Kan ikke komme af med Blazefind som star~
Fra : Chrillemand
Vist : 372 gange
65 point
Dato : 16-08-04 15:34

Hej derude.

Kører winXP, og hver gang jeg starter internet explorer op, dukker en side op der hedder www.Blazefind.com Det er meeeeget irriterende, for det er ikke den startside jeg gerne vil have.

Har forsøgt at ændre den i internetinstillinger, men den vender tilbage til Blazefind hele tiden. Har prøvet et kører Ad-aware 6.1 opdateret, og nogle gange finder den noget der har med den Blazefind-ting at gøre, men den kommer igen. Jeg har fjernet det op til flere gange. Men Ad-aware kan ikke finde det mere.....

Har prøvet at køre forskellige programmer inde fra www.spywarefri.dk, men det virker heller ikke!
Hvad gør jeg?

Håber i kan hjælpe mig.........

PS. Har norton antivirus 2004 pro med firewall, som finder 12 at-risk-files, hvor den kun sletter 5 af dem... Hvad gør jeg ved det. (norton er opdateret)

Kommentar
Fra : arlet

Dato : 16-08-04 15:36

Hent og kør CWSHredder herfra: http://www.arlet.dk/special.htm
genstart

derefter Hent en hijackthis : http://www.arlet.dk/hjt.htm

Accepteret svar
Fra : dannyboyd

Modtaget 75 point
Dato : 16-08-04 15:37

Slå systemgendannelse fra i system og scan med Spybot
http://www.spywarefri.dk/vaerktoj.htm#hijackthis
direkte link : http://www.merijn.org/files/HijackThis.exe
Download og installer hijackthis - placer den i en mappe for sig selv og scan- save log og smid den herind- men du må IKKE fixe noget selv.

Kommentar
Fra : severino

Dato : 16-08-04 17:51

Prøv også og se i din msconfig, om den har en referance til et program der generere denne indstilling.
Hvis du har en reg.base cleaner, så støvsug lige i den krog også, nu hvor du har fat i "støvsugeren"

En gang imellem er det godt at få gjort hovedrent!

Kommentar
Fra : Chrillemand

Dato : 16-08-04 18:31

Nu har jeg kørt chswredder, genstartet, slået systemgendannelse fra, kørt spybot, kørt hijack this. (fra http://www.merijn.org/files/HijackThis.exe)
Her er loggen:

Logfile of HijackThis v1.98.2

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccApp.exe
C:\Programmer\Elaborate Bytes\CloneCD\CloneCDTray.exe
C:\Programmer\Messenger Plus! 3\MsgPlus.exe
C:\Programmer\Creative\USB SBAudigy2 NX\DVDAudio\CTDVDDet.EXE
C:\Programmer\Creative\USB SBAudigy2 NX\Surround Mixer\CTSysVol.exe
C:\WINDOWS\System32\RUNDLL32.EXE
C:\Programmer\Adaptec\Easy CD Creator 5\DirectCD\DirectCD.exe
C:\Program Files\WindUpdates\WinUpdt.exe
C:\Programmer\CpuIdle\cpuidle.exe
C:\Programmer\Mouse Driver\mouse_2k.exe
C:\Program Files\WindUpdates\WinKA.exe
C:\Programmer\Hewlett-Packard\Digital Imaging\bin\hpotdd01.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccProxy.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccSetMgr.exe
C:\WINDOWS\System32\CTSvcCDA.EXE
C:\Programmer\Norton Internet Security Professional\Norton AntiVirus\navapsvc.exe
C:\Programmer\Norton Internet Security Professional\Norton AntiVirus\AdvTools\NPROTECT.EXE
C:\WINDOWS\System32\nvsvc32.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\SNDSrvc.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\CCPD-LC\symlcsvc.exe
C:\WINDOWS\System32\MsPMSPSv.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccEvtMgr.exe
C:\Programmer\Norton Internet Security Professional\Norton AntiVirus\SAVScan.exe
C:\Programmer\Outlook Express\msimn.exe
C:\Programmer\Gads Bogskab\Gads Bogskab.exe
D:\TOOLS\Programmer\Hijackthis\hijackthis.exe

