/ Forside/ Teknologi / Udvikling / PHP / Spørgsmål
10  Interkril.. 1146
Simple Picture Gallery Manager
Fra : dosdesign
Vist : 444 gange
100 point
Dato : 17-08-04 13:23

Er der nogen der kender og kan hjælpe med foto galleri programmet SPGM (Simple Picture Gallery Manager)

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 17-08-04 18:38

Det havde nu været nemmere med et link.
Jeg gætter at det er denne http://spgm.sourceforge.net/
på siden er der også noget brugervejledning.

Ellers må jeg jo vide hvad for en hjælp som du tænker på.

Men lige nu vil jeg downloade den og kikke, på den selv.

Mvh Natmaden.

Kommentar
Fra : dosdesign

Dato : 17-08-04 18:50

ok, og ja det er den...Det er ang. at hvis man bare henter "spgm-1.4" kan man ikke få den selv til at lave thumbnails, men så kan man hente en plugin "spgmadmin_pre1" som kan, men hvor skal den ligge i forhold til "spgm-1.4" på min side og hvad skal laves om i koderne for det virker ikke + jeg kan ikke bare uploade billeder i admin delen til mappen med et ftp program + alle kan gå ind på admin delen og uploade billeder (se evt. http://www.dosdesign.dk/www/) og http://www.dosdesign.dk/www/galleritest/

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 17-08-04 19:24

Det fint, men du må lige væbne dig med lidt tålmodighed.
programmet ser ellers godt ud, men jeg har lige et anden ting først (gæster uden pc-interresse )
Ang: thumbs tror jeg at dette skal bruges http://tanksoftware.com/gallmage/
Men jeg har ikke nået at kikke endnu.

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 18-08-04 12:40

Hej
Der er ikke adgangskode på admin-delen, men det kan der komme,
i spgmadmin_pre1 skal du åbne index.php
og i starten kan du lave det sådan.

Kode
<?php
// Adgangskode system. by Natmaden 08-18-2004
$boss_navn = "knud";
$boss_pin = "tud";
if ($boss_navn != $navn_ind || $boss_pin != $pin_ind){
?>
<form method="post" action=<? echo $PHP_SELF;?>>
<b>Login:</b><br />
Navn- <input type="text" name="navn_ind">
Pin- <input type="password" name="pin_ind">
<input type="submit" value="Login">
</form>
<?PHP
}
else {

// ---- her starter original script

   include_once("includes/settings.inc.php");
   printHeader(TXT_BROWSE);
?>
<table>

..

og i bunden skal der lige tilføjes et ' } '

Kode
<?php
   echo '<BR>';
   getDirlist($dir, $prevDir);
   echo '<BR>';
   showThumbs($dir);

   printFooter();
} // <<--- dette tegn er tilføjet og tilhøre else i login
?>

Når du så er logget ind, er du det indtil at du lukker browservinduet.

Mvh. natmaden

Kommentar
Fra : dosdesign

Dato : 18-08-04 14:49

Ok det virker sådan da, MEN hvorfor kan man ikke med ex. cuteftp ligge flere billeder op i de mapper (danni, danni2) jeg har lavet med admin delen, så man ikke skal ligge en op ad gangen .... + jeg kan faktisk slet ikke ligge billeder op i de mapper jeg har created i admin delen på "http://www.dosdesign.dk/www/indexNY.php" (de ligger sig bare i roden af /www/includes/SPGM) og hvordan får jeg billederne op på http://www.dosdesign.dk/www/galleritest/index.php så folk kan se dem ?

Kommentar
Fra : dosdesign

Dato : 18-08-04 18:35

Og hvis man skal installere begge i f. eks mappen galleri (http://www.dosdesign.dk/galleri) kan man så ikke lave det sådan man har 3 mapper i denne der hedder "program" og en der hedder "admin" og den sidste "billeder"(til alle de ca. 1000 billeder jeg har) dvs. en mappe til alt det der var i "spgm-1.4.zip" (undtagen den mappe med billeder) en til alt det der lagde i "spgmadmin_pre1.zip" og en til alle sine billeder, som der er delt op i undermapper helt ned i 4 niveauer ex. private-ferie-spanien-mallorca...men først og fremmest HVORFOR kan jeg ikke ligge flere billeder op ad gangen med admin delen, og hvorfor ligger de sig i roden af spgm og ikke i de mapper jeg har oprettet (hvilket jeg heller ikke har rettigheder til den siger "Premission denied"

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 19-08-04 00:08

jeg har også problemet med at billederne havner i roden af billedmappen.
ang ftp. kan jeg anbefale FileZilla, den flytter gerne en hel mappe.
http://sourceforge.net/projects/filezilla

Jeg syntes nu ikke selv at mit loginsystem virker, helt efter hensigten.
så en ny er på vej...

"Premission denied" betyder at du ikke har skrive-retighedder til området(mappen)
det får du ved i ftp , at:
1 - h.klik på mappen,
2 - vælg 'set premission' eller hvad det nu hedder i cuteftp
3 - sæt mappens skriveretighedder til 777

dette gør at der 'udefra' kan skrives/rettes i mappen og at der kan oprettes nye undermapper.

Opsætningen:
i en mappe, med navnet 'galleri' kan man da godt.

jeg tænker at du mener sådan:
galleri
/admin
/billeder
/program

det kan man godt.
der skal så rettes i stien der peger til mappen /billeder
der skal rettes i /program/spgm.php

I ca. linie 29 står der

Kode
define("DIR_GAL", "gal/");

den skal rettes til:
Kode
define("DIR_GAL", "../billeder/");

Måske det ikke er nok, men det er et skridt i den rigtige retning.

