/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
bilsyn???
Fra : skibonitten
Vist : 473 gange
26 point
Dato : 17-08-04 15:22

Hvad fan... er der galt med de der bil-synsfolk????

Vi har købt en vw passat fra ´91 der er synet for 7 uger siden, og har, da vi købte den fået eftermonteret anhængertræk, så skulle bilen selvfølgeligt til syn igen....... OG BLEV KASSERET!!!!!

Der var følgende fejl.:
Bremserør SKAL udskiftes pga. gennemtæring??
Nedre bærearme skal udskiftes
Udstødning gennemtæret.

Det skal siges at det ikke er det samme sted bilen er synet før og efter anhængetrækket er monteret, men alligevel skal der vel kontrolleres de samme ting.. eller hvad.

Er der andre der har erfaringer med lignende???

Kommentar
Fra : Harlekin

Dato : 17-08-04 15:28

Har du tilfældigvis købt den hos BT-Biler (eller "Danmarks Billigste Biler")

De har jo lige været i TV i en sag om bestikkelse af synsfolkene..

Kommentar
Fra : Sanne09

Dato : 17-08-04 15:28

Læs evt. artikel i Ekstra Bladet:
http://ekstrabladet.dk/VisArtikel.iasp?PageID=259413

Kommentar
Fra : dova

Dato : 17-08-04 15:31

Ja, den slags ting hænder.
Hvis du følger med i EkstraBladet i denne tid, er der fremkommet afsløringer om at visse folk kan betale "under bordet" og få synet vrag.
Og de fejl du påpeger der, hører i hvertfald ikke ind under småtingsafdelingen.
Hovedreglen ved bilsyn er, at man sagtens kan få synet noget man vil kalde et vrag, hvis altså bare bilen er i lovlig og forsvarlig stand med bremser styretøj,bærende dele m.m. Og to af de fejl du nævner hører i højeste grad under lovlig stand.
Men hvis det er ham I har købt bilen af, der har fået den synet, synes jeg i skal kræve at få den repareret på evt garanti, da han ved at sælge bilen som nysynet på en måde garanterer for at bilen i det mindste er i lovlig stand.
hilsen dova

Kommentar
Fra : alimak

Dato : 17-08-04 15:54

Jeg kan sige at det ikke kun er BT biler der bestikker synsfolkene. Jeg kender til det fra mindst 6-7 år tilbage og til nu.
alimak

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 17-08-04 16:47

Når en bil har været til syn - er det ikke nogen garanti for at bilen er i forsvarlig stand.
Desværre er det sådan.
Ved godkendelse af nymonteret anhængertræk bliver bilen til tider gennemgået mere kritisk.

Kommentar
Fra : skibonitten

Dato : 18-08-04 08:02

Bilen er købt herovre i det allermørkeste midtjydske, så BT bilsalg er ikke indblandet - så ville jeg aldrig have købt bilen
Heldigvis har jeg gemt både slutseddel og annonce hvori det bla. fremgår at bilen er helt nysynet, så forhandleren har allerede udbedret fejlene, og det gjorde han uden ret meget brok
Bilen er nu nysynet og forhandleren har selv stået for at få den repareret - så forhåbentligt skulle tingene nu være iorden
Der stod også på annoncen at bilen var importeret i ´98 - det holdt ikek stik, og jeg har siden fået et kontant afslag i prisen på 7.500,- men OK, når bilen kostede 51.000,- så skal tingene vel også være nogenlunde iorden - selvfølgeligt er der jo altid slitage at tage højde for...

Ha en god dag :=)

Kommentar
Fra : Harlekin

Dato : 18-08-04 10:40

Rart at høre at du slap godt fra det..

Kommentar
Fra : dova

Dato : 18-08-04 13:10

Det var da dejligt at høre, at forhandleren både gav afslag og reparerede bilen, så den kunne synes igen.
Sådan skal det være.
Hilsen dova

Kommentar
Fra : alimak

Dato : 18-08-04 13:37

Gratulerer med det. Forhandleren blev vel bange efter alt det der har stået om bilsyn i avisen de siste dage.
alimak