R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Search,SearchAssistant = about:blank
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Search,CustomizeSearch =
R3 - URLSearchHook: AutoSearch Class - {1E432263-6841-4653-8F02-366A2F77E339} - C:\PROGRA~2\WINDOW~2\WinSB.DLL
O2 - BHO: AcroIEHlprObj Class - {06849E9F-C8D7-4D59-B87D-784B7D6BE0B3} - C:\Programmer\Adobe\Acrobat 6.0\Reader\ActiveX\AcroIEHelper.dll
O2 - BHO: (no name) - {53707962-6F74-2D53-2644-206D7942484F} - C:\PROGRA~1\SPYBOT~1\SDHelper.dll
O2 - BHO: Web assistant - {9ECB9560-04F9-4bbc-943D-298DDF1699E1} - C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\AdBlocking\NISShExt.dll
O2 - BHO: EventHandler Class - {9FB534E3-67CB-4307-AE0A-9E8B5581BE2C} - C:\PROGRA~2\WINDOW~2\WinSB.DLL
O2 - BHO: NAV Helper - {BDF3E430-B101-42AD-A544-FADC6B084872} - C:\Programmer\Norton Internet Security Professional\Norton AntiVirus\NavShExt.dll
O3 - Toolbar: Windows Search Bar - {A1DD937D-71E1-4BB5-BD5D-1B01B9CB1C2F} - C:\PROGRA~2\WINDOW~2\WinSB.DLL
O4 - HKLM\..\Run: [ccApp] "C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccApp.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [URLLSTCK.exe] C:\Programmer\Norton Internet Security Professional\UrlLstCk.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Advanced Tools Check] C:\PROGRA~1\NORTON~1\NORTON~1\AdvTools\ADVCHK.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [NvCplDaemon] RUNDLL32.EXE C:\WINDOWS\System32\NvCpl.dll,NvStartup
O4 - HKLM\..\Run: [CloneCDElbyCDFL] "C:\Programmer\Elaborate Bytes\CloneCD\ElbyCheck.exe" /L ElbyCDFL
O4 - HKLM\..\Run: [CloneCDTray] "C:\Programmer\Elaborate Bytes\CloneCD\CloneCDTray.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [MessengerPlus3] "C:\Programmer\Messenger Plus! 3\MsgPlus.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [NeroCheck] C:\WINDOWS\System32\\NeroCheck.exe
O4 - HKLM\..\Run: [CTDVDDet] C:\Programmer\Creative\USB SBAudigy2 NX\DVDAudio\CTDVDDet.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [CTSysVol] C:\Programmer\Creative\USB SBAudigy2 NX\Surround Mixer\CTSysVol.exe /r
O4 - HKLM\..\Run: [UpdReg] C:\WINDOWS\UpdReg.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [AceGain LiveUpdate] C:\Programmer\AceGain\LiveUpdate\LiveUpdate.exe
O4 - HKLM\..\Run: [NvMediaCenter] RUNDLL32.EXE C:\WINDOWS\System32\NvMcTray.dll,NvTaskbarInit
O4 - HKLM\..\Run: [Windows SA] C:\Program Files\WindowsSA\omniscient.exe
O4 - HKLM\..\Run: [AdaptecDirectCD] C:\Programmer\Adaptec\Easy CD Creator 5\DirectCD\DirectCD.exe
O4 - HKLM\..\Run: [WindUpdates] C:\Program Files\WindUpdates\WinUpdt.exe
O4 - HKLM\..\Run: [CpuIdle] C:\Programmer\CpuIdle\cpuidle.exe
O4 - HKLM\..\Run: [CreativeMouse ] C:\Programmer\Mouse Driver\mouse_2k.exe
O4 - HKLM\..\RunOnce: [SpybotSnD] "C:\Programmer\Spybot - Search & Destroy\SpybotSD.exe" /autocheck
O4 - HKCU\..\Run: [Symantec NetDriver Monitor] C:\PROGRA~1\SYMNET~1\SNDMon.exe
O4 - HKCU\..\Run: [Steam] C:\Programmer\Steam\Steam.exe -silent
O4 - Global Startup: Adobe Gamma Loader.exe.lnk = ?
O4 - Global Startup: hp psc 1000 series.lnk = ?
O4 - Global Startup: hpoddt01.exe.lnk = ?
O4 - Global Startup: Microsoft Office.lnk = C:\Programmer\Microsoft Office\Office10\OSA.EXE
O4 - Global Startup: raid_tool.exe.lnk = C:\Programmer\VIA\RAID\raid_tool.exe
O4 - Global Startup: Ulead Photo Express 4.0 SE Calendar Checker .lnk = C:\Programmer\Ulead Systems\Ulead Photo Express 4.0 SE\CalCheck.exe
O8 - Extra context menu item: E&ksporter til Microsoft Excel - res://C:\PROGRA~1\MICROS~2\Office10\EXCEL.EXE/3000
O9 - Extra button: Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Programmer\Messenger\MSMSGS.EXE
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Windows Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Programmer\Messenger\MSMSGS.EXE
O16 - DPF: {15AD4789-CDB4-47E1-A9DA-992EE8E6BAD6} - http://public.windupdates.com/get_file.php?bt=ie&p=5b2f12423f01fa3f255a10cc9af8f7b5d60c0438ad44fd2a1a760d51c0241936773ca04aab077905855565abe08139a2080b:c7857c068f27d7cc50f91b20c15a3e0e
O16 - DPF: {53B3ABEA-4445-44D9-A01E-088144CAABD9} (FileSharingCtrl Class) - http://appdirectory.messenger.msn.com/AppDirectory/P4Apps/FileSharing/da/filesharingctrl.cab
O16 - DPF: {74D05D43-3236-11D4-BDCD-00C04F9A3B61} (HouseCall Control) - http://a840.g.akamai.net/7/840/537/2004061001/housecall.trendmicro.com/housecall/xscan53.cab
O16 - DPF: {8E0D4DE5-3180-4024-A327-4DFAD1796A8D} (MessengerStatsClient Class) - http://messenger.zone.msn.com/binary/MessengerStatsClient.cab28578.cab
O16 - DPF: {9A9307A0-7DA4-4DAF-B042-5009F29E09E1} (ActiveScan Installer Class) - http://www.pandasoftware.com/activescan/as5/asinst.cab
O16 - DPF: {F6BF0D00-0B2A-4A75-BF7B-F385591623AF} (Solitaire Showdown Class) - http://messenger.zone.msn.com/binary/SolitaireShowdown.cab28578.cab

