/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
HD problem
Fra : frederikshavn
Vist : 362 gange
50 point
Dato : 18-08-04 23:48

Jeg har lige købt en ny HD(Maxtor)40gb 7200rpm ata133,og insta windows xp pro sp1+alle opdat.Mit problem er at når jeg går ned i start-probrammer,kommer bjælken godtnok frem,men der varer 3-5sek,før programmerene,bliver vist i bjælken,har prøvet at H.klikke på c-drevet.egenskaber-funktioner-undersøg nu,der får jeg en besked om at der er en fejl i filsystemet,brugte windows cd-rommen,til at oprette med,jeg har tjekket for spyware med ad-adware+spy sweeper,og spybot,men der var ikke noget,har også scannet for virus med norton 2004,fandt ingenting,har også online scannet med div.online scannere,de fandt heller ikke noget.
Bundkort-MSI MS 6570 K72N DELTA
CPU-AMD XP 3200+
RAM-1024 MD KINGSTON DDR RAM(de bliver alle fundet i opstart)
Er der en KLOG mand/kvinde der kan hjælpe mig

Kommentar
Fra : poul_from

Dato : 18-08-04 23:56

og du er sikker på at du har på at du har installeret alle enheds driver til bundkortet
så det ikke driver problemer der driller dig
eller det kan være norton der scanner for virus inden programmerne starter op jeg har oplevet før at norton kunne finde på de numre

Kommentar
Fra : frederikshavn

Dato : 19-08-04 01:58

Til poul_from

Har inst.alle mine driver,det ned norton ved jeg ik,kan det evt.slåes fra?

Accepteret svar
Fra : dannyboyd

Modtaget 50 point
Dato : 19-08-04 09:59

Det lyder lidt som om der er fejl på selve disken , hvilken godt kan ske selvom den er ny.
Du skal teste den med powermax. kør en advanced test
http://www.maxtor.com/en/support/downloads/powermax.htm    - siger den nogle errors skal den byttes.

Hvis det er et format fejl skal du køre en chkdsk /f på disken. ..good luck

Godkendelse af svar
Fra : frederikshavn

Dato : 20-08-04 12:30

Tak for svaret dannyboyd.

Kommentar
Fra : dannyboyd

Dato : 20-08-04 12:32

var der fejl på disken? eller andet?

Kommentar
Fra : frederikshavn

Dato : 20-08-04 12:49

nej det var der ikke,aner ikke hvaf der er galdt,med der er et godt pgr.det der maxblast,men jeg aner ikke hvad der er galdt,ØV!