/ Forside/ Interesser / Fritid / Foto / Spørgsmål
10  Nordsted1 2955
Benq DC-s30 digi-kamera
Fra : novice
Vist : 445 gange
100 point
Dato : 19-08-04 00:50

Er her nogen der har erfaring med dette kamera eller et andet fra Benq !
har fundet det i tyskland til 156,- euro det er jo ret billigt når man ser hvad det kan.

Accepteret svar
Fra : Jesperfect

Modtaget 100 point
Dato : 19-08-04 10:22

Jeg købte et stk. af kameraet i slutningen af april i forbindelse med min datters konfirmation. Købet var også via nettet på en tysk hjemmeside (www.fair-shop.com), hvor kameraet i dag er 13 euro dyrere end det du har fundet, men dengang kostede 274 euro !!
Jeg købte samtidig et 256 MB Secure Digital Card for 40£ hos www.mymemory.uk.com da kameraet blev levere uden hukommelseskort (kan købes for 293 kr hos www.edbgiganten.dk i dag). Husk dog at tjek om der evt. følger hukommelseskort med da nogle udbydere vedlægger et sådant.

Min datter har været meget glad for det og faciliteterne er jo lidt fancy: 3,34 MegaPixel, 3xoptisk og 4xdigital zoom, makro, pålægning af 10 sek. tale pr. billede, diverse manuelle kameraindstillingsmuligheder, video, god farveskærm, FM-radio og MP3-afspiller. Det er samtidig smart at kameraet både kan oplades via adapter og USB-stik.
Lyden i højtaleren er godt nok lidt metallisk, men i de medfølgende øretelefoner er den fin.

Samtidig har vi sidenhen haft en rigtig god oplevelse med BenQ, idet der skete noget med kameraet da min datter her i sommerferien var i Afrika. Kameraet blev ved med at sige at batterilågen var åben selvom dette ikke var tilfældet og intet fungerede. I de danske fotobutikker (hvor kameraet endnu ikke forhandles) var de fuldstændig ligeglade så jeg henvendte mig via deres hjemmeside og fik et telefonnummer (82 332719) til BenQ danske servicekontor. Her var de så utrolig imødekommende, at de den dag jeg ringede til dem, faktisk kom ud til mig om eftermiddagen og ombyttede kameraet til et nyt!...uden beregning....Se det er hvad jeg kalder service....

Jeg kan derfor sagtens anbefale dig at købe kameraet....og nej jeg får ingen provision.

Kommentar
Fra : novice

Dato : 19-08-04 10:29

Hej Jes-perfect

Dejligt med en god service ,bare en gang imellem
vil lige høre hvordan billed-kvaliteten er ?

Kommentar
Fra : Jesperfect

Dato : 19-08-04 10:54

Jeg tror vist at billedkavliteten er udemærket, men jeg har endnu været for nærrig til at betale for ordentligt papir eller til at overlade det til professionelle at stå for printningen så jeg ved ikke præcis hvordan billederne tager sig ud på papir. På skærmen tage de sig godt ud. Videokvaliteten er dog ikke så høj og kan mest bruges for sjov.

Godkendelse af svar
Fra : novice

Dato : 19-08-04 11:12

Tak for svaret Jesperfect.
har bestilt kameraet

Kommentar
Fra : Jesperfect

Dato : 19-08-04 12:50

Det lyder godt Novice.

Held og lykke med det.