/ Forside/ Teknologi / Internet / E-Mail / Spørgsmål
10  bentjuul 3460
mail på 2 cp
Fra : ladies
Vist : 410 gange
16 point
Dato : 16-08-04 16:10

jeg har 2 computere med adslforbindelse, og har på den ene outlock hvor jeg modtager mine mail-kan man på den anden(som min mand bruger også få ind så han modtager mail så han ikke skal ind igennem feks jubi men han har sin egen mailadresse og så ligesom med outlock kan gå ind og chekke sin mail , og hvordan opretter han hvis han kan så
ladies

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 16-08-04 16:23

Ikke alle mails kan hentes fra Outlokk /Outlook Express
I Outlook oprettes bare en "konto" altså den mailadresse + password der skal hentes.
Hotmail kan hentes fra Outlook/Outlook Express.

Kommentar
Fra : IbBuch

Dato : 16-08-04 16:24

Gå ind i din postkasse og vælg at beholde mail i postkassen efter de er hentet, f.eks i 5 dage
så vil den anden pc også kunne hente de samme mail hvis det gøres inden for de 5 dage.

Kommentar
Fra : ladies

Dato : 16-08-04 16:47

kan man ikke downloade et mailprogram hvor han så opretter sin egen mail hvor han kan sende og modtage fra uafhængigt af den anden cp der er også adsl på hans
ladies

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 16-08-04 16:50

Han kan oprette en hotmail og bruge den fra Outlook på sin egen PC

Kommentar
Fra : severino

Dato : 16-08-04 17:42

Så vidt jeg ved, kan man ikke hente mails fra Jubii via outlook eller o-express. En del af disse mailservere understøtter tilsyneladende ikke denne funktion.
Du kan f.eks. oprette en freemail hos TDC og andre gratis steder. TDC's freemail kræver dog at man jævnligt har trafik på adressen lige som en hotmail af de gratis'e.

Hver af dine to PC'er, vil kun hente mails fra de konti der er oprettet på maskinen (hvis den er aktiveret)
Har I oprettet den samme konto på begge maskiner, kan i bestemme hvilken af dem der skal være den der henter og tømmer boksen. - Hvis mailen hentes fra den anden, vil den blot hente et kopi af mailen, hvis den første maskine ikke har hentet og tømt boksen.

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 16-08-04 20:09

Og man kan have flere mailkonti / mailadresser i samme Outlook.
Man kan have flere postprogrammer på samme comp
Man kan have samme mailkonti på flere comp og vælge at serveren gemmer posten,
indtil de de bliver hentet.

Accepteret svar
Fra : frostys

Modtaget 16 point
Dato : 17-08-04 10:27

Hej Ladies

Hvis du mener i hver for sig skal kunne hente jeres mail, kan i ved at lave regel, - post funktioner meddelseregler som f.eks hvor linien til - cc indeholder ladies@mailadresse flyt til angiv f.eks "bestemt bakke" samt angiv hvor linien til - cc indeholder mand@mailadresse hent ikke denne fra server, og modsat på anden computer, dette er især hvis det er tdc da de bruer 123456789012 som kunde nr og ikke specielt mail adresse. I kan også for nem hedens skyld "bare" undlade at hente mand@ på ladies og ladies på mand@ - hvor linien til - cc indeholder mand@mailadresse hent ikke denne fra server.

frostys say have a nice day

Godkendelse af svar
Fra : ladies

Dato : 17-08-04 13:19

Tak for svaret frostys.
takker for alles hjælp og takker frostys
ladies