/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
Toyota Corolla 1985 tomgangs problemer.
Fra : H_Lambert
Vist : 422 gange
80 point
Dato : 15-08-04 17:53

Hej.

Jeg har lige købt en Toyota Corolla 1.3 fra 85. Mit problem er at når bilen står i tomgang tager den over 2000 omd. i min.

Hvad skyldes det?

Kan ikke rigtig finde ud af det.

Er der evt. en der har en manual til bilen, som jeg kunen købe eller få kopieret?

Håber der er nogen der kan hjælpe, da dette er min første bil.

Kommentar
Fra : alimak

Dato : 15-08-04 18:34

Se om en vakum slange ikke er falt af. Tjek choken
alimak

Kommentar
Fra : H_Lambert

Dato : 15-08-04 18:46

Så vidt jeg ved er der auto choker på. Men hvordan tjekker jeg den?

Kommentar
Fra : pallenoc

Dato : 16-08-04 09:02

Det kunne meget vel være din choker som ikke "slår fra"?! Jeg går ud fra at det er når motoren er driftsvarm den går for højt i tomgang? Chokeren vil under normale forhold slå fra når kølevandet når ca. 40-45 grader C. Det kan være din føler/termostat til chokeren som er defekt!? Men det kan også være at din karb er slidt generelt?
Mht en manual kan du prøve at læse dette tip:
http://www.kandu.dk/dk/tip/7713

Held og Lykke!

Mvh
Palle Jensen

Kommentar
Fra : alimak

Dato : 16-08-04 13:27

Jeg har en Haynes owners Workshop Manual til Toyota corolla, Fra sept 1983 til sept 1987. D kan købe den billig (70kr).
alimak

Kommentar
Fra : H_Lambert

Dato : 16-08-04 14:30

Den går med ca. 1500-1800 omd. når jeg starter den. når den bvliver var har den over 2000. Da jeg var ude og køre igåt kunne den ikke trække ordentligt, og de samme har været gældene idag.

Jeg er meget interesseret i den workshop manual. Har du en mail jeg eller et tlf nr jeg kan kontakte dig på?

Accepteret svar
Fra : alimak

Modtaget 80 point
Dato : 16-08-04 14:34

Du kan maile mig på: rolf@lanto.dk
alimak

Godkendelse af svar
Fra : H_Lambert

Dato : 17-07-05 19:02

Tak for svaret alimak.