/ Forside/ Interesser / Helbred / Andet helbred / Spørgsmål
10  transor 1971
Nogle dage ser jeg godt ud - Andre det m~
Fra : DiTTe_77
Vist : 516 gange
125 point
Dato : 17-08-04 19:17

Hej.
Jeg har spekuleret på, om der er nogen "ting" man kan gøre for at se specielt godt ud. Om morgenen ser jeg ikke særlig køn ud, og det er der de fleste folk ser mig. Jeg har mørk/gyldent hår og lyseblå øjne hvis det betyder noget i denne situation. Men er der i det hele taget noget man kan gøre for at blive extra lækker ?
Jeg har hørt om en slags farvetest man kan få lavet. Så man kan se hvilke farver der klæder én bedst. Kan man få det gjort på nettet? Altså bare lidt om hvad der klæder blå øjne bedst f.eks.

Mvh. Charlotte Ditte

Kommentar
Fra : sunepaabryggen

Dato : 17-08-04 20:39

Man kan jo starte med at gå i bad og dufte godt!hvad der klæder end er forskelligt fra hvordan folk ser ud, om man er tyk, tynd, høj, lav osv. Generelt ser det ikke "smart" ud hvis tynde folk går i meget poset tøj og omvendt ser det ikke "smart" ud hvis tykke folk går i kropsnært tøj. Men der er jo altid mange meninger om sådan noget Det er bare hvad jeg synes

Accepteret svar
Fra : dova

Modtaget 125 point
Dato : 17-08-04 21:05

Selvtillid og udstråling: "Her kommer jeg, og jeg kan lide mig selv".
Istedet for at se dig selv i spejlet og sige Bvadr, jeg ligner sgu noget grimt, skal du sige til dig selv: Jeg ser rigtig godt ud.
For alene tanken om, at du ikke mener at se godt ud, er nok til at gøre dig nedtrykt og det gør det bestemt ikke bedre.
Og selv om du putter aldrig så meget smart tøj på, i de rigtige farver, vil du let komme til at se trist ud, hvis du møder omverdenen med forestillingen om at du er grim.
Det du tænker på, er nok en såkaldt stiltest omhandlende hvilket tøj og farver der klæder dig bedst. Der er masser af emner når man bare søger efter stiltest på nettet, men jeg synes ikke rigtigt der er nogen test via nettet, og de andre er temmelig dyre.
Men tror du nu ikke også, at du selv har en ide om hvad der klæder dig bedst.
Det ser altid godt ud, hvis der er noget af samme farve i tøjet som øjenfarven,
Men du skal ligeså meget gå ud fra huden. Hvis den er meget bleg, skal du passe på med alt for blege farver, hvorimod mørkere "solbrændt" hudfarve bedre kan bære det. Sort er altid godt siges det, men heller ikke hvis man er alt for bleg, for så bliver det fremhævet for meget. O.s.v. Det er ikke så nemt at råde, kan du nok se, men hvorfor ikke som hovedregel bruge noget som du selv synes er pænt, og som du befinder dig godt i.
mvh dova

Kommentar
Fra : ans

Dato : 17-08-04 23:32

Nu ved jeg ikke hvor du bor, men der er flere aftenskoler i efterårs/vinterperioden, der holder kurser om "personlig stil"
Prøv at undersøge det der, hvor du bor.

Du skriver selv at nogle dage ser du godt ud andre dage det modsatte. Det kan der jo være flere grunde til bl.a. har du fået søvn nok, er du stresset, fik du for meget at drikke i går (ikke en hentydning) eller har det noget med hormoner at gøre.

Hvis du vågner udhvilet, så er det hele ikke så gråt, ej heller dit udseende

Hilsen ans

Godkendelse af svar
Fra : DiTTe_77

Dato : 20-08-04 15:24

Tak for svaret dova.