/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Kandu.dk / Spørgsmål
10  arne.jako.. 6470
Hvorfor så mange point?
Fra : technic
Vist : 387 gange
300 point
Dato : 16-08-04 00:23

Jeg har nu været med på Kandu i et halvt års tid og jeg undrer mig over, at der gives så mange point for spørgsmål der tilsyneladende ikke er anderledes end alle de andre.
Findes der en logiskforklaring?
Kandu foreslår 50 point for nemme spørgsmål og 200 point for svære og så skulle disse da være mere end dobbelt så svære. Er de det?

Kommentar
Fra : Toupie

Dato : 16-08-04 00:28

Hej Technic

Der er nok lige så mange forklaringer på dette som der er Kandu brugere
For mit eget vedkommende så har jeg sååå mange ledige point og har ikke så meget andet at bruge dem til, end at give dem væk. Hvis jeg får hjælp med et problem, så vil jeg gerne vise min taknemmelighed ved at give point....oftes mere end Kandu.dk opfordre til.
Tror det er en temperamentssag hvormange point man vil give for rigtigt svar og ikke så meget om hvorvidt det er et svært eller mindre svært spørgsmål

// Toupie

Kommentar
Fra : technic

Dato : 16-08-04 00:32

Risikerer man så ikke at det er sværere at få nogen til at svare på spørgsmål med få point for eksempel fra nye bruger.

Kommentar
Fra : Toupie

Dato : 16-08-04 00:37

Technic

Min erfaring er, at folk ligeså gerne hjælper uanset om det er få eller mange point. Selvfølgelig er der undtagelser......det vil der altid være.....der vil altid være nogle der går efter de høje point. Når jeg opretter et spørgsmål laver jeg det altid til få point, men forhøjer når jeg har fået et rigtigt svar (skriver det også altid i mine spørgsmål, at jeg vil forhøje) På den måde undgår jeg de useriøse pointryttere der der "spammer" tråden med mindre seriøse løsnings forslag

// Toupie

Kommentar
Fra : technic

Dato : 16-08-04 00:38

Lyder meget fornuftigt.

Kommentar
Fra : technic

Dato : 16-08-04 00:39

Andre meninger?

Kommentar
Fra : Toupie

Dato : 16-08-04 00:40

Det virker

Kommentar
Fra : technic

Dato : 16-08-04 00:41

Når man skriver, at der kommer flere point vil det så ikke kunne betyde at nogen spammer som du kalder det?

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 16-08-04 00:43

Prøv at skrive du forhøjer til 500 points

Kommentar
Fra : Toupie

Dato : 16-08-04 00:43

Nej det sker faktisk sjældent tror det måske hænger sammen med, at pointrytterne slet ikke går ind i spørgsmål med få point

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 16-08-04 00:43

Allerede en spam kommentar!

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 16-08-04 00:44

Ehh det var altså møntet på mig selv Toupie

Kommentar
Fra : technic

Dato : 16-08-04 00:44

Det går nok ikke når jeg ikke kan betale, vel?

Kommentar
Fra : Toupie

Dato : 16-08-04 00:44

Tedd, du spammer tråden kom med noget seriøst

Kommentar
Fra : technic

Dato : 16-08-04 00:45

Gad vide om der kommer nogen.

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 16-08-04 00:46

Det var ment for sjovt technic Men der er jo ikke nogen der reelt kan se om du er god for flere point!

Accepteret svar
Fra : Toupie

Modtaget 310 point
Dato : 16-08-04 00:46

Jeg tror folk er gået i seng

Kommentar
Fra : technic

Dato : 16-08-04 00:47

Tedd er vist en rigtig spammer

Godkendelse af svar
Fra : technic

Dato : 16-08-04 00:48

Tak for svaret Toupie. Det er vist for sent til at se om pointrytterne dukkede op Haha

Kommentar
Fra : Toupie

Dato : 16-08-04 00:49

Technic, Tedd er en rigtig spøgefugl

Du skulle nu ikke have forhøjet, men have gemt dine point til andre spørgsmål... men på den anden side, så har du nu selv lige svaret på dit spørgsmål om hvorfor folk giver så mange point

// Toupie

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 16-08-04 00:49

Sorry Technic! Det var faktisk ikke ment seriøst, men det er selvfølig svært at se når man kun får en kommentar på skrift! Men den her smiley burde indikere at det var ment sådan lidt for sjovt! Håber du tilgir mig?

