/ Forside/ Interesser / Fritid / Musik / Spørgsmål
10  tedd 8824
ørkenens sønner
Fra : Nik_
Vist : 855 gange
110 point
Dato : 15-08-04 20:45

I "en storm i et glas vand" synger de sangen Transvestitten Bitten, hvilken sang hører til den melodi originalt?

mvh. Nik

Kommentar
Fra : 888

Dato : 15-08-04 21:08

Prøv om du ikke kan finde svaret på fissefissefezfez.dk . Der er også et forum hvor du evt. kan spørge...

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 15-08-04 21:09

Aner det ikke Nik_ - men jeg er for nyligt blevet præsenteret for deres hjemmeside. Den er ud over at være hylende skæg og fyldt med deres tekster og en massse billeder prøv den:

www.fissefissefezfez.dk

Held og lykke fra Arne

Kommentar
Fra : Nik_

Dato : 15-08-04 21:11

Har selv været på den side, og det er selvf. en af de sange hvor der ikke står original teksten på, men jeg er sikker på at have hørt den i en original version.

mvh. nik

Kommentar
Fra : 888

Dato : 15-08-04 21:12

Deres hjemmeside er http://www.orkenenssonner.dk/ Fissefissefezfez er lavet af fans......fantastiske mennesker

Kommentar
Fra : 888

Dato : 15-08-04 21:13

Hvis der ikke er nogen her der kommer med et svar, så kan du jo evt. gå ind og spørge under "talerstolen". De har helt sikkert et svar til dig....

Kommentar
Fra : maya123

Dato : 15-08-04 21:13

Det tager lidt tid at blive medlem, så vidt jeg husker.

Hvis du er hurtig er jeg på lidt endnu, jeg er medlem
Jeg vil godt spørge for dig, men garantere ikke noget.
Så må vi håbe at der er andre på forum, lige nu.
MVH maya

Kommentar
Fra : Nik_

Dato : 15-08-04 21:14

Tak maya, du må meget gerne spørge for mig ;)

mvh. Nik

Kommentar
Fra : maya123

Dato : 15-08-04 21:15

Nå, sorry, så ikke at du selv havde været på sitet.

http://www.fissefissefezfez.dk

link til andre

Kommentar
Fra : maya123

Dato : 15-08-04 21:16

jamen så gør jeg det, I er sgu hurtige her.

Kommentar
Fra : maya123

Dato : 15-08-04 21:24

Det kan du ski ikke være bekendt Cleopatra
Hun havde lagt spørgsmålet derinde....................

Kommentar
Fra : maya123

Dato : 15-08-04 21:25

kl. 21-13 den slubbert

Kommentar
Fra : Nik_

Dato : 15-08-04 21:28

?

Kommentar
Fra : 888

Dato : 15-08-04 21:30

da det var på nøjagtig samme tid du skrev herinde, så er det vel næppe at snyde. Desværre kan jeg vist ikke slette spørgsmålet, men skal da med glæde trække mig.....

Kommentar
Fra : Nik_

Dato : 15-08-04 21:31

nu er jeg godt nok ikke med, men du/i siger til hvis i får svar derinde fra, for jeg er ikke så kendt i det forum..

Kommentar
Fra : maya123

Dato : 15-08-04 21:33

Jeg var bare så høflig at jeg spurgte herinde først, det er alderen der trykker.

Nej jeg har trukket mig nat nat
kender du ikke en smiley 888

Sov godt alle sammen

Kommentar
Fra : 888

Dato : 15-08-04 21:36

Hvad er lige det med at du er ældre end mig? (hentyder til fissefissefezfez) Ville bare hjælpe spørgeren.... er bedøvende ligeglad med de point, håber bare andre vil hjælpe mig når jeg har noget at spørge om.... Pointryttere er der sq nok af herinde.... og der er jo ikke en s... at bruge de point til.............sørgeligt...

Kommentar
Fra : maya123

Dato : 15-08-04 21:46

Det er da mere sørgeligt, hvis du ingen humor har 888
Alderen betyder, at du var hurtigere end mig og intet andet
Det skal du da bare være stolt og glad over, spring nu ned og hav en fortsat god
søndag aften, ik
Jeg gider ski heller ikke det med point, det står der vist også i min profil og hvis du kigger på mine superpoint, forstår du det.
1598 på 2½ år, er altså ikke meget.

Mange venlige hilsner fra maya

Kommentar
Fra : Nik_

Dato : 15-08-04 21:58

Hvor i forummet har du spurgt?

Kommentar
Fra : Nik_

Dato : 15-08-04 22:00

har fundet det ;)

Kommentar
Fra : Nik_

Dato : 17-08-04 07:19

Noget nyt?

mvh. Nik

Kommentar
Fra : greenfield69

Dato : 17-08-04 07:59

Hej.
Jeg har lige set videoen igennem, og uden at skulle gøre mig synderlig klog, så lyder det omtalte nummer som noget der kunne være lavet af George Formby. Han var en musiker og skuespiller som var fremme imellem ca. 1925- 1950. Han spillede med i en del komedier, hvor han selv havde nogle indlæg med musik og sang. Han var kendt for sit kvikke ukulelespil. Ja, det var en ukulele, selvom mange troede at det var en banjo. Det er mit bedste gæt, da det minder meget om de soldatersange han skrev i gamle dage.
Håber at du kan bruge svaret til din videre søgen.
Mvh. Jørgen

Kommentar
Fra : dova

Dato : 28-08-04 22:02

Jeg har lige set Ørkenens sønner
Og med hensyn til Transvestitten Bitten, så tror jeg det er en der er lavet til lejligheden.

Men jeg kan sige dig hvilke, i hvert fald 2 sange den er sammensat af. Muligvis flere.
Den første er: Jeg har været på vulkaner.
Og det andet er noget af omkvædet fra: Rocking around the Christmastree.
Den første del af melodien kan jeg ikke lige huske titlen på sangen det stammer fra, men det er en fra en gammel dansk film.
mvh dova

Kommentar
Fra : Nik_

Dato : 29-08-04 13:07

Jeg er næsten 100% sikker på et jeg har hørt melodien i en anden film før, måske en gammel dansk film, jeg ved det ikke.. men har altså hør den før..

Kommentar
Fra : dova

Dato : 29-08-04 21:35

Ja, og nu er jeg kommet i tanke om hvilken gammel filmmelodi starten minder om.
Det er en langsommere udgave af Den lille lysegrønne sang.
Hvordan er det nu lige teksten er vores lille runde klode er ikke så..... som vi troede...
mvh dova

Kommentar
Fra : Nik_

Dato : 30-08-04 15:43

Okay lyder godt, nogen der kan finde teksten?

Kommentar
Fra : Nik_

Dato : 30-08-04 15:48

og hvilken fim den har været med i for det er virkelig begyndt at irriterer mig

Kommentar
Fra : klingaa

Dato : 24-11-05 18:04

prøv at søge efter det på www.google.dk eller www.kelkoo.dk eller www.jubii.com eller www.yahoo.com

søg efter ørkenens sønner sange eller bare ørkenens sønner

Annuller spørgsmålet
Fra : Nik_

Dato : 22-04-06 19:46

Jeg har desværre ikke modtaget et gyldigt svar, og annullerer derfor dette spørgsmål