/ Forside/ Interesser / Dyr / Hunde / Spørgsmål
10  vaxen 2670
negleklipning
Fra : ela
Vist : 415 gange
100 point
Dato : 17-08-04 14:03

Jeg vil prøve at klippe min hunds negle,
men er lidt i tvivl hvor meget man må klippe væk,
jeg skal jo passe på ikke at klippe for tæt
er der nogen der har en rettesnor eller et godt tip.

på forhånd tak for svaret
Ela

Kommentar
Fra : mapse

Dato : 17-08-04 14:07

Hej. Jeg har lært at man skal mærke på neglen - og der hvor neglen ligesom buer, dertil kan man klippe (der hvor buen starter). Håber du forstår hvad jeg mener. Held og lykke med det.
Hilsen
MAriann

Kommentar
Fra : krakgt

Dato : 17-08-04 14:10

Hvis du ikke har en proff klipper kan du sagtens bruge en god kraftig 3-i-1. Du tager hundens poter /negle og klipper langs siderne af neglen, du kan sagtens se hvorlangt du kan klippe ~ men tag det "negleværk" som ligesom er "vokset frem ~ ligesom nå vi klipper vor egne negle, der er blevet for lange
Lad hunden i øvrigt rende på faste grund, så slider den selv negle til

mvh
karkgt

Kommentar
Fra : oscarfisk

Dato : 17-08-04 14:10

Tag til dyrelægen første gang og følg godt med.
Så føler du dig mere tryg ved det når du selv skal gøre det næste gang

Kommentar
Fra : krakgt

Dato : 17-08-04 14:11

Sammenligner du mapse´s og mit svar får du det korrekte svar
krakgt

Kommentar
Fra : oldwiking

Dato : 17-08-04 14:11

Du skal i hverttilfælde have en dertil indrettet neglesaks. En sådanne køber du bedst i en dyrehandel hvor du også kan få sagkyndig vejledning.
Mvh Ow

Kommentar
Fra : mapse

Dato : 17-08-04 14:13

Hvis det er en hund med sorte negle kan man ikke se, hvor man kan klippe til. Du kan ikke se blodårerne inde i neglen. så har den sorte negle skal man være forsigtig med at klippe for meget af. Man kan evt. købe noget der er hurtigt at putte på, hvis uheldet er ude og man kommer til at klippe for langt.
Men det er en god ide at gøre det til noget behageligt at få klippet negle. Min hun har fået et "traume" på en eller anden måde - det har været en kamp uden lige at få klippet hans negle. Han har hylet og skreget, selvom det ikke overhovedet har gjort ondt på ham. Nu har jeg en veninde til at klippe dem for mig - hun er lidt mere håndfast end jeg er - og han har fundet ud af, at det ikke kan betale sig at hyle og skrige når det hende der gør det.

Accepteret svar
Fra : Jernladyen

Modtaget 110 point
Dato : 17-08-04 15:36

Vores dyrlæge viste mig engang, at man skal klippe vandret ud fra trædepuderne. Og du kan ikke bruge en tre-i-en'er, med mindre hunden meget lille. Jeg tror ikke engang vores Golden kan få kløeren ind i en tre-i-en'er.
Køb en klo-saks. Det er langt det bedste, hvis det er en nogenlunde stor hund.
Du kan også få dyrlægen til at klippe kløerne, hver gang din hund bliver vaccineret. Det gør jeg, for jeg er bange for at klippe forkert. Det har jeg nemlig prøvet.
Hilsen Jette

Godkendelse af svar
Fra : ela

Dato : 17-08-04 16:57

Tak for svaret Jernladyen.

Kommentar
Fra : Jernladyen

Dato : 17-08-04 17:01

Håber, det går godt. Hvis du klipper for meget af, bliver det til "det stokholmske blodbad".
Hilsen Jette

Kommentar
Fra : ela

Dato : 17-08-04 17:08

tak for svaret til alle.
hilsen Ela.

Kommentar
Fra : krakgt

Dato : 17-08-04 17:09

Kære Jernlady - tillykke med ***, men det kan nu sagtens lade sig gøre, jeg har en "Flatter", og det er ingen problem

bedste hilsner
krakgt

Kommentar
Fra : k.j.k

Dato : 04-09-04 08:07

Husk at du også kan få klippet negle hos den lokale hundefrisør, det koster typisk mellem 50 og 100 kr.

Karin