Kommentar
Fra : dannyboyd

Dato : 16-08-04 20:16

R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Search,SearchAssistant = about:blank
R3 - URLSearchHook: AutoSearch Class - {1E432263-6841-4653-8F02-366A2F77E339} - C:\PROGRA~2\WINDOW~2\WinSB.DLL
O2 - BHO: EventHandler Class - {9FB534E3-67CB-4307-AE0A-9E8B5581BE2C} - C:\PROGRA~2\WINDOW~2\WinSB.DLL
O3 - Toolbar: Windows Search Bar - {A1DD937D-71E1-4BB5-BD5D-1B01B9CB1C2F} - C:\PROGRA~2\WINDOW~2\WinSB.DLL

O16 - DPF: {74D05D43-3236-11D4-BDCD-00C04F9A3B61} (HouseCall Control) - http://a840.g.akamai.net/7/840/537/2004061001/housecall.trendmicro.com/hou secall/xscan53.cab
O16 - DPF: {15AD4789-CDB4-47E1-A9DA-992EE8E6BAD6} - http://public.windupdates.com/get_file.php?bt=ie&p=5b2f12423f01fa3f255a10c c9af8f7b5d60c0438ad44fd2a1a760d51c0241936773ca04aab077905855565abe08139a20 80b:c7857c068f27d7cc50f91b20c15a3e0e

Du kan med fordel hindre disse i at start fra msconfig i kør- startup
O4 - HKLM\..\Run: [NeroCheck] C:\WINDOWS\System32\\NeroCheck.exe
O4 - HKLM\..\Run: [CloneCDElbyCDFL] "C:\Programmer\Elaborate Bytes\CloneCD\ElbyCheck.exe" /L ElbyCDFL

Hvis du ikke bruger office programlinie/hurtigstart kan du fixe denne
O4 - Global Startup: Microsoft Office.lnk = C:\Programmer\Microsoft Office\Office10\OSA.EXE

slet i fejlsikret
C:\Program Files\WindUpdates\WinUpdt.exe

ny log

Kommentar
Fra : dannyboyd

Dato : 16-08-04 20:17

Hov glemte at skrive - alle de øverste skal fixes, ok?

Kommentar
Fra : dannyboyd

Dato : 16-08-04 20:48

Søg på filen WinSB.DLL og slet den , hvis du ikke kan i windows så brug f.x. Killbox http://home8.inet.tele.dk/fbj/ASW.htm eller fra fejlsikret.
Fix denne: R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Search,CustomizeSearch =

Kommentar
Fra : arlet

Dato : 17-08-04 16:43

dannyboyd -> Denne er ligemeget at fixe:
O16 - DPF: {74D05D43-3236-11D4-BDCD-00C04F9A3B61} (HouseCall Control) - http://a840.g.akamai.net/7/840/537/2004061001/housecall.trendmicro.com/hou secall/xscan53.cab

den er ufarlig og kommer igen, næste gang man onlinescanner med housecall..

