/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Mobil-Telefoni / Spørgsmål
10  g_h 4281
Bluetooth SonyEricsson
Fra : amc
Vist : 489 gange
100 point
Dato : 17-08-04 13:09

Jeg prøver at få min sony til at udskrive sms over bluetooth men kan ikke få den til det er der en der ved hvordan man gør??????

Kommentar
Fra : Smukke_Ole

Dato : 21-08-04 10:32

Hvad mener du med at udskrive SMS via Bluetooth ?
Er det at printe modtagne SMS'er ?
Er det at skrive SMS på computeren og så få mobilos til at sende dem ?

Smukke_Ole

Kommentar
Fra : amc

Dato : 21-08-04 14:54

At printe dem ud

Kommentar
Fra : Samsung

Dato : 21-08-04 19:05

Du må altså lige uddybbe dit spørgsmål, så alle kan bedre forstå det.
Det Jeg tror du mente er at udskrive en sms via bluetooth ved hjælp af en bluetooth printer?

Kommentar
Fra : amc

Dato : 21-08-04 20:02

jeg troede man kunne sende det over alm pc og så print ud

Kommentar
Fra : Smukke_Ole

Dato : 21-08-04 21:23

Det kan man også godt. Jeg har selv en SE T68i og har hentet et program, der kan "snakke" med mobilos fra
http://fma.sourceforge.net/index2.htm
Det kan mange ting med mobilos, bl. a. overføre dine modtagne SMS'er fra mobilos til computeren.
Når dette er sket, markerer/kopierer du den modtagne tekst og indsætter den i f. eks. Notepad og udskriver den.

Smukke_ole

Kommentar
Fra : amc

Dato : 23-08-04 13:43

Det lyder godt...Men jeg kan ikke hitte ud af hvad det er jeg skal hentet...Er inde og kigge... :-/

Kommentar
Fra : amc

Dato : 23-08-04 14:13

Så har jeg fundet det...Jeg kan ikke få den til at finde min telefon(Mit engelsk er ikke for godt)

Kommentar
Fra : Smukke_Ole

Dato : 23-08-04 20:01

-> amc

Det program jeg bruger er fma (float's mobile agent)
Under menupunktet Tools væler du punktet Options, hvor man kan indstille kommunikationsmåden. Personlig anvender jeg Serial Port = COM3, men det det kan jo være noget andet i dit tilfælde. Der er vist ikke andet at gøre end at prøve sig frem med de muligheder din Bluetooth forbindelse råder over. Under menupunktet Phone
kan du også markere punktet Auto connect on Fma startup, så søger programmet efter "mobilos", som selvfølgelig skal være inden for rækkevide af de to sendere/modtagere.

Smukke_Ole

Kommentar
Fra : amc

Dato : 24-08-04 08:43

Når jeg opdater fma så er der kun com 1 + 2... Ser ellers ud til at være et godt program men jeg gider ikke mere for den vil bare ikke connected ØV (Hvorfor skal den køre igemmen com port min bluetooth køre da i usb???)
Hilsen amc

Kommentar
Fra : Smukke_Ole

Dato : 24-08-04 08:47

Min Bluetooth dongle kører også gennem USB, men det tilhørende driver/program opretter et antal virtuelle porte, som i mit tilfælde går fra 3 - 13. Du skal sikre dig, at Bluetooth kører, når du forsøget at connecte.

Smukke_Ole

Kommentar
Fra : amc

Dato : 24-08-04 08:49

Den køre fint...Hvad virsion køre du med i FMA
Hilsen amc

Kommentar
Fra : Smukke_Ole

Dato : 24-08-04 08:58

1.1.15B

Smukke_Ole

Kommentar
Fra : Smukke_Ole

Dato : 24-08-04 08:59

og det er den seneste

Smukke_Ole

Kommentar
Fra : amc

Dato : 24-08-04 09:02

Jep det er den jeg har men der er jo kun com 1+2
AMC

Accepteret svar
Fra : Smukke_Ole

Modtaget 100 point
Dato : 24-08-04 09:05

Så må det være din Bluetooth opsætning, der entem er en anden end den jeg har, eller også er den ikke sat op på samme måde. Med min dongle fulgte My Bluetooth Places fra et firma ved navn Widcomm.

Smukke_Ole

Godkendelse af svar
Fra : amc

Dato : 24-08-04 09:08

Ok jeg stopper med at prøve.... Jeg må se om det kommer til at virke en dag ellers må jeg jo finde på noget andet...Tak for hjælpen...... Hilsen AMC

Kommentar
Fra : amc

Dato : 24-08-04 09:13

Jeg kan se min Bluetooth er fra samme Widcomm (Driver er )

Kommentar
Fra : Smukke_Ole

Dato : 24-08-04 09:17

OK, husk at lukke spørgsmålet

Smukke_Ole

Kommentar
Fra : Smukke_Ole

Dato : 24-08-04 09:25

Dumt spørgsmål, men du har vel husket at slå Bluetooth til på "mobilos" ?

Smukke_Ole

Kommentar
Fra : amc

Dato : 24-08-04 09:26

ja det har jeg da *GG*

Kommentar
Fra : amc

Dato : 24-08-04 10:27

Hold da op nu fik jeg det op at køre... Skulle bare lige i gemmen Guiden opsætning af bluetooth.. Jeg køre igemmen com port 7... Nu vil jeg da lige prøve hvad det her program kan... Jeg takker igen for den gode hjælp