/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Office studie licens!
Fra : er_du_klog
Vist : 1279 gange
150 point
Dato : 15-08-04 16:16

Hej!!

Jeg er studerende og kunne godt bruge en ny version af Office!

Har set på Office Studie Licens til 1085 kr. hos midtdata.dk

Der står at den må installeres på 3 pc'er ( hvis man kigger på billedet )

Derfor tænker jeg hurtigt, så kan jeg jo dele med 2 af mine venner om den så skal jeg jo kun betale 1/3 af prisen!

Må jeg gerne det!

Eller er det kun inde for huset 4 vægge!

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 15-08-04 16:33

Hvis den må instaleres på 3 pc'er, så må du vel det! Det vel de færeste studerende der har 3 pc'er indenfor husets 4 vægge

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 15-08-04 16:37

Som jeg har forstået det er licensen personlig og betyder at du kan anvende programmet på en maskine på studiestedet, hjemme og f. eks. den bærbare, og så er den ikke længere.
Hvis du er i tvivl om MidtData's produkter så kan jeg oplyse at de er flinke til at besvare mail.

Kommentar
Fra : er_du_klog

Dato : 15-08-04 16:37

Det står bare på Midtdata.dk at den må 3 pc'er men når man kigger på Shg.dk står der intet om det!

Kommentar
Fra : er_du_klog

Dato : 15-08-04 16:38

hhm, ok!

Altså ikke noget med at dele med andre venner?

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 15-08-04 16:40

MS har aldrig givet ved dørene, men bortset fra det så er det billigt i forhold til en normal licens.

Kommentar
Fra : er_du_klog

Dato : 15-08-04 16:42

ok... Så er der jo ikke noget at gøre ved det!

Hhm, men jeg skal sgu have den alligevel, sidder og bruger Openoffice, det mangler altså en masse!

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 15-08-04 16:45

Det kommer jo an på hvordan betingelserne er! Hvis der kun står 3 pc'er er den ikke personlig!

Kommentar
Fra : er_du_klog

Dato : 15-08-04 16:47

HHm, så fatter jeg det altså ikke!

Kan godt forstå _ BjarneD's svar, men også dit!

I har sådan set begge ret i det i siger!

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 15-08-04 16:47

Jeg bruger kun OpenOffice da jeg ikke vil betale så mange penge som MS Office koster hver gang jeg skifter PC, og der er da stort set hvad man skal bruge og på seneste opdatering virker stavekontrollen. Største problem er konverteringen af grafiske ting der indsat som f. eks. grafer og diagrammer i regneark for det passer sjældent sammen.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 15-08-04 16:51

Så enkelt er det ikke Tedd. På et tidspukt var der en der havde fundet en superbillig FrontPage og da vi ikke kunne blive enige sendte jeg en mail og fik at vide at den billige var en opgradering til en firmalicens. Det fremgik ikke, men sådan var det.

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 15-08-04 16:53

Den engelske version inde på edbpriser er til 3 arbejdsstationer. altså ikke personlig!
http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=47980

Kommentar
Fra : er_du_klog

Dato : 15-08-04 16:53

Ok, så har du nok ret, men det er jo ikke et firma der køber en studie licens og de færreste studerende inkl mig selv har 3 pc'er!

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 15-08-04 16:57

Kan bruges til skoleelever, studenter og lærere samt forældre til hjemmeboende børn står der i beskrivelse fra computercitys reklameavis, der lige er kommet ind af døren. Endvidere til brug på 3 hjemme pc'er!

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 15-08-04 16:58

Jeg fik nedstående svar, som ganske vist ikke drejer sig om studielicens, men mon ikke det MidtData hentyder til er det samme som jeg kunne læse i retail licencen på min FrontPage, at jeg til eget brug måtte have en kopi på en bærbar hvis det var nødvendigt i mit arbejde i det man forudsatte at jeg kun brugte en maskine ad gangen (sådan cirka).
Citat
For retail og OEM Produkter gælder det at de kun må bruges på en computer, det samme gælder for dem hvis det drejer sig om en licensordre. Det eneste en licens ordre er god for er at hvis man køber mindst 5 til at starte med, så kan købe flere produkter til en lavere pris efterfølgende i en kort årrække.

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 15-08-04 16:58

Koster forøvrigt kun 999 kr der.

Kommentar
Fra : er_du_klog

Dato : 15-08-04 16:59

Jeg kan ikke blive klog på det!

Kommentar
Fra : er_du_klog

Dato : 15-08-04 17:01

Bor bare lidt langt væk C-city!

Så er billigere at købe den hos midtdata

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 15-08-04 17:02

Jeg er ved at være 100 % sikker på, at den ikke gælder til 3 forskellige studerende med den formulering.

Kommentar
Fra : er_du_klog

Dato : 15-08-04 17:05

Citat: Endvidere til brug på 3 hjemme pc'er

det er jo inde for husets 4 vægge!