Bare til næste gang*S*

Kommentar
Fra : Chrillemand

Dato : 17-08-04 17:00

"Hvis du ikke bruger office programlinie/hurtigstart kan du fixe denne
O4 - Global Startup: Microsoft Office.lnk = C:\Programmer\Microsoft Office\Office10\OSA.EXE".....Hvad er office programlinje/hurtigstart?

Har slettet alle du bad om, og forhindret alle dem du skrev i at starte op.

Søgte på WinSB.DLL og kunne umiddelbart ikke finde noget. Hvad står DLL for?

Nå, men her er den nye log:

Logfile of HijackThis v1.98.2

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccProxy.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccSetMgr.exe
C:\WINDOWS\System32\CTSvcCDA.EXE
C:\Programmer\Norton Internet Security Professional\Norton AntiVirus\navapsvc.exe
C:\Programmer\Norton Internet Security Professional\Norton AntiVirus\AdvTools\NPROTECT.EXE
C:\WINDOWS\System32\nvsvc32.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\SNDSrvc.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\CCPD-LC\symlcsvc.exe
C:\WINDOWS\System32\MsPMSPSv.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccEvtMgr.exe
C:\Programmer\Norton Internet Security Professional\Norton AntiVirus\SAVScan.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccApp.exe
C:\Programmer\Elaborate Bytes\CloneCD\CloneCDTray.exe
C:\Programmer\Messenger Plus! 3\MsgPlus.exe
C:\Programmer\Creative\USB SBAudigy2 NX\DVDAudio\CTDVDDet.EXE
C:\Programmer\Creative\USB SBAudigy2 NX\Surround Mixer\CTSysVol.exe
C:\Programmer\AceGain\LiveUpdate\LiveUpdate.exe
C:\WINDOWS\System32\RUNDLL32.EXE
C:\Programmer\Adaptec\Easy CD Creator 5\DirectCD\DirectCD.exe
C:\Program Files\WindUpdates\WinUpdt.exe
C:\Programmer\CpuIdle\cpuidle.exe
C:\Programmer\Mouse Driver\mouse_2k.exe
C:\Programmer\Steam\Steam.exe
C:\Program Files\WindUpdates\WinKA.exe
C:\Programmer\Hewlett-Packard\Digital Imaging\bin\hpohmr08.exe
C:\Programmer\Hewlett-Packard\Digital Imaging\bin\hpotdd01.exe
C:\Programmer\Ulead Systems\Ulead Photo Express 4.0 SE\CalCheck.exe
C:\Programmer\AceGain\LiveUpdate\aceagent.exe
C:\Programmer\Hewlett-Packard\Digital Imaging\bin\hpoevm08.exe
C:\WINDOWS\System32\HPZipm12.exe
C:\Programmer\Hewlett-Packard\Digital Imaging\Bin\hpoSTS08.exe
D:\TOOLS\Programmer\Hijackthis\hijackthis.exe

