke du kan fjerne en enhed fra systemet, er det som regel registreringsdatabasen der er kludder i. Fjern driverfilen til din scanner manuelt (..slet den hårdt og brutalt). Derefter kører du en Reg. Cleaner som f.eks : http://tucows.tdconline.dk/preview/355220.html

REBOOT maskinen og nu burde den være være væk. Derefter kan du installere både printer og scanner drivere igen.

</MOLOKYLE>

Godkendelse af svar
Fra : oz1eqp

Dato : 19-08-04 14:45

Tak for svaret molokyle.
Det var lige det jeg manglede.
Tusind tak. Men CLAN skal nu også have 200 pt. for hans medvirken.
oz1eqp

Kommentar
Fra : oz1eqp

Dato : 19-08-04 14:47

Clan læg lige et svar så du også kan få nogle point for hjælpen

oz1eqp

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 19-08-04 15:18

Skidt med points... gem du dem til senere
Jeg drukner i den a'li'veller

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 19-08-04 15:19

dem

Kommentar
Fra : oz1eqp

Dato : 19-08-04 15:31

ok, mange tak for hjælpen.Det er dejligt at møde så stor opbakning når man mangler at få løst et problem.
oz1eqp

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 19-08-04 15:38

Det er jo derfor Kandu er her, for nogen af os - og Molo er også en af dem, som ikke er pointrytter
Selvfølgelig er det sjovt, at se hvor mange points man kan få tiltusket på f.eks en uge, men generelt tror jeg at de fleste "gamle" på Kandu, er ligeglad med pointsystemet.
Hygge... og held og lykke med din PC, printer og scanner
Søren

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 19-08-04 21:52

[hør] Jepper -> Der er ingen store hemeligheder !!!

Man skal blot være søde, hjælpsomme og rare ved hinanden

http://www.kandu.dk/dk/spg/46790 </MOLOKYLE>