/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Hjælp til at finde et program....
Fra : Inkognito65
Vist : 430 gange
100 point
Dato : 15-08-04 14:28

Hejsa

Jeg søger et program der kan finde dublet filer, på en enkelt og brugervenlig måde. Sagen er den at jeg skal have ryddet op på min harddisk, og jeg ved at jeg med stor sandsynlighed har indtil flere identiske filer liggende. Det kan være filertyper som eksempelvis tekstdokumenter, regneark, powerpoint, billeder, programmer, mp3 etc.
Det kunne være rigtig smart, hvis programmet også kunne kontrollere eller verificere indhold, og ikke kun lokaliserede dubletter ved hjælp af filnavnet.
Programmet skal kunne køre under win XP home, og det skal helst være freeware (gratis). Håber der er een, der lige kender et super-duper program til det formål.

MVH
Frank

Kommentar
Fra : jakjoe

Dato : 15-08-04 14:54

Her er der da en mulighed.

http://www.abc-view.com/cif.html

mvh
jakjoe

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 15-08-04 15:04

CloneSpy> nede på siden>

http://www.snapfiles.com/freeware/system/fwdiskclean.html

Manse9933

Accepteret svar
Fra : Manse9933

Modtaget 110 point
Dato : 15-08-04 15:08

clonspy virker på xp og så er der>

DoubleKiller ++++++

Godkendelse af svar
Fra : Inkognito65

Dato : 15-08-04 23:15

Tak for svaret Manse9933.
Jeg har downloadet programmerne, og de virker fint til det ønskede formål. Jeg vælger derfor at give dig point - også fordi programmerne også er freeware, som jeg jo efterlyste.

Også tak til jakjoe, for dit indlæg.

MVH
Frank

Kommentar
Fra : jakjoe

Dato : 15-08-04 23:22

Tak for takken

Det er sjovt at finde noget, som jeg egentligt ikke havde tænkt på at der også var programmer til.
Man lærer sk+ en del ved at forsøge på at hjælpe andre.

mvh
jakjoe