R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://www.blazefind.com
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Search,SearchAssistant = http://www.blazefind.com/search_page.php?account_id=3004
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Search,CustomizeSearch =
R3 - URLSearchHook: AutoSearch Class - {1E432263-6841-4653-8F02-366A2F77E339} - C:\PROGRA~2\WINDOW~2\WinSB.DLL (file missing)
O2 - BHO: AcroIEHlprObj Class - {06849E9F-C8D7-4D59-B87D-784B7D6BE0B3} - C:\Programmer\Adobe\Acrobat 6.0\Reader\ActiveX\AcroIEHelper.dll
O2 - BHO: (no name) - {53707962-6F74-2D53-2644-206D7942484F} - C:\PROGRA~1\SPYBOT~1\SDHelper.dll
O2 - BHO: Web assistant - {9ECB9560-04F9-4bbc-943D-298DDF1699E1} - C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\AdBlocking\NISShExt.dll
O2 - BHO: NAV Helper - {BDF3E430-B101-42AD-A544-FADC6B084872} - C:\Programmer\Norton Internet Security Professional\Norton AntiVirus\NavShExt.dll
O4 - HKLM\..\Run: [ccApp] "C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccApp.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [URLLSTCK.exe] C:\Programmer\Norton Internet Security Professional\UrlLstCk.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Advanced Tools Check] C:\PROGRA~1\NORTON~1\NORTON~1\AdvTools\ADVCHK.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [NvCplDaemon] RUNDLL32.EXE C:\WINDOWS\System32\NvCpl.dll,NvStartup
O4 - HKLM\..\Run: [CloneCDTray] "C:\Programmer\Elaborate Bytes\CloneCD\CloneCDTray.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [MessengerPlus3] "C:\Programmer\Messenger Plus! 3\MsgPlus.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [CTDVDDet] C:\Programmer\Creative\USB SBAudigy2 NX\DVDAudio\CTDVDDet.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [CTSysVol] C:\Programmer\Creative\USB SBAudigy2 NX\Surround Mixer\CTSysVol.exe /r
O4 - HKLM\..\Run: [UpdReg] C:\WINDOWS\UpdReg.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [AceGain LiveUpdate] C:\Programmer\AceGain\LiveUpdate\LiveUpdate.exe
O4 - HKLM\..\Run: [NvMediaCenter] RUNDLL32.EXE C:\WINDOWS\System32\NvMcTray.dll,NvTaskbarInit
O4 - HKLM\..\Run: [Windows SA] C:\Program Files\WindowsSA\omniscient.exe
O4 - HKLM\..\Run: [AdaptecDirectCD] C:\Programmer\Adaptec\Easy CD Creator 5\DirectCD\DirectCD.exe
O4 - HKLM\..\Run: [WindUpdates] C:\Program Files\WindUpdates\WinUpdt.exe
O4 - HKLM\..\Run: [CpuIdle] C:\Programmer\CpuIdle\cpuidle.exe
O4 - HKLM\..\Run: [CreativeMouse ] C:\Programmer\Mouse Driver\mouse_2k.exe
O4 - HKCU\..\Run: [Symantec NetDriver Monitor] C:\PROGRA~1\SYMNET~1\SNDMon.exe
O4 - HKCU\..\Run: [Steam] C:\Programmer\Steam\Steam.exe -silent
O4 - Global Startup: Adobe Gamma Loader.exe.lnk = ?
O4 - Global Startup: hp psc 1000 series.lnk = ?
O4 - Global Startup: hpoddt01.exe.lnk = ?
O4 - Global Startup: Microsoft Office.lnk = C:\Programmer\Microsoft Office\Office10\OSA.EXE
O4 - Global Startup: Ulead Photo Express 4.0 SE Calendar Checker .lnk = C:\Programmer\Ulead Systems\Ulead Photo Express 4.0 SE\CalCheck.exe
O8 - Extra context menu item: E&ksporter til Microsoft Excel - res://C:\PROGRA~1\MICROS~2\Office10\EXCEL.EXE/3000
O9 - Extra button: Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Programmer\Messenger\MSMSGS.EXE
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Windows Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Programmer\Messenger\MSMSGS.EXE
O16 - DPF: {53B3ABEA-4445-44D9-A01E-088144CAABD9} (FileSharingCtrl Class) - http://appdirectory.messenger.msn.com/AppDirectory/P4Apps/FileSharing/da/filesharingctrl.cab
O16 - DPF: {8E0D4DE5-3180-4024-A327-4DFAD1796A8D} (MessengerStatsClient Class) - http://messenger.zone.msn.com/binary/MessengerStatsClient.cab28578.cab
O16 - DPF: {9A9307A0-7DA4-4DAF-B042-5009F29E09E1} (ActiveScan Installer Class) - http://www.pandasoftware.com/activescan/as5/asinst.cab
O16 - DPF: {F6BF0D00-0B2A-4A75-BF7B-F385591623AF} (Solitaire Showdown Class) - http://messenger.zone.msn.com/binary/SolitaireShowdown.cab28578.cab

Kommentar
Fra : dannyboyd

Dato : 17-08-04 19:29

Office programlinie kan man installere og få genveje placereet fx. i toppen af skrivebordet, vist nok fra Ms office i start- programme
Fixes
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://www.blazefind.com
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Search,SearchAssistant = http://www.blazefind.com/search_page.php?account_id=3004
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Search,CustomizeSearch =
R3 - URLSearchHook: AutoSearch Class - {1E432263-6841-4653-8F02-366A2F77E339} - C:\PROGRA~2\WINDOW~2\WinSB.DLL (file missing)
O4 - Global Startup: Adobe Gamma Loader.exe.lnk = ?
O4 - Global Startup: hp psc 1000 series.lnk = ?
O4 - Global Startup: hpoddt01.exe.lnk = ?