Opsætningen:
galleri
/admin
/billeder
/program

er også overskuelig.
og med en ekstra index.php til at starte det hele i en frame, er man fri for de lange filnavne i ens browsers adresselinie.
denne index.php kunne se sådan ud:

Kode
<?
// skal bruges senere til registring af besøgende
?>
<!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.01 Transitional//EN">
<html>
<head>
<title>galleritest</title>
</head>
<?
// vis siden /
$front =
"<frameset cols=\"*\" rows=\"*\" framespacing=\"0\" frameborder=\"0\">\n".
" <frame src=\"program/\" name=\"mainFrame\">\n".
"</frameset>\n";

// starter her
echo $front;
?>

<noframes>
<body>noframes</body>
</noframes>
</html>

med denne gemt som index.php i mappen galleri kan det hele startes med http://www.dosdesign.dk/galleri

men problemet med admin og login er der stadigt.
Jeg finder på en anden løsning..... i morgen

Kommentar
Fra : dosdesign

Dato : 19-08-04 00:22

Hej igen og endnu engang tak for din tid !

Du skriver "ang ftp. kan jeg anbefale FileZilla, den flytter gerne en hel mappe." Jeg bruger selv cuteftp, som jeg har brugt i 5 år uden problemer, den kan selvfølgelig også flytte hele mapper (jeg har over 16.000 filer på min side såhhhhh mon ikke, ellers tog det nok et par år at uploade MEN jeg kan ikke uploade til den mappe hvor billederne skulle være (ja det er pga af det der acces denied og jeg har prøvet at h.klik på den mappe hvori jeg vil uploade en hel mappe eller bare en fil, valgt 777 og klikket anvend, men efter kommer fejlen igen og den laver sig selv om til 577 (tror jeg, sådan som før) Det sidste vil jeg kigge nærmere på er ikke hel sikker på hvad du mener men forstår det sådan at der kommer en side på adressen http://www.dosdesign.dk/galleri hvor jeg kan vælge admin eller program eller billeder, men der skal andre jo ikke hen de skal kun ind i http://www.dosdesign.dk/galleri/program/ (der ligger index.php med selve galleriet .... i admin er jo min index til upload af billeder og billeder ingen index men bare alle billeder i mappe orden
...Er det rigtig antaget eller ??

Men glæder til at komme videre får dog en travl weekend allerede fra i morgen aften hmmmm, men jeg lytter / læser med glæde alligevel !

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 19-08-04 02:03

ang. "Premission denied"
underligt, det kunne lyde som om, at din host ikke tillader det,
selv bruger jeg http://web10.dk og har ikke problemer med det.

Programmet virker jo som et fint et,
jeg vil prøve at sætte det op på mit hotel, og se om jeg kan tilpasse det til dit/mit behov.

ang. index.php
var det for at have en startsfil som man kan styre og registre fra, en slags indgangspunkt, der samtidigt giver adresselinien et pænere udseenede.
og var ikke lige tiltænkt admin-delen, den må komme bagefter.
umiddelbart kender jeg ikke til en multi-upload kode men det kommer nok hen af vejen.

jo selv har jeg også nog at se til for tiden.
men prøves skal det da.

Kommentar
Fra : dosdesign

Dato : 19-08-04 07:28

Hvis min host, som vel er freepaq som er mit webhotel, ikke tillader det kan det hele vel være ligemeget MEN hvorfor ikke ? Hvordan formulere jeg et spørgsmål til dem og hvordan jeg får det til at virke/kan jeg få det til at virke ? Jeg kan ikke skifte hotel, da jeg har det så godt hos freepaq, da man må have alt det liggende man vil få kun 20,- i måneden og da min hjemmeside er/bliver over 1 GB kan man vist ikke lige få det bedre og billigere !

Vi er forresten enig om, at de billeder man uploader med admin delen skal ligge sig i billeder mappen, men skal kunne ses af besøgende på http://www.dosdesign.dk/galleri/program/ (når det virker - p.t er det http://www.dosdesign.dk/www/galleritest/ se den, men der er stien til billederne /www/galleritest/gal/Sample_gallery/danni og hvordan skal programmet spg-1.4 sættes op til det, dvs program mappen) delen sættes op til det) og som jeg linker fra min side under menuen billeder.

DET ER VI ENIGE OM AT DET BLIVER ET GALLEI TIL ANDRE IKKE BARE OS ADMIN's som dette eksempel http://www.dosdesign.dk/www/galleritest/ - admin delen er kun uploadet fordi den kan lave thumbnails og man kan ligge billeder op fra en anden pc, ik ????

Kommentar
Fra : dosdesign

Dato : 19-08-04 07:53

Ok nu har jeg lavet de indledende manøvre med mappe strukturen. I roden af www.dosdesign.dk er mappen "Galleri" og i mappen er der 3 under mapper, "admin" (http://www.dosdesign.dk/galleri/admin/) hvor admin delen er, dvs. der hvor jeg kun skal ind med kode og ligge billeder op (og laver thumbnails) til mappe 2 "billeder", der skal kunne ses af dem der går ind i på adressen "http://www.dosdesign.dk/galleri/program/", som er mappe 3, hvor programmet spgm viser de billeder for besøgende der ligger i mappe 2 "billeder"

OK ????

Kommentar
Fra : dosdesign

Dato : 19-08-04 08:35

ja nu kan man heller ikke oprette dir i admin delen hmmm?