/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
FEJLER MINE TÆNDKABLER NOGET??
Fra : home2
Vist : 682 gange
30 point
Dato : 02-07-02 14:16

hej alle,

(har lige købt bil så derfor spørger jeg meget)

jeg har tidligere læst herinde at ens tændkabler skal have så lille en modstand som muligt og helst ved 1-2 kohm. Jeg målte forleden mine hvilket lå på 10-12 kohm. Er det normalt eller skal de skiftes ud??? De have forskellige modstande hvilket er ok eftersom kablderne er af forskellige længder.

home2
toyota corolla ´89

Accepteret svar
Fra : Melander

Modtaget 40 point
Dato : 02-07-02 14:29

Hejsa home2

Jeg fandt noget og tændkabler til dig. men der er faktisk en del. men her er et link der tager dig direkte derhen..

http://netrep.dk/motor1.htm

Venlig VRUUMMM hilsen Melander

Kommentar
Fra : valin

Dato : 02-07-02 16:13

En god idé at skifte dem ud. den dyre løsning vil være at købe nogle med guld og kobber blanding. De fåes ikke bedre og kan faktisk øge motorens ydelse dog ikke noget af betydning, men den får samtidig en bedre motorgang. Lige et tip. Skift dine tændrør samtidig. Evt Bosch super4 det er de bedste tændrør på markedet.

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 02-07-02 15:23

"home2" <home2.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
news:pKgU8.1499$r52.70047@news000.worldonline.dk...
> hej alle,
>
> (har lige købt bil så derfor spørger jeg meget)

Går nok. :)

Har lagt mærke til at du altid bruge store bogstaver i "emne" - kan vi få
dig til at skrive med almindelige bogstaver? (stroe bogstaver bliver
opfattet som om du råber, hvilket kan gøre idg lidt upopulær. Hvilket vi
naturligvis ikke ønsker :)

-M

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 02-07-02 16:32

"Morten Lorenzen" <Morten@Lorenzen.as> skrev i en meddelelse
news:3d21b6d8$0$661$ba624c82@nntp04.dk.telia.net...

> naturligvis ikke ønsker :)

Damn, har aldrig set så mange slå-fejl i så kort et indlæg.... Det sker ikke
igen :)

-M

Kommentar
Fra : home2

Dato : 02-07-02 21:36

nej morten det var heller ikke meningen at "råbe" om hjælp men det var mere for at gøre indlægget mere iøjnefaldende når siden vises med 50 andre indlæg, men jeg vil da sørge for det til fremover medmindre jeg "SKAL RÅBE"...