Tøm alle dine midlertidige internetfiler

Opret ny default internetside - ny log

Kommentar
Fra : Chrillemand

Dato : 18-08-04 11:06

Wee, nu virker tilsydeladene. Blazefind er det ikke mere, heller ikke når jeg genstarter, og jeg har nu google som startside.

Men helt præcist hvad er det hijackthis gør ved de ting man fixer?

Nye Log:

Logfile of HijackThis v1.98.2

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccApp.exe
C:\Programmer\Elaborate Bytes\CloneCD\CloneCDTray.exe
C:\Programmer\Messenger Plus! 3\MsgPlus.exe
C:\Programmer\Creative\USB SBAudigy2 NX\DVDAudio\CTDVDDet.EXE
C:\Programmer\Creative\USB SBAudigy2 NX\Surround Mixer\CTSysVol.exe
C:\WINDOWS\System32\RUNDLL32.EXE
C:\Programmer\Adaptec\Easy CD Creator 5\DirectCD\DirectCD.exe
C:\Programmer\CpuIdle\cpuidle.exe
C:\Programmer\Mouse Driver\mouse_2k.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccProxy.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccSetMgr.exe
C:\WINDOWS\System32\CTSvcCDA.EXE
C:\Programmer\Norton Internet Security Professional\Norton AntiVirus\navapsvc.exe
C:\Programmer\Norton Internet Security Professional\Norton AntiVirus\AdvTools\NPROTECT.EXE
C:\WINDOWS\System32\nvsvc32.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\SNDSrvc.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\CCPD-LC\symlcsvc.exe
C:\WINDOWS\System32\MsPMSPSv.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccEvtMgr.exe
C:\Programmer\Norton Internet Security Professional\Norton AntiVirus\SAVScan.exe
C:\WINDOWS\System32\wuauclt.exe
D:\TOOLS\Programmer\Hijackthis\hijackthis.exe

O2 - BHO: AcroIEHlprObj Class - {06849E9F-C8D7-4D59-B87D-784B7D6BE0B3} - C:\Programmer\Adobe\Acrobat 6.0\Reader\ActiveX\AcroIEHelper.dll
O2 - BHO: (no name) - {53707962-6F74-2D53-2644-206D7942484F} - C:\PROGRA~1\SPYBOT~1\SDHelper.dll
O2 - BHO: Web assistant - {9ECB9560-04F9-4bbc-943D-298DDF1699E1} - C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\AdBlocking\NISShExt.dll
O2 - BHO: NAV Helper - {BDF3E430-B101-42AD-A544-FADC6B084872} - C:\Programmer\Norton Internet Security Professional\Norton AntiVirus\NavShExt.dll
O4 - HKLM\..\Run: [ccApp] "C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccApp.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [URLLSTCK.exe] C:\Programmer\Norton Internet Security Professional\UrlLstCk.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Advanced Tools Check] C:\PROGRA~1\NORTON~1\NORTON~1\AdvTools\ADVCHK.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [NvCplDaemon] RUNDLL32.EXE C:\WINDOWS\System32\NvCpl.dll,NvStartup
O4 - HKLM\..\Run: [CloneCDTray] "C:\Programmer\Elaborate Bytes\CloneCD\CloneCDTray.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [MessengerPlus3] "C:\Programmer\Messenger Plus! 3\MsgPlus.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [CTDVDDet] C:\Programmer\Creative\USB SBAudigy2 NX\DVDAudio\CTDVDDet.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [CTSysVol] C:\Programmer\Creative\USB SBAudigy2 NX\Surround Mixer\CTSysVol.exe /r
O4 - HKLM\..\Run: [UpdReg] C:\WINDOWS\UpdReg.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [AceGain LiveUpdate] C:\Programmer\AceGain\LiveUpdate\LiveUpdate.exe
O4 - HKLM\..\Run: [NvMediaCenter] RUNDLL32.EXE C:\WINDOWS\System32\NvMcTray.dll,NvTaskbarInit
O4 - HKLM\..\Run: [Windows SA] C:\Program Files\WindowsSA\omniscient.exe
O4 - HKLM\..\Run: [AdaptecDirectCD] C:\Programmer\Adaptec\Easy CD Creator 5\DirectCD\DirectCD.exe
O4 - HKLM\..\Run: [WindUpdates] C:\Program Files\WindUpdates\WinUpdt.exe
O4 - HKLM\..\Run: [CpuIdle] C:\Programmer\CpuIdle\cpuidle.exe
O4 - HKLM\..\Run: [CreativeMouse ] C:\Programmer\Mouse Driver\mouse_2k.exe
O4 - HKCU\..\Run: [Symantec NetDriver Monitor] C:\PROGRA~1\SYMNET~1\SNDMon.exe
O4 - HKCU\..\Run: [Steam] C:\Programmer\Steam\Steam.exe -silent
O4 - Global Startup: Microsoft Office.lnk = C:\Programmer\Microsoft Office\Office10\OSA.EXE
O4 - Global Startup: Ulead Photo Express 4.0 SE Calendar Checker .lnk = C:\Programmer\Ulead Systems\Ulead Photo Express 4.0 SE\CalCheck.exe
O8 - Extra context menu item: E&ksporter til Microsoft Excel - res://C:\PROGRA~1\MICROS~2\Office10\EXCEL.EXE/3000
O9 - Extra button: Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Programmer\Messenger\MSMSGS.EXE
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Windows Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Programmer\Messenger\MSMSGS.EXE
O16 - DPF: {53B3ABEA-4445-44D9-A01E-088144CAABD9} (FileSharingCtrl Class) - http://appdirectory.messenger.msn.com/AppDirectory/P4Apps/FileSharing/da/filesharingctrl.cab
O16 - DPF: {8E0D4DE5-3180-4024-A327-4DFAD1796A8D} (MessengerStatsClient Class) - http://messenger.zone.msn.com/binary/MessengerStatsClient.cab28578.cab
O16 - DPF: {9A9307A0-7DA4-4DAF-B042-5009F29E09E1} (ActiveScan Installer Class) - http://www.pandasoftware.com/activescan/as5/asinst.cab
O16 - DPF: {F6BF0D00-0B2A-4A75-BF7B-F385591623AF} (Solitaire Showdown Class) - http://messenger.zone.msn.com/binary/SolitaireShowdown.cab28578.cab