Kommentar
Fra : Toupie

Dato : 16-08-04 00:50

Technic, du kunne da bare have lade spørgsmålet være åbent til i morgen.......øhhh senere i dag

Kommentar
Fra : technic

Dato : 16-08-04 00:51

No probs

Kommentar
Fra : technic

Dato : 16-08-04 00:53

Så spændende var det heller ikke og jeg får jo flere point hver gang jeg kigger ind så vi prøver en anden gang.

Kommentar
Fra : Toupie

Dato : 16-08-04 00:56

jeg glæder mig til næste gang så

Hvis nu jeg vinder månedens dims fordi du accepterede min kommentar om at folk er gået i seng og fordi du forhøjede til 300 point så sender jeg præmien til dig......for jeg har intet at bruge den til.

Kommentar
Fra : jakjoe

Dato : 16-08-04 01:08

Det er ikke sikkert at spørgsmålene er svære end andre.
Men for spørgeren kan det være meget svært, og derfor bliver glæden endnu større nå nogen så har hjulpet med et svar der løser problemet !!

Og da det ikke er penge, men "kun" point, som det ikke har kostet ret meget arbejde at erhverve, så kan man måske blive lidt rundhåndet

Det er nok sådan du skal se fordelingen foregår.

Vi/du kan så tage diskutionen for 117. gang om points...jeg gider ikke. (Synes selv det er ok med lidt "gulerødder" for besvarelsen. Der er vel lidt konkurrencemenneske i os alle )

mvh
jakjoe

Kommentar
Fra : dova

Dato : 16-08-04 02:29

Jeg synes det er ved at gå lidt over gevind med de point lige for tiden, og bryder mig ikke om den med : jeg forhøjer ved godt svar. Ligeledes er det meget "in" lige for tiden at der bliver oprettet en masse nye "tråde" med :"Også tak til XXXXX for hjælpen i dette spørgsmål: LINKLINKLINK"

Hovedreglen burde vel bare være, at den der kommer først med det rigtige svar (eller i det mindste det som spørgeren accepterer som rigtigt, det er nemlig ofte 2 forskellige ting) at vedkommende får pointene, og det er så det.

Kommentar
Fra : Toupie

Dato : 16-08-04 07:09

Hej Dova

Alt er en smagssag Da jeg i starten gav "rigtigt" antal point fra start, kunne jeg måske få et svar "søg på google"!!! Hvis ikke andre kom ind i den tråd med besvarelser så var det bare ærgeligt.... Jeg bryder mig ikke om at have ulukkede tråde, og det irriterede mig at skulle give point til et sådan svar så derfor begyndte jeg på det andet

// Toupie

Kommentar
Fra : technic

Dato : 16-08-04 08:09

Tak, for alle kommentarer, der er kommet efter spørgsmålet er lukket.
Dova har skrevet noget af det jeg tænkte da jeg stillede spørgsmålet så jeg er ikke den eneste der er lidt skeptisk.
/T.

Kommentar
Fra : dova

Dato : 16-08-04 08:20

Ja, ulukkede tråde er irriterende. Der vil jeg godt give dig ret Toupie.
Jeg var ved at tælle bare de ulukkede som jeg selv har deltaget i : 300 stk lige nøjagtig.
Det er der så nok flere årsager til. ligegyldighed fra spørgerens side, uvidenhed om hvordan man lukker et spørgsmål, og som du siger, at folk i nogen tilfælde ikke mener at have fået et tilfredsstillende svar. Det synes jeg så ikke er så mange af spørgsmålene. men egentlig burde det vel være en ide, om man kunne lukke et spørgsmål hvis ikke der var et kvalificeret svar imellem.

