/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
bil med plads til 6 personer
Fra : openphone_unlock
Vist : 721 gange
100 point
Dato : 16-08-04 14:23

hej
hvad findes der af biler (også ældre)
som har 2 rækker bagsæder
eller evt mini bus
(der skal være plads til 6 personer)

Kommentar
Fra : technic

Dato : 16-08-04 15:02

Ford Transit og VW Caravelle er mine favoritter.

Kommentar
Fra : dova

Dato : 16-08-04 15:06

Af ældre modeller kan jeg kun komme i tanke om minibusserne f.eks VW-transporter modellen.
De er dog forholdsvis dyre i vægtafgift tror det er ca 5000, på benzin, og ved, at det er 10200 på diesel.
Hvis I har stort kørekort er en løsning en 10 persons-minibus.Max 2500/ i vægtafgift.
Ellers skal du op i de nyere MPV modeller Renault Megane, Honda og VW Sharan og Renault Espace for at nævne nogen.

Kommentar
Fra : kpm10

Dato : 16-08-04 15:41

Fiat Multipla!

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 16-08-04 16:40
Kommentar
Fra : g_h

Dato : 16-08-04 16:47

Toyota Sportsvan Hvis du vil køre problemfrit

Gert

Kommentar
Fra : openphone_unlock

Dato : 16-08-04 17:02

tak for de svar der alerede er kommet
den skal kunne køres (lovligt) med alm. kørekort

det kan en del af dem også kan jeg se

Kommentar
Fra : g_h

Dato : 16-08-04 17:09

UPS! Toyota'en hedder selvfølgelig Picnic eller Avensis Verso, afhænig af model og årgang!
Den nye Corolla Verso, har også plads til 6 personer, omend ikke alle fuldvoksne!

Gert

Kommentar
Fra : alimak

Dato : 16-08-04 17:19

Mitshubitshi space vagon.Det er en god bil med 7 sæder
alimak

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 16-08-04 17:20

Jeg ville ikke sætte personer helt bag i bilen op ad bagklappen selv om dt er lovligt.
Man taler så meget om sikkerhedzoner i en bil, men hvis man sætter eks. børn i denne zone er de jo ikke sikre.
Så jeg ville vælge en "ægte" 6-8 pers. + fører som jo er lovlig til lille kørekort.

Kommentar
Fra : chaugaard

Dato : 06-10-04 22:00

Du kan købe en ældre Mercedes W124 stationcar, mange af dem har et ekstra bagsæde i bagagerummet, så der ialt er plads til 7. Så får du en fed bil at køre i, og samtidig en god økonomi, da de er ret billige at holde kørende.

Annuller spørgsmålet
Fra : openphone_unlock

Dato : 02-01-06 16:51

jeg fik aldrig brug for sådan en bil aligevel

der kom mange gode svar men der er jo kun en der kan få point !!!