/ Forside/ Teknologi / Multimedie & design / Andet multimedie / Spørgsmål
10  miritdk 2644
Hvem ved hvilken font det er?
Fra : cph750
Vist : 399 gange
20 point
Dato : 17-08-04 18:56

Er der nogen der ved hvilken skrifttype det her er: http://frip.dk/brianbrian/
Og hvor man kan få fat i den???

Accepteret svar
Fra : Mette_Dyhr

Modtaget 20 point
Dato : 17-08-04 22:05

Jeg er endnu ikke stødt på en font der så sådan ud.
Det er en blanding af en font med, og en uden seriffer (fødder).
Eller rettere sagt: en font, uden seriffer, hvor foden, ved hjælp af vectorer, er trukket ud, til venstre.
Hvodden ser fx. et et G ud?

Mette

Kommentar
Fra : cph750

Dato : 18-08-04 06:48

Hej Mette.
TAK! for dit svar, jeg mener heller ikke at have set denne font før, tror du at det kan være
en courier bold som er ændret i illustrator??.
Her er G'et lagt op!!: http://frip.dk/brianbrian/
Hilsen cph750

Godkendelse af svar
Fra : cph750

Dato : 18-08-04 06:50

Tak for svaret Mette_Dyhr.

Kommentar
Fra : Mette_Dyhr

Dato : 22-08-04 15:05

Hej Cph,
jeg tror fonten er en Franklin Gothic Demi Condensed og ja, den er højst sandsynligt ændret i Illustrator:

1. Type -> create outlines
2. Object -> ungroup
osv.
skriv hvis du får problemer.

Mette