Men grunden til at jeg ikke bryder mig så meget om den med at forhøje point, det kan der selvfølgelig være flere opfattelser af, men jeg synes , at så tiltrækker det da først "pointrytterne", og folk kommer rigtig op at skændes om hvem der stjæler point og ekspertise fra hvem.

Og med hensyn til jakjoes "gulerødder", svarer jeg nu ligeså gerne på et spørgsmål til 10 point som på et til 300, og endda på et som dette der er besvaret.

Kommentar
Fra : technic

Dato : 16-08-04 09:00

Interessant, mine første point fik jeg fra en der i hidsighed ville sælge ud før han forlod Kandu så der kan åbenbart ske mangt og meget selv om de fleste tilsyneladende er voksne mennesker, hvis man skal vurdere efter skriftsproget.
/T.

Kommentar
Fra : Toupie

Dato : 16-08-04 10:48

Technic, selv voksne mennesker kan opfører sig som børn I de år jeg har været på Kandu har der været mange forskellige mennesker, mange forslag til ændringer, meget pointsnyd og mange forskellige syn på mange ting. Det vil der altid være såderfor vil der også altiv være folk der giver anderledes point end andre. Sålænge der ikke er håndfaste regler vil Kandu fungerer som det gør nu

Jeg har selv givet point til flere, af flere grunde. I nogle tilfælde er det fordi jeg har fået lige meget hjælp af 2 personer og sålænge man ikke kan dele pointne i trådene. kan man fordele dem på denne måde. Det kan man så syntes er rigtigt eller forkert og det er også helt ok vi er heldigvis ikke alle ens...

// Toupie

Kommentar
Fra : technic

Dato : 16-08-04 15:18

Jeg har siddet og gennemlæst nogle spørgsmål med mange point og konstaterer, at Toupie, Tedd med flere gør sig til dommere over andres handlinger på et besynderligt grundlag.
Det stemmer ikke helt med de svar I har givet mig. Virker noget dobbelttydigt.
/T.

Kommentar
Fra : Toupie

Dato : 16-08-04 17:58

Technic, sådan en bemærkning kan jeg jo ikke sidde overhørig Hvornår og hvor har jeg gjort mig til dommer over andres handlinger på et besynderligt grundlag??

// Toupie

Kommentar
Fra : technic

Dato : 16-08-04 18:12

Toupie: Jeg bemærkede, at der i et lidt besynderlig spørgsmål blev rakket ned på en anden bruger og de link forklarede ikke noget jeg kunne se skulle berettige det der blev skrevet, men det er måske fordi jeg ikke hører til det der for mig ser ud til at være en lille sammenspist flok. Ham Tedd der skulle forestille at være morsom i dette spørgsmål virker da noget ubehagelig og hvad er det for noget vrøvl med at anklage nogen for at MODTAGE point. Du støtter ham tydeligvis, men du havde da ikke nogen moralske problemer med at få mine 300 point. Er I fuldstændig bindegale?
Hende der Creamygirl langede også helt udokumenteret ud efter den samme. I er hvis nogen man skal undgå så jeg vil overveje min deltagelse fremover. Den slags gør man ikke hvor jeg færdes, og nu forstår jeg bedre dem der forlod Kandu i vrede.
Skam jer.

