/ Forside/ Teknologi / Internet / E-Mail / Spørgsmål
10  bentjuul 3460
Flere mailkontoer i Outlook
Fra : jakiil
Vist : 822 gange
100 point
Dato : 17-08-04 15:53

Hej

Kan det virkelig passe at man ikke kan have flere forskellige mailkontoer i outlook, fx en til privat og en til arbejde? Det kan man I netscape som jeg plejer at bruge, men nu ville jeg forsøge med outlook da det jo er intigreret i windows, og derfor er mest praktisk.

Jane

Kommentar
Fra : Better_Performance

Dato : 17-08-04 15:55

Du kan have alle dem du vil, du skal bare klikke på funktioner og derefter mail konti, så kan du tilføje de konti du vil have

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 17-08-04 16:14

Men det kræver lige at mail-udbyderen ikke forlanger at det skal "køres" via webmail.
Hotmail kan "køres" fra Outlook/Outlook Express/NetScape/Mozilla firefox.

Kommentar
Fra : jakiil

Dato : 17-08-04 16:18

Jeg mener kan man ikke køre det som 2 helt seperate kontoer med hver sin indboks - som i netscape, der kommer de modtagne mail og de sendte mail fra den fx privatkontoen til at lægge et andet sted end arbejdskontoen, de bliver holdt helt adskildt, også med hver sin afsender adresse når man sender mail, alt efter hvilken konto man sender fra. Jeg ved ikke om I ved hvad jeg mener.

Kommentar
Fra : jakiil

Dato : 17-08-04 16:19

Jeg har oprettet de to kontoer, men mailsene fra den kommer jo alle blandet ind i indbakken. og efter hvad jeg kan se bliver alle mailsenejeg sender sendt med afsenderadressen der står på standartkontoen.

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 17-08-04 16:24

I Oulook Express kan de sepereres så ingen kan se den andens mail.
I OE skal man oprette en identitet for hver bruger evt. med password.
Prøv i OE > filer>identiteter>ny identitet> og se dine mulighedder.
I Outlook kan det også separeres men er lidt mere bøvlet.

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 17-08-04 16:43

Outlook Express:
Hvis du har flere konti på hoved identitet kan du med pilen vælge hvilken konto der skal sendes fra.
Hvis du har en konto på din identitet vil den sende fra denne.

Kommentar
Fra : hesp

Dato : 17-08-04 16:46

selvføglig kan du det re-install outlook og installer den igen og vælg at det skal være den som exchange server.
hilsen Jesper

Accepteret svar
Fra : Tankred

Modtaget 100 point
Dato : 17-08-04 17:22

Opret dine konti som imap istedet for pop3, så kommer de automatisk i hver sin mappe.
(Hvis din udbyder tilbyder imap).

Mvh. Simon

Kommentar
Fra : Better_Performance

Dato : 17-08-04 18:32

Eller opret en regel der sender mails til en bestemt adresse til en nærmere forudbestemt mappe

Godkendelse af svar
Fra : jakiil

Dato : 18-08-04 10:40

Tak for svaret, det ser ud til at være løsningen.

Kommentar
Fra : Tankred

Dato : 18-08-04 16:39

Regler kan også bruges men de vil i visse tilfælde ikke flytte e-mailsne da der er nogle fx. nyhedsgrupper hvor der ikke er muligt at se hvilken e-mailkonto de er til fordi de er sendt til en generel e-mail som så udeler den til alle i nyhedsgruppen.

Mvh. Simon