/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Død Compaq deskpro
Fra : enebaer3
Vist : 559 gange
300 point
Dato : 18-08-04 18:48

Hvad gør man ved en død compaq, den vil ikke starte op,
Det eneste der er liv i er Cd romen.
Kan det være bateriet?? eller hvad, skærmen fortæler at der ikke er signal.
Er der nogen der ved noget om det.
På forhånd Tak
Enebær3

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 18-08-04 18:50

Et lille forsøg:
Vent med at starte skærmen til comp er startet.

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 18-08-04 18:57

Har den været skilt ad.

Kommentar
Fra : enebaer3

Dato : 18-08-04 19:02

Nej den har ikke været skilt ad, den har kørt fint længe, men i går vil den bare ikke mere.
????

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 18-08-04 19:16

På Compaq Deskpro sidder startknappen til højre for CD-rom og hvis kabinettet ikke sidder på plads kan den ikke nå ind til startpinden.
Men hvis du kan "trykke" CD-rom skuffen ud og ind skulle den være startet.
Havde den været skildt ad, kunne det være fladkablet til Harddisken som lavede ballade, da det godt kan blive klemt under monteringen.
Hvis batteriet er fladt vil den kunne startes efter et par forsøg.
Den burde give lyd hvis skærmen ikke er tilsluttet

Kommentar
Fra : enebaer3

Dato : 18-08-04 19:57

Jo den starter Cd rom,en, men diskette drev starter ikke, tastaturen blinker en gang og så er den væk, skærmen skriver at der ikke er signal, så går den i sort.
alle kabler er gået igenem ingen problem med dem.
Pc,eren er ikke min men min gode ven,s , og jeg vil gærne hjælpe med at få liv iden, MEN hvordan?????
Der er instaleret Win98, jeg har prøvet med start disketten men ingen liv.
HJÆLP

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 18-08-04 20:30

Hvis du tager skærmen fra bag på comp og starter, så bør den give lyd fra sig.
Og se lige om stikket har fået trykke et ben eller den ene møtrik er væk/sidder på skærmstikket.
Jeg går ud fra at du bruger comp eget indbyggede skærmkort.
Hvis det er en comp mage til den jeg har stående
Flad model
set ned til venstre inde i comp er der plads til fire ramklodser
Til venstre for dem er der jumperstik >clear cmos med jumper på 2 ud af tre stik sådan:(set ind fra venstre side)
~.
sæt den sådan:
.~ i 10 sek. (strømstikket er taget fra ved denne operation)
og tilbage igen og start comp

Kommentar
Fra : penny

Dato : 18-08-04 22:52

prøv F8 under opstart, og start i fejlsikret tilstand,

Kommentar
Fra : PepsDK

Dato : 19-08-04 08:36

Min Compaq gjorde også sån engang :/.. da var det bundkortet som var brændt af :(

Kommentar
Fra : rpje

Dato : 19-08-04 21:47

Hvis det er den Compaq Deskpro model hvor der er et printkort med processoren på samt en stor køleplade, som igen er monteret i et printkortstik på bundkortet, Da afmonter processor printkortet og rens den del af processor printkortet der stikkes ind i det stik der sider på bundkortet, med et alm. Stykke viskelæder. Den måde at rense print connectors på er effektiv, kan også benyttes til ram blokke.
Jeg har benyttet den teknik adskillige gange med god erfaring.
Hvis det ikke virker kan det som PepsDK siger være Bundkortet der er brændt af.

Det virker 8-9 gange ud af 10

MV.
Peter Jensen

Kommentar
Fra : rpje

Dato : 21-09-04 13:15

Hvad har du gang i den igen ??

MV
Peter Jensen

Kommentar
Fra : enebaer3

Dato : 21-09-04 19:14

Hej og tak til alle.
Den er død.
Tak for jeres mange gode forslag.
Venlig hilsen enebæer3

Slut herfra.