/ Forside/ Teknologi / Internet / Sikkerhed / Spørgsmål
10  molokyle 6481
Java
Fra : neva
Vist : 361 gange
100 point
Dato : 18-08-04 13:58

Efter i meget lang tid at have doejet med svchost problemer, besluttede jeg at skifte min Windows og har nu installeret XP. Nu kan jeg saa ikke se Java ting mere. Faar bare en firkant med et lille roedt kryds i oeverste hjoerne.
Har vaeret i Internet Explorer under "Tools" i menuen, men kan intet se om Java. Har dette noget at goere med mine sikkerhedsindstillinger? HJAELP!!

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 18-08-04 14:05

Nej det har noget at gøre med at du har installeret sp1a tror jeg! sp1 findes i 2 versioner en med og en uden java pga at microsofts version af java var modiceret og ikke var i overenstemmelse med java specifikationerne!

Accepteret svar
Fra : bentjuul

Modtaget 110 point
Dato : 18-08-04 14:16

Du kan gratis hente installationen til java her så du igen kan se javascript.
http://www.java.com/en/index.jsp

//bentjuul

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 18-08-04 14:21

Du kan læse om baggrunden her og du kan også downloade microsoft javafil herfra.
http://www.aaa.dk/aaa/index/om-amtet/nm-gis-webgis/nm-gis-vm_xp.htm

//bentjuul

Kommentar
Fra : nyfigen

Dato : 18-08-04 14:39

Der er kæmpe forskel på Java og Javascript !!!
Hvilke af de to ting skriver I om ???

Hilsen nyfigen

Godkendelse af svar
Fra : neva

Dato : 18-08-04 16:14

Tak for svaret bentjuul. Kort og godt og det hjalp straks!

Kommentar
Fra : neva

Dato : 18-08-04 16:19

Jeg fik loest problemet med Java (script eller ej, det ved jeg ikke), nu har jeg kun eet problem mere.
Siden jeg omformatterede min baerbare Toshiba, saa gaar skaermen i sort med jaevne mellemrum - jeg kan kun lukke laaget naesten i 2 gange - den hyler og saa aktiveres skaermen igen. Det er vaeldig irriterende og tilsyneladende ikke til at faa stoppet.

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 18-08-04 16:44

Selv tak, men læg mærke til i det andet link jeg lagde kan du også downloade den gamle fil af 'Microsoft Virtual Machine (VM)' det er den der mangler på din XP CD.

Jeg kan desværre ikke hjælpe dig med din Toshiba.

//bentjuul