/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
Kan ikke starte pc
Fra : tbayj
Vist : 422 gange
100 point
Dato : 18-08-04 20:20

Min pc vil overhovedet ikke starte. Det er kun 4 mdr siden jeg puttede en ny strømforsyning ind i den. Er den helt færdig nu? Jeg har haft batteriet fra bios ude og sat den i igen uden der sker noget. Der er ingen lys eller noget som helst. Nogen ideér?

Kommentar
Fra : dannyboyd

Dato : 18-08-04 20:47

hvis der slet ikke er liv i den så åbn kabinettet og tjek at ledninger fra Power on=startknap sidder i - ellers er det en ny strømforsyning
Hvis du har et multimeter kan du teste din powersupply du skal måle mellem Ground og andre terminaler: http://www.hardwarebook.net/connector/power/atxpower.html
Det er nok nemmest át prøve med en anden strømforsyning.

Accepteret svar
Fra : Svensson

Modtaget 100 point
Dato : 18-08-04 22:56

Hej!

To hurtige du kan teste:

1. Når du tænder på knappen køre blæseren i strømforsyningen rundt ?

2. Åbn kabinettet og tag alle strøm stik fra diverse enheder (HD, CD, Bundkort osv.) prøv da og tænd for den. Det er ikke sikkert du kan tænde for den, hvis ikke stikkene sidder i på bundkortet. Det afhænger af hvilket bundkort du har.

mvh. Martin

Kommentar
Fra : tbayj

Dato : 24-08-04 16:02

Jeg har prøvet alt nu, men den er sgu nok død øv

Godkendelse af svar
Fra : tbayj

Dato : 29-08-04 13:00

Den er stadigvæk død, men jeg tror ikke der er mere at komme efter. Men tak for jeres svar :-/