/ Forside/ Teknologi / Internet / Sikkerhed / Spørgsmål
10  molokyle 6481
Gratis antivirus
Fra : jomfruane
Vist : 577 gange
50 point
Dato : 16-08-04 09:08

hvilket er det bedste?
Min norton udløber og jeg har ikke lyst til at betale, men kan de gratis måle sig med det?

Accepteret svar
Fra : pallenoc

Modtaget 60 point
Dato : 16-08-04 09:15

Hvis du går ind på Frank Arlets hjemmeside er der nogle SÆRDELES god råd og vejledninger omkring dette emne fra en VIRKELIG ekspert.
http://www.arlet.dk

Han er som regel altid klar med en personlig kommentar både her på KANDU og i andre fora.
Jeg kan VARMT anbefale at følge hans råd!!!

Mvh
Palle Jensen

Kommentar
Fra : jlbendtsen

Dato : 16-08-04 09:15

Prøv at kigge her.. Den skulle være god http://www.grisoft.com/us/us_index.php

Kommentar
Fra : jomfruane

Dato : 16-08-04 09:19

nu er jeg jo doven... synes arlet virker godt - der er simpelthen en komplet pakke at snuppe.

den anden tilng - kan det måle sig med norton?

Kommentar
Fra : KaVAkandu

Dato : 16-08-04 09:30

Prøv her

http://www.rarantivirus.com

Mvh KaVAkandu

Kommentar
Fra : KaVAkandu

Dato : 16-08-04 09:32

Virker desvære ikke længere undskyld.

Godkendelse af svar
Fra : jomfruane

Dato : 16-08-04 10:02

Tak for svaret pallenoc. er igang med at instalerer hele dynen - rigtig god side som er endt på min foretrukne

Kommentar
Fra : arlet

Dato : 16-08-04 15:05

jomfruane ->Det er jeg glad for, at den er endt i foretrukne(den er også god*S*)

Hvis du er i tvivl om nogle af programmerne, så skriv bare her i tråden, så hjælper vi gerne eller kontakt mig på frank @ arlet . dk.

Som antivirusprogram anbefaler jeg avast, der er klart bedre end norton, men det kan du læse mere om på siden..

Kommentar
Fra : jomfruane

Dato : 16-08-04 16:56

takker arlet som jo nok burde havde haft pointene (de er jo noget så viiiiigtige)
jeg har da alerede læst
super at du gidder!
(andre gør ikke)

Kommentar
Fra : arlet

Dato : 16-08-04 17:00

Ja, point er meget vigtige. Brugsmand var bare desværre ikke interesseret i dem, så hvad kan man så bruge dem til...

Og det er bare sådan en lille tak, der gør at man har lyst til at hjælpe andre..

Kommentar
Fra : Varla

Dato : 15-01-06 08:49

Mange års erfaringer som IT-ansvarlig har vist mig at gode råd skal man da høre efter, men egen afprøvning er bedre.

McAfee var et betalingsprogram, og rigtig godt til at redde data. Jeg har derfor stedse aftestet gratisprogrammerne i forhold til dette program.

Personligt er jeg stoppet ved AVG - som du også har fået et link til ovenfor. Men der findes flere, og nogle af disse er også rigtig gode, og kan undertiden endda ting som hverken McAfee og AVG kan klare.

Men læs omhyggeligt "det der står med småt" hvis du downloader andre programmer. Nogle virker først når du har betalt, og de kan ikke afinstalleres igen med mindre du betaler.

Jeg har endda måttet hjælpe en med at fjerne et program som gav et falsk virusbillede for at få køberen til at tro den var helt gal, og afinstalleres ville det absolut ikke før betaling forelå.

Jeg kalder den slags for mafiametoder, så hold dig hellere til AVG, og husk så et antispionprogram.
Der er samme risiko som ovenfor nævnt.

Så det enkleste er de to nedennævnte links:

http://free.grisoft.com/doc/1

samt

http://www.safer-networking.org/en/home/index.html

mvh
Varla

Kommentar
Fra : Varla

Dato : 15-01-06 08:52

Har nu afprøvet www.arlet.dk

Han er rigtig god. Følg bare hans råd.

mvh
Varla

Kommentar
Fra : arlet

Dato : 15-01-06 11:18

Varla -> Jeg kan love dig at jeg står inde for alle de programmer jeg anbefaler i den pakke. Der er ingen af det programmer der ikke virker inden de er betalt eller nogle andre ting. De er effektive..

"og de kan ikke afinstalleres igen med mindre du betaler. "
Hvilke antivirusprogram snakker du om her, for det har jeg aldrig prøvet??

Vil lige høre dig som >>Mange års erfaringer som IT-ansvarligt<<
Hvilke beskyttelse vil du anbefale så man er fuldt dækket ind på en pc???

Kommentar
Fra : Varla

Dato : 15-01-06 15:07

Erfaringen viser at "Fuldt dækket ind" er man aldrig. *Undertiden blvier man "overhalet" af udviklingen, og må så efterfølgende reparere på det der er sket undervejs.

I mit eget tilfælde forsøger jeg i øjeblikket at hjælpe en gammel kollegas mand. Han har Windows ME og har fået infektion med SpyAxe.

Jeg har fundet et program som kan kvæle SpyAxe, men kun på Windows 2000 og nyere. Desværre var hans strømforsyning gået kaput, så jeg har investeret i en ny strømforsyning, og nu ville da pokkers gerne have pc'en køreklar så jeg ikke "brænder inde" med den nye strømforsyning.

Men lige hjemkommen fra et familiebesøg (pc-problemer hos 2 børnebørn) vil jeg starte med at kikke på www.arlet.dk

Foreløbigt tak.

mvh
Varla

Kommentar
Fra : arlet

Dato : 15-01-06 22:49

Til spyAxe kan du bruge denne vejledning:

Hent og dobbeltklik på smitRem.exe
http://noahdfear.geekstogo.com/click%20counter/click.php?id=1
Programmet pakker sig ud til mappen smitRem.

Genstart computeren i fejlsikret tilstand(Du skal klikke på f8 tasten under genstarten (ca. lige når der er talt ram), og så vælge fejlsikret tilstand. Er du i tvivl, så klik bare på f8 flere gange.)

Åbn mappen smitRem, og dobbeltklik på RunThis.bat (Følg vejledningen i vinduet.)

Så skulle SpyAxe være væk..