/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
farvenummer til golf 2
Fra : freddiemercury
Vist : 830 gange
100 point
Dato : 16-08-04 17:43

hej jeg ved ikke hvor farvenummeret sidder placeret på en golf 2 fra 1989
nogen der har styr på det
mvh

Kommentar
Fra : dova

Dato : 16-08-04 18:16

Det plejer at stå på typeskiltet der normalvis skal sidde på forstykket ved siden af låsen til motorhjelmen

Kommentar
Fra : tonnie

Dato : 16-08-04 18:24

farvekoden finder du i dit bagagerum på bag pladen på et hvidt klistermærke..

mvh
tonnie

Kommentar
Fra : dova

Dato : 16-08-04 18:32

Eller også sidder skiltet indvendigt på højre forskærm helt oppe foroven.
Har selv 2 golf 2-ere og den ene sidder på forstykket og den anden i skærmen. Det er åbenbart lidt forskelligt efter årgang.

Accepteret svar
Fra : tonnie

Modtaget 100 point
Dato : 16-08-04 19:19

til dova

farvekoden står ikke på det skilt du omtaler..

det står på det hvide klistermærke i bagagerummet, og har gjort det på golf modellen siden midt 70 erne

mvh
tonnie

Kommentar
Fra : dova

Dato : 16-08-04 19:41

Ja det må du sgu undskylde tonnie, men det gør det altså på mine Golfer fra 84 og 85 og jeg går da ud fra, at når der står farbe L 90E, at det er farvekoden.
Ved så ikke om det har noget at gøre med at det er importbiler, så det er anderledes i Tyskland end her?

Kommentar
Fra : tonnie

Dato : 16-08-04 19:50

jep det kan være anderledes på import biler. men det skrev du ikke noget om..

Kommentar
Fra : skibonitten

Dato : 17-08-04 08:12

Har en ´88 ímporteret Golf....
Og der står farvekoden på en hvid "lap" lige bag ved advarselstrekanten......

Så der er åbenbart flere muligheder

:P

Kommentar
Fra : skibonitten

Dato : 17-08-04 08:14

Ups glemte lige hele svaret....

altså der hvor advarselstrekanten, så vidt jeg ved normalt sidder i en Golf 2, på "bagpladen"

Kommentar
Fra : tonnie

Dato : 17-08-04 15:13

husk at lukke spørgsmålet og acceptere et svar.
ps
håber du fandt din farvekode
mvh
tonnie

Godkendelse af svar
Fra : freddiemercury

Dato : 18-08-04 09:55

Tak for svaret tonnie.