/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Farverne ødelagt i mediaplayer.
Fra : jesper0812
Vist : 501 gange
300 point
Dato : 17-08-04 12:54

Hej, Jeg har fået følgende problem efter opdatering af codecs fra Gain med efterfølgende fjernelse af diverse spyware og adware plantet af Gain:

Farverne i mediaplayer er nu altid i en grøn nuance. afinstallation af gain, samt efterfølgende installation af mediaplayer samt divx-codecs fra anden producent har ikke hjulpet.

PowerDVD er eneste program som fremviser uden fejl i farverne.

AVI i mediaplayer er også i grønne nuancer.

Nogen bud på hvad der e sket.

Mit eget bud er at Gain sørger for at fucke ens system op hvis man fjerner reklamerne.

Takker for bud !!

Kommentar
Fra : dova

Dato : 17-08-04 15:44

Det her er sådan set ikke et forsøg på at svare, for jeg har ikke meget forstand på computere, men det du skriver med de grønne nuancer i billedet, får mig til at tænke på, at hvis det var en TV-skærm der viste billedet i grønne nuancer, er det det der "styrer" farverne i skærmen der er i stykker. Og ved grøn nuance, er det fordi den blå farve af en eller anden årsag er væk, og især hvis du bemærker, at ting der burde være gule, nærmest er pink med en grønlig undertone.

Bare et skørt bud
hilsen dova

Kommentar
Fra : gobling

Dato : 17-08-04 17:18

Det er din codec som er skyld i problemet. Slet/uninstall de codecs du har og hent "ace mega codec" http://www.softpedia.com/public/cat/11/2/7/11-2-7-10.shtml og inst. den istedet. Nok den største codec pack der er. æder formater uden problemer...

Kommentar
Fra : gobling

Dato : 17-08-04 17:18

Det er din codec som er skyld i problemet. Slet/uninstall de codecs du har og hent "ace mega codec" http://www.softpedia.com/public/cat/11/2/7/11-2-7-10.shtml og inst. den istedet. Nok den største codec pack der er. æder alle formater uden problemer...

Kommentar
Fra : PepsDK

Dato : 18-08-04 08:14

Der ligger alt for mange "unødvendige" programmer til den almindelige bruger i ace mega codec.. prøv istedet blot med nogle enkelte codecs, f.eks.: http://www.xvid.org/downloads.html

Håber du får løst dit problem.

Kommentar
Fra : jesper0812

Dato : 18-08-04 08:39

Jeg installerede mega ace codecs uden resultat. Downloadede med kun 20 kb/sek 44 MB. Gaaaaaaaaaab. (Har 4MBit Forbindelse).

Nå vi snakker om at slette alle codecs, så kan jeg oplyse at der ikke står noget i tilføj/fjern ej heller i mappen DIVX, hvor jeg har samlet alt DIVX.
Kan der alligevel ligge rester andre steder ?

Kan man ikke få mediaplayer til at hente alle codecs igen. Da Mediaplayer var ny hentede den jo selv codecs som den manglede ?

De players som installeres med codecspakkerne har samme fejl som Mediaplayer med de grønne nuancer.

En sjov til jeg bemærkede i går var, at når jeg lukker Mediaplayer så kan man se billedet som det skal være, et splitsekund inden programmet lukker ??

Kommentar
Fra : PepsDK

Dato : 18-08-04 09:10

Der kan sagtens ligge rester af codecs i din registreringsdatabase.

Og fejlen ligger netop i at du lader Mediaplayer hente codecs.. den henter tit nogle codecs som ikke virker.. installer istedet xvid codec som jeg beskrev ovenfor. se om det ikke hjælper :)

Kommentar
Fra : PepsDK

Dato : 18-08-04 09:16
Kommentar
Fra : PepsDK

Dato : 18-08-04 11:53

Fået det til at virke??

Kommentar
Fra : jesper0812

Dato : 18-08-04 15:14

Nej, farverne er stadig forkerte !!

Er sikker på at det er forårsaget af Gain i forb. med codecpakken fra Privat Computer DVD'en.

ØV !

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 18-08-04 23:06

Ved ikke om det her hjælper? http://www.pcpitstop.com/gator/Remove.asp
Ellers må du ind i regdatabasen og rette!

Måske Spybot kan fjerne mere af det gain snavs?
http://www.arlet.dk/index.html?/spybothjt.htm

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 18-08-04 23:48

Denne codec er 'farve-sikker' og 'hakke-fri' selv på ældre PC'ere : Divx 3.11 alpha -> http://www.divx-digest.com/software/divxcodec.html

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : PepsDK

Dato : 19-08-04 08:39

Løsningen ligger simpelthen i at afinstallere alle codecs (+ gain shit), og derefter installere noget af dem vi har linket til.

Kommentar
Fra : PepsDK

Dato : 20-08-04 10:36

Kunne du bruge et af svarene? eller har du yderligere informationer?

Kommentar
Fra : jesper0812

Dato : 20-08-04 12:04

Hej Igen.

Jeg har prøvet alt i har skrevet.
Altså fjernet alt Gain og divx, derefter installeret codecs et ad gangen, set om det virkede, hvis ikke afinstalleret igen, installeret codecs fra næste forslag, checket ..... o.s.v.

Dersværre er farverne i mediaplayer og andre divx/avi players stadig forkerte ??

I øvrige programmer f.eks Windows Xp Home, Word, ACDSee er farverne perfekte, så jeg regner med det er codecs den er galt med.

Fejlen opstod da jeg installerede Codecs fra Privat Computer DVD'en og bagefter benyttede ADaware til at fjerne alt det Gain lort som blev installeret samtidigt med codecs.

Derefter virkede mediaplayer o.l ikke længere ?

Har også prøvet at geninstallere Gain (var ikke meget for det) det virede dog heller ikke.

Jeg vil nu anse det for at være et svært spørgsmål, hvorfor jeg forhøjer til 200 points.

Håber at I stadig har forslag

Annuller spørgsmålet
Fra : jesper0812

Dato : 18-01-06 21:24

Jeg har desværre ikke modtaget et gyldigt svar, og annullerer derfor dette spørgsmål