/ Forside/ Interesser / Dyr / Fisk / Spørgsmål
10  Gennie 710
Salt
Fra : rosenkilde
Vist : 602 gange
20 point
Dato : 07-06-01 11:34

Hej igen

Jeg har hørt at hvis man har problemer med at holde liv i sejlfinnemolly skal man pute salt i sit akvarie. Er det rigtigt ? hvis det er hvor meget skal der så i.

Mvh

Henrik

Accepteret svar
Fra : hjr

Modtaget 30 point
Dato : 07-06-01 11:39

Her kan du komme lidt videre

http://hjem.get2net.dk/kt-fish/opdraet.htm
hjr

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 07-06-01 12:36

rosenkilde skrev i meddelelsen ...
>Hej igen
>
>Jeg har hørt at hvis man har problemer med at holde liv i sejlfinnemolly
>skal man pute salt i sit akvarie. Er det rigtigt ? hvis det er hvor
>meget skal der så i.
>
>Mvh
>
>Henrik

Poecilia velifera/latipinna ( der er 2 forskellige ) er en af de ikke så
mange akvariefisk, der bør have større koncentration af salt end alm. dansk
postevand har. Da de levet i havnære områder kan man formode at havsalt er
bedre end alm. køkkensalt. Det er ikke en nem fisk at holde sund og i god
vækst. Bl. a. skal den have en del alger i kosten.
Se evt. på Poecilia - site

Ole