/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
Puch maxi hjælp
Fra : nazca
Vist : 287 gange
75 point
Dato : 16-08-04 20:28

Jeg mangler to skiver til min puch maxi, som skal sidde inde i koblingen, den ene på kickstarteren og den anden lidt længere inde mod midten, da jeg ikke har meget forstand på puch, ville jeg høre om hvor man evt. kunne få fat på sådan et par. størrelsen er ca. 14/15 mm i inderkredsen.

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 16-08-04 23:04

inderkredsen er formodentlig hullet du mener.
Ja det er vist nok almindelige spændeskiver, som du kan købe i et hvert byggemarked, jeg tror nok hullet er 16mm, men mål det med en skydelære.
VH Palle Hansen

Accepteret svar
Fra : rpje

Modtaget 75 point
Dato : 17-08-04 12:37

Krumtap akselen, det starter med et kugleleje så en låsering derefter en skive så koblingshus
igen en skive og koblingsnav osv.
Er det de to skiver du skriver om ??.

I så fald skal skivernes hul diameder være den samme som det messing leje der sider indeni koblingshus.
Kan ikke lige huske størrelsen, men du kan med en skydelære måle aksel bredden eller ganske enkelt medbringe messing lejet, så skal du huske at skivens yder diameter skal ca. være 10 mm støre en hullet og ikke mindre, til sidst skiven skal være 1 mm tyk og af stål.

MV.
Peter Jensen

Godkendelse af svar
Fra : nazca

Dato : 20-08-04 19:47

Tak for svaret rpje.