Ville jeg godt kunne fjerne følgende:?

O4 - HKLM\..\Run: [AceGain LiveUpdate] C:\Programmer\AceGain\LiveUpdate\LiveUpdate.exe
O4 - HKLM\..\Run: [AdaptecDirectCD] C:\Programmer\Adaptec\Easy CD Creator 5\DirectCD\DirectCD.exe
O4 - Global Startup: Ulead Photo Express 4.0 SE Calendar Checker .lnk = C:\Programmer\Ulead Systems\Ulead Photo Express 4.0 SE\CalCheck.exe
O4 - HKLM\..\Run: [CloneCDTray] "C:\Programmer\Elaborate Bytes\CloneCD\CloneCDTray.exe"

Det er alle nogle programmer som starter op, når jeg logger på, og det gør comp'en langsommere........

Ved godt det er lidt mange spg. på en gang, men vi prøver alligevel. Fordi, Windows messenger, er mildelst talt røvirriterende, det dukker op hele tiden nede i højre hjørne. Kan jeg fjerne det med hijackthis?

Kommentar
Fra : dannyboyd

Dato : 18-08-04 13:39

DU må IKKE fixe disse, men du kan da disable dem fra msconfig (fra kør) så de ikke kører i baggrunden- så frigiver de lidt ram. Du vil så miste tilhørende ikoner ved uret, op til dig ...
O4 - HKLM\..\Run: [AceGain LiveUpdate] C:\Programmer\AceGain\LiveUpdate\LiveUpdate.exe
O4 - HKLM\..\Run: [AdaptecDirectCD] C:\Programmer\Adaptec\Easy CD Creator 5\DirectCD\DirectCD.exe
O4 - Global Startup: Ulead Photo Express 4.0 SE Calendar Checker .lnk = C:\Programmer\Ulead Systems\Ulead Photo Express 4.0 SE\CalCheck.exe
O4 - HKLM\..\Run: [CloneCDTray] "C:\Programmer\Elaborate Bytes\CloneCD\CloneCDTray.exe"

Denne skal fixes og slettes
O4 - HKLM\..\Run: [WindUpdates] C:\Program Files\WindUpdates\WinUpdt.exe

så er vi færdige og jeg synes din log ser ren ud nu, når du har fixet den sidste linie

Kommentar
Fra : Chrillemand

Dato : 18-08-04 21:31

Mange tak for hjælpen, men hvis jeg nu sætter det 60 point op, kan vi så ikke ordne min messenger. (mit ovenstående indlæg)?

