/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
Drybber benzin??
Fra : Frostie
Vist : 353 gange
50 point
Dato : 15-08-04 14:11

hej, jeg har en Jog FS fra 1998.. den drybber benzin fra karburatoren når man prøver at starte den, nogen gange vil det godt starte men går ud med det samme.. Hva ka være problemet??

På jog'en er der:
Malossi Sport cylle
Hebo vario
Polini star traffic

Kommentar
Fra : palle22

Dato : 15-08-04 14:42

Muligvis en utæthed, som gør at benzinen hele tiden bliver tilført, og motoren drukner...
drybber....? Prøv med drypper.

Kommentar
Fra : Frostie

Dato : 15-08-04 14:47

hva ka utægtheden være? hvorhenne?

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 15-08-04 14:49

Når en karburator drypper benzin, skyldes det:
1. du bruger sidestøttefod
2. Vaccumdåsen/benzinhanen ikke lukker ved slukket motor.
3. Svømmeren er blevet bøjet i sit ophæng, så svømmerhøjden er for høj.
4. Svømmernålen er defekt, eller der sidder skidt i den, så den ikke lukker ordentligt.
Det sidste er det mest sandsynlige, og kræver en total adskillelse af karburatoren, hvor svømmernålen (Benzinslangen kommer til den ovenfra, og svømmerens ophæng trykker op og trykker på den, for at lukke den)
VH Palle Hansen