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 16-08-04 18:27

hehe..! Mon vi har en ny dobbeltprofil på banen

Kommentar
Fra : Toupie

Dato : 16-08-04 18:34

Technic

Jeg er sikker på du mener det ret alvorligt, men jeg har dog svært ved at tage netop disse argumenter seriøst for det første så forhøjede du fra 50 til 300 point EFTER jeg havde deltaget i spørgsmålet og for det andet, så skal den tråd du hentyder til ses i et større perspektiv, intet er enten sort eller hvidt. Du har stadig ikke fortalt hvor og hvornår jeg har gjort mig til dommer over andres handlinger på et besynderligt grundlag, men blot fundet en tråd hvor jeg skriver min mening

// Toupie

Kommentar
Fra : Toupie

Dato : 16-08-04 18:48

PS: jeg er ret sikker på, at der IKKE er nogen der har forladt Kandu.dk i vrede pga. Creamygirl, Tedd og jeg

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 16-08-04 18:48

Øh hvor gør jeg mig til dommer? Kan du ikke lige linke til til spørgsmålet?

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 16-08-04 19:21

Hey hey - er det for sent med, at gufle lidt point her.

Kommentar
Fra : Toupie

Dato : 16-08-04 19:52

Emesen

ja jeg tror det er for sent

Kommentar
Fra : ans

Dato : 16-08-04 19:53

Jeg blev lidt nysgerrig efter at Toupie netop har stillet et spørgsmål i smalltalk.

Technic, nu har du da tjent nogle ledige point, spørgsmålet her er blevet en Hot

Når jeg selv opretter et spørgsmål, er det med få point. Hvis jeg ikke får et brugbart svar koster det ikke så meget at lukke spørgsmålet med bemærkning om at svaret ikke kan bruges.
Hvis jeg får mere end et svar, som jeg kan bruge, har jeg muligheden for at give mere end en bruger point ved at oprette et nyt spørgsmål til den, som jeg godt vil tilgodese.

Et spørgsmål fra en bruger, kan jo være et stort problem for den enkelte, men ligetil for en anden. Som reglerne er på kandu kan man belønne med max 500 point i et spørgsmål. De 500 point er så givet ud med glæde fra spørgeren og modtageren er sikkert også blevet glad.

Dova at dette skulle komme fra dig

Citat
Jeg synes det er ved at gå lidt over gevind med de point lige for tiden, og bryder mig ikke om den med : jeg forhøjer ved godt svar. Ligeledes er det meget "in" lige for tiden at der bliver oprettet en masse nye "tråde" med :"Også tak til XXXXX for hjælpen i dette spørgsmål: LINKLINKLINK"

Hovedreglen burde vel bare være, at den der kommer først med det rigtige svar (eller i det mindste det som spørgeren accepterer som rigtigt, det er nemlig ofte 2 forskellige ting) at vedkommende får pointene, og det er så det.

havde jeg ikke ventet. Af de 9.807 point, som du har i skrivende stund har du tjent de 911 (+evt 80 point, hvis du har været hurtig med svaret inden for en time) ved netop at svare på spørgsmål stilet direkte til dig.

ans

Kommentar
Fra : dova

Dato : 16-08-04 20:49

Jamen du har da helt ret ans
men hvis du læser en af de kommentarer jeg skrev i det spørgsmål hvor diskussionen går højt i øjeblikket ("til tedd")
kan du så også se, at jeg siger: men når nu de vil give de eksta point, kan man jo ligeså godt tage dem, for ellers kommer det jo til at stå som et mere af de dumme ubesvarede spørgsmål.
Og jeg har i hvertfald også i nogen af de spørgsmål gjort folk opmærksom på, at det ikke er noget de behøver at gøre, altså at give ekstra point.

hilsen dova

Kommentar
Fra : dova

Dato : 16-08-04 22:00

Og lige en tilføjelse.
Som der også stod i den sammenhæng ans har taget citatet fra.
De forhøjede point tiltrækker efter min mening "pointrytteri", og med hensyn til at dele point ud til flere deltagere, fører det i visse spørgsmål en masse ballade og beskyldninger med sig, så man næsten skulle tro det var penge der var på højkant, og ikke nogen dumme point som i sidste ende ikke betyder en skid mere end at man kan komme på topti-listen. Men det er der jo nok også nogen der ser som et mål.
Og det var så i hvertfald ikke møntet på BjarneD, hvis nogen skulle få den tanke.
hilsen dova