Tak for ulejligheden, og for at tage dig tid til at kigge min log igennem!

Kommentar
Fra : dannyboyd

Dato : 18-08-04 21:56

ok ,men hvad er problemer med idn messenger?

Kommentar
Fra : dannyboyd

Dato : 18-08-04 22:02

Ok har fundet det - MSN
Du åbner MSN - går i tools- options general - fjern hak i.
1. løsning. Fjern hak i 2 og 4 firkant så vises den som ofline ved uret
2. fjern hak i alt så vises den ikke når du starter - det var så de 60 point til far...værsgo

Kommentar
Fra : Chrillemand

Dato : 19-08-04 13:38

prøv lige at forklare det lidt tydeligere. Det er Windows messenger, den som følger med windows, Passport. Det er ikke noget der hedder tools, options general, kan jeg ikke fjerne den?

Kommentar
Fra : dannyboyd

Dato : 19-08-04 14:44

jeg går ud fra du mener MSN messenger- har du prøvet add/remove?

Kommentar
Fra : Chrillemand

Dato : 19-08-04 19:04

Så prøver jeg pappet!:

Jeg har en WINDOWS messenger, som starter i baggrunden hver jeg går på internettet, men den logger ikke på, den er bare irriterende.

Så har jeg en MSN Messenger, 6.2, som jeg har downloaded. Hvortil jeg og har messenger 3 plus. Den er den der er opdateret, og det er den jeg bruger, når jeg er på messenger.

DVS at jeg har 2 messengere der kører, og det er kun den ene jeg bruger!

Og hvis jeg går ind i tilføj/fjern programmer, dukker MSN, og jeg siger MSN messengeren op, IKKE windows. Og msg plus 3 dukker også op. Jeg kan ikke fjerne WINDOWS MESSENGER!

Kommentar
Fra : dannyboyd

Dato : 19-08-04 19:10

Jeg ved ikke hvordan så -desværre, men du kan da oprette et nyt spm. om det

Kommentar
Fra : lengberg

Dato : 19-08-04 20:19

Den er helt spændende den tråd her
Ang Windows messenger:
Remove Messenger from XP

Start/Run- Skriv/kopier: RunDll32 advpack.dll,LaunchINFSection %windir%\INF\msmsgs.inf,BLC.Remove

Kommentar
Fra : lengberg

Dato : 19-08-04 20:20

Dannyboyd tilkommer pointene

Kommentar
Fra : severino

Dato : 19-08-04 20:37

Kan du ikke deaktiver Windows Messinger inde i config???

Kommentar
Fra : Chrillemand

Dato : 19-08-04 22:19

til severino: Nej det kan jeg ikke. kun msg 3plus ligger derinde.

Til Lengberg. jeg laver et spg, med messenger lige som her, og så svare du det sammen, og så får du de point du fortjerner. Eller? For du har virkelig befiret mig for en stor irritation! Og så besvarer jeg dette spg, så dannyboyd for de point han fortjener!

Kommentar
Fra : lengberg

Dato : 20-08-04 05:00

Chrillemand<Lyder ok

Godkendelse af svar
Fra : Chrillemand

Dato : 20-08-04 08:28

Tak for svaret dannyboyd. Og tak for din tålmodighed til min log.

Kommentar
Fra : dannyboyd

Dato : 20-08-04 10:40

helt ok

Kommentar
Fra : KaVAkandu

Dato : 20-12-04 15:54

Nu har jeg lige læst mig igennem det meste af dette indlæg, angående blazefind.com.
Jeg har Spywareblaster og den er på det sidste begyndt (3 gange) med at lade blazefind.com gå fri, altså ikke blokkere for den.
Jeg har læst at den skulle indholde en virus, men den kan jeg ikke finde.
Jeg bruger eTrust Antivirus og bruger jævnlidt de forskellige godkendte programmer til at beskytte komputeren.
Jeg prøver for tiden et spyware program der hedder SpySubtract, fra InterMute, de har også dette CWShredder som heller ikke finder blazefind, men fortæller at notepad.exe måske er fejlbehængt eller noget i den retning, har prøvet at fjerne det, men det hjalp heller ikke.
Måske kan I hjælpe mig.
Jeg bruger ikke MSN.

Mvh. KaVAkandu