/ Forside/ Teknologi / Internet / Sikkerhed / Spørgsmål
10  molokyle 6481
northern virusscanner - sikker nok?
Fra : jeanette18
Vist : 394 gange
50 point
Dato : 15-08-04 12:31

Efter at jeg i flere forums har kunne fornemme, så lyder det til at northern virusscanneren åbenbart ikke er optimalt! Bl.a. fanger den ikke virus som nogle gratis online scannere gør.. Det gør mig da en del nervøs.
Jeg kunne derfor godt tænke mig at høre jeres erfaringer/meninger generelt. Har I haft virusproblemer på trods af 100% opdateringer.
Jeg har ikke..........

På forhånd tak for svar.

Kommentar
Fra : arlet

Dato : 15-08-04 12:38

Hej.

Jeg er ikke særlig glad for norton. Har lige renset en computer med norton på. Den havde 6 forskellige vira på computeren, du kan se det her: http://www.kandu.dk/dk/spg/47151

Hvad jeg anbefaler er avast/avg, som du kan læse mere om her: http://www.arlet.dk/freewareantivirusprogrammer.htm

Kommentar
Fra : jeanette18

Dato : 15-08-04 12:41

Hej Arlet. Du skriver 6 forskellige vira. Hvilke virusser var det? Kan ikke lige se det ud fra linket. Var nogle af dem ikke orme i stedet for?

Accepteret svar
Fra : arlet

Modtaget 60 point
Dato : 15-08-04 12:47

Hvis du søger på filnavnene af de filer, der blev slettet 14-08-04 18:18, så kan du se at det både er virus - orme - og sågar en trojan..

men ormene burde norton også have taget..

Kommentar
Fra : jeanette18

Dato : 15-08-04 12:53

Hejsa venner. Jeg har lagt spørgsmålet ud i 4 andre forums. Det vælter allerede tilbage med kommentarer. Da jeg mener det er en vigtig debat giver jeg selvfølgelig en tilbagemelding/konklusion til samtlige forums senere i dag:)

Kommentar
Fra : arlet

Dato : 15-08-04 12:55

Hvor andre steder end Eksperten og her..

Vil gerne følge med

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 15-08-04 13:05

Jeg har dårlige erfaringer med både Norton og AVG og jeg er endda tilbøjelig til at påstå at AVG er bedre end Norton.
Jeg bruger nu selv Norman Virus Control , der i det seneste år er blevet stærkt forbedret og sælges til en fornuftig pris.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 15-08-04 13:07

Du var forresten inde på noget med orme Jeanette, og der skal jo andre midler til som for eksempel firewall og Windows opdatering.

Kommentar
Fra : jeanette18

Dato : 15-08-04 14:16

Arlet> spørgsmålet er også lagt på itsvar samt tweak up

Kommentar
Fra : jeanette18

Dato : 15-08-04 14:20

BjarneD> Ud fra dette link http://www.kandu.dk/dk/spg/47151 og efterfølgene kommentarer blev jeg forvirret, da virusscannere jo ikke tager orme. Det mente jeg bl.a. var firewallene og netop som du også selv siger servicepatches opgave at sørge for det. Var det noget dèr jeg misforstod? (arlet)

Kommentar
Fra : arlet

Dato : 15-08-04 14:33

jeanette18 -> Symantec skriver selv, at den tager virus, orme og spyware : http://www.symantec.com/nav/nav_9xnt/

Kommentar
Fra : arlet

Dato : 15-08-04 14:34

og trojaner og andre ting. Det lyder ellers godt, hvis det holdt vand..

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 15-08-04 15:12

..men det gør det desværre ikke.

Kommentar
Fra : jeanette18

Dato : 15-08-04 16:01

Arlet> hvordan kan jeg dog glemme at lægge spørgsmålet ind på min egen startside????? spywarefri. Uha. Så der er den så også nu:)

Kommentar
Fra : jeanette18

Dato : 15-08-04 19:59

Arlet>> Symantec skriver selv, at den tager virus, orme og spyware : http://www.symantec.com/nav/nav_9xnt/
Tjae, den havde jeg så ikke lige set.

Kommentar
Fra : severino

Dato : 15-08-04 22:58

Jeanette
Synmtec - - - jooooo ---- reklamens magt er stor, men kan neppe stå for en kritisk test.

Hvem ka' --- ja ik' hvad er det de reelt ka' - Den kloge vil altid narre den mindre kloge!

Jeg er også blevet lidt olden på Synmatec!

Godkendelse af svar
Fra : jeanette18

Dato : 09-11-06 23:27

Tak for svaret arlet. Jeg har i mellemtiden fået mulighed for at prøve en hel del programmer af og i dag har jeg utrolig god erfaring med Kaspersky. Den har endnu ikke svigtet.
Denne samt de andre programmer jeg har på pc`eren (ewido, superblocker, superantispyware, spywareguard, spybot, adware pro, spywareblaster, ie-spyad og på det sidste cactusSpamfilter, har betydet at jeg ikke længere bruger tid på snavs som sådan. I ny og næ ryger der desværre en trojaner ind men den kommer ligeså hurtig ud igen:)

Programmerne internt har ikke givet konflikter. Nævner som et godt råd til en kombinationsmulighed for andre pc brugere:)