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 15-08-04 17:05

Tror bare du skal kaste dig ud i det! Lyder som om den kan aktiveres 3 gange med samme nummer! altså er det eneste Microsoft checker antallet af gange den bliver aktiveret! De sidder ikke og kontroller hvilke personer!

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 15-08-04 17:06

3 hjemme pc'er er bare en anden betegnelse for ikke kommercielt brug!

Kommentar
Fra : er_du_klog

Dato : 15-08-04 17:08

Hhmm!

Jeg er ikke sikker!

Sender sku lige en mail!

Venter med at give point til jeg får en mail!

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 15-08-04 17:10

Hvis MS ville give studerende mulighed for at anskaffe en licens til ca. 333 kr havde de nok ikke lavet det på den måde. Jeg tror at årsagen til, at det står så forskelligt er at man har lavet en fleksibel licens og egentlig er det jo rent gæt vi kommer med.

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 15-08-04 17:10

mail til hvem? Microsoft? eller midtdata?

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 15-08-04 17:12

MidtData er nok hurtigst, men Microsoft mest pålidelig

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 15-08-04 17:12

Ja det er fortolkning vi er inde på! Jeg er skam ikke næsten 100 % sikker

Kommentar
Fra : er_du_klog

Dato : 15-08-04 17:13

Jeg har lige sendt en mail til salg@midtdata.dk

Håber de svare i morgen!

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 15-08-04 17:14

3 studerende der deler en lejlighed må være den sikre mulighed eller huh?

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 15-08-04 17:16

Den tror jeg på i praksis.

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 15-08-04 17:18

Og hvis den ene flytter skal han så slette office?

Kommentar
Fra : er_du_klog

Dato : 15-08-04 17:21

Hhm vi får svaret at se i morgen!

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 15-08-04 17:22

Må Installeres på 3 PC'ere i hjemmet. Herfra: http://www.jyskdataservice.dk/shop/default.asp?ProductID=828

Accepteret svar
Fra : BjarneD

Modtaget 160 point
Dato : 15-08-04 17:25

http://www.microsoft.com/danmark/license/
I behøver ikke at vente for svaret er her:

http://www.microsoft.com/danmark/license/programmer/studentlicens.asp
Hvad menes der med, at jeg må lave tre installationer?
Med Office 2003 for studerende og undervisere har du ret til at installere Office på tre pc’er i samme husstand, så længe reglerne for brug er overholdt, hvilket bl.a. betyder, at ingen af installationerne bruges til kommercielle formål.

Godkendelse af svar
Fra : er_du_klog

Dato : 15-08-04 17:28

Tak for svaret BjarneD.

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 15-08-04 17:31

Ok så mødes I bare i din lejlighed og de 2 andre medbringer deres computer, så er formaliteterne overholdt

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 15-08-04 17:32

Det er et af de tilfælde hvor jeg er ked af at have ret for det er helt urimeligt dyrt, at anskaffe den slags programmer og study licensen har yderst begrænset support og manual skal købes ved siden af. Surt!

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 15-08-04 17:34

Jeg vil sige det på en anden måde Tedd, vær kreative!

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 15-08-04 17:38

Uanset hvad betingelserne er, er Microsoft ikke i stand til at kontrollere om de bliver overholdt!

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 15-08-04 17:40

Især ikke hvis aktiveringen foregår samme sted.

Kommentar
Fra : jeanette18

Dato : 15-08-04 18:42

Forstår jeg ikke. I vores familie stand hvor vi er to søskende som begge er studerende kunne vi ikke aktivere mere end èn gang, altså måtte vi købe 2 gange XP. Er nok klar over tråden her omhandler office, men jeg mener at XP-pro er omfattet af samme regler?
BjarneD> Hvordan lavede du indramningen "citat m.m.) i dit svar her: Citat:
For retail og OEM Produkter gælder det at de kun må bruges på en computer, det samme gælder for dem hvis det drejer sig om en licensordre. Det eneste en licens ordre er god for er at hvis man køber mindst 5 til at starte med, så kan købe flere produkter til en lavere pris efterfølgende i en kort årrække.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 15-08-04 18:48

Jeanette du kan se hvordan man laver citatrammer her: http://www.kandu.dk/dk/faq.asp
Du skal huske at teksten skal stå på ny linie og det samme skal afslutningen.
[ citat ]

tekst

[ /citat ]
her har jeg bare lavet mellemrum efter og før klammerne hvilket der ikke skal være.
Den der kan aktiveres 3 gange er en specielt indkøbt studie version af MS Office og altså ikke den almindelige OEM eller Retail version (OEM sælges sammen med f. eks. en PC)

Kommentar
Fra : jeanette18

Dato : 16-08-04 18:33

BjarneD